onderhoud xsara
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 05 februari 2009 10:40 AM

hallo

mijn xsara zegt dat ze over 3000km een beurt wil.

dat mag vind ik. Wink

km stand is nu 177000

wat moet er dan gebeuren? ze heeft bij 160k nieuwe olie gekregen. dus die moet nieuw denk ik dan he+ een filter. (wat voor olie gaat er in een HDI?)

verder zag ik dat het lucht filter aardig vies was. dus die ook nieuw.

kvs is vervangen bij 163.000 bij vv waterpomp. dus dat vind ik wel even prima zo.

dingen als brandstof filter etc, wat is daar het interval schema van?

wie vult het rijtje aan?

- olie en filter
- lucht filter

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 05 februari 2009 11:47 AM
  [ # 1 ]

je hebt dus geen boekje?  Rolling Eyes  Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 februari 2009 11:54 AM
  [ # 2 ]

Of gewoon even de onderhoudsindicator resetten, kan ze er weer 20k tegenaan Wink

Zonder gein, elke twintigduizendkilometer de olie, oliefilter en luchtfilter vervangen, zoals je zelf al aangeeft. Verder is het altijd verstandig even de remblokken te controleren. Als je het onderhoud (zoals ik) op een brug doet kun je meteen even de staat van de uitlaat en de dragende delen controleren.

Dieselfilter moet officieel om de 60k, ik heb ‘m tot nu toe elke 40k vervangen. Voor de zekerheid wel elke keer even het filter open trekken om te kijken of er geen ernstige troep in zit.

Afhankelijk van de uitvoering zit er ook een interieurfilter in het kachelhuis. Interieurfilter zou ik ook standaard met elke 20k-beurt vervangen. Dit is te bereiken door de bekleding direct onder het dashboardkastje los te maken (drie kunststof schroeven) en vervolgens de schuif onderop het kachelhuis open te maken. Het filter steekt er recht in.

Denk ook nog even aan de remolie. Deze moet om de 60k of twee jaar ververst worden. Tot nu toe heb ik dit altijd gewoon bij de dealer laten doen, is snel gebeurd en niet duur, scheelt een hoop gedoe.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 februari 2009 11:56 AM
  [ # 3 ]

Oh ja, er moet 5W40 volsyntheet olie in.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 05 februari 2009 08:41 PM
  [ # 4 ]

ik zit idd te denken ook het diesel filter de vv de kosten zijn dat ook niet.

een peugeot expert (eh auto service in zierikzee) gaf met het advies 10W40 half synthetisch er in te gooien… wat is nou waar?


ja ik heb wel boekjes (ook ingevuld Razz) maar die liggen in de auto die nu weg is Very Happy

en daarbij vind ik het niet erg wat extra’s in de auto te steken dus zodoende leek het me wel aardig eens te vragen wat ik het beste kon doen.

een brug huren kost hier 7 eur per uur dus dat gaat ook zeker gebeuren Wink

interieur filter wil ik ook ff meenemen. fijn dat ik nu weet waar die zit Very Happy

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook