Tis nog niet 100% wil aankomende zaterdag een proefrit gaan maken . en ik ben nu ook al gelukkig me zx maar das een 1.4 advantage
Greetz ZX 1.4
ZX 2.0 16V
Ik heb ooit is een filmpje gezien waarin je zag hoed die vacuumpotjes moete werken alleen ik kan het helaas niet meer vinden. Maar veel sucses met kijken. En misschien dat er een 16v topic bij komt hier. Zou ik wel leuk vinden eigenlijk
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Even een korte update ik ga morgen vroeg 11 uur richting Stolwijk voor een proefrit in de Citroen zx 2.0 16V
Greetz zx 1.4
ZX 2.0 16V
Hey mooie auto heb je op het oog
Maar als je morgen gaat kijken,let dan op het volgende.
-Vacuumpotjes (2 zwarte plastic bollen boven op de motor)aan deze potjes zit een metalen stangetje,die de kleppen regelen van het inlaat syteem.Kijk als de auto loopt of die pennetjes heen en weer gaan.Bij stationair en bij hogere toeren.
-Als je de auto start heb je uiterst rechts een orange lampje voor je motormanegment,deze moet na het aanslaan van de auto gelijk doven.
Als het lampje nog 7 a 10sec blijft branden,dan zit er een storing in,of heeft er een storing ingezeten.
-Kijk onder de motorkap naar de bedrading of deze nog orgineel zijn.En of er draden zijn gestript en knullig zijn door verbonden.Als dat zo is kan dat duiden op een zoekplaatje van een storing.
-En natuurlijk op de algehele staat van de auto en motor (olie lekkage , uitlaatje , remmen , banden , hoe de motor loopt zonder bijgeluiden , wielen die recht staan en de auto zelf natuurlijk.
Bedenk wel dat je voor 950 euro niet te veel kan verwachten,en er wrs onderhoud aan zit.Maar mischien heb je mazzel.
sucses morgen en we horen het wel hier
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
De staat van de auto lijkt me netjes op foto’s dan wel en ziet er ook origineel uit ook de velgen
Ik neem aan dat die pennetjes heen en weer moeten gaan technische een beetje een leek motormanegment lampje ben ik bekent mee dat ie direct moet uit gaan inderdaad. ik zal em zekers binnenste buiten keren en ja bandjes kosten hier 60 op de sloop ben wel berijd om wat te investeren in dit raspaardje maar zekers bedank voor de tips!!!!
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Klopt ja met die pennetjes.Met lage toeren moet het rechter potje werken,en met hoge toeren gaat de linker pot ook heen en weer.(kleppen voor het inlaat systeem open dus)
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Maarja neem aan als die niet bewegen de auto helemaal niets doet of super beroerd loopt of???? zijn ze makkelijk te vinden die potjes op het blok???
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Boven op het motorblok Tussen het 16v teken en het inlaatsysteem (4 zwarte gebogen buizen)
En als ze niet werken heb je vermogen verlies ivm te weinig lucht bij de verbranding.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
jaimieberkhout schreef:Ik heb ooit is een filmpje gezien waarin je zag hoed die vacuumpotjes moete werken alleen ik kan het helaas niet meer vinden. Maar veel sucses met kijken. En misschien dat er een 16v topic bij komt hier. Zou ik wel leuk vinden eigenlijk
http://www.youtube.com/watch?v=XZ1saeKjHok&feature=channel_page
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Tankx Douwe Dit is beter uitleggen
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Super gaat dus om dat binnenste pootje wat ziet reageren
thx voor de tip
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Kijk, als dat systeem niet werkt, is het niet een reden om de wagen niet te kopen. Maar wel een reden om af te dingen. De auto rijdt er gewoon om, hij mist alleen wel pk’s en zal dus minder snel zijn.
Als zo ook met het motormanagement lampje, als die na het starten even blijft branden maar later wel dooft. Zou ik ook niet zien als een probleem als de auto verder goed zijn werk doet. Maar misschien wel weer een punt om naar voren te brengen tijdens de prijs onderhandeling.
Verder zijn het allemaal de normale dingen een beetje. Op de foto leek de eindpijp al een beetje roestrood. Duw/trek eens tegen de wielen opdat je het niet hoort klonken. Kijk onder de motorkap en onder auto of het niet allemaal vet is. Ook bij de voorwielen, als het daar nogal vies is, is er kans op een lekker ashoes.
Gewoon even goed proefrijden zodat je ook een indruk krijgt van de schokbrekers en wellicht de rubbers van de achteras (versleten rubbers geeft een losse kont). Even goed warmrijden en dan ook even de kracht hoog in toeren proberen.
En wellicht vragen naar onderhoudsgeschiedenis i.v.m. distributie e.d.
Maaruh het lijkt mij geen rare auto voor geen raar geld :d Ik wens je er alvast veel plezier mee
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ik hoop onder motorkap wel gegevens van distributie kwa kilometer stand ofzo. en was ook van plan de voor geschiedenis te onderzoeken tis bijnna jammer dat er geen citrofiel mee kan maarja met het advies van hier kan er weinig mis gaan voor mijn idee top bedankt voor de ondersteuning
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
ZX1.4 schreef:toppie ik wordt steeds wijzer
Greetz ZX 1.4
Let ook op deze auto’s hebben ook een stevig verbruik.
Bij normale rijstijl moet je goed je best doen om 1 op 10 te rijden.
Maar voor de rest zijn het hele fijne auto’s en je rijdt ook nog eens in een auto die je niet op elke hoek van de straat ziet.
Ik hoef anders geen moeite te doen om 1 op 10 te halen en ik rij vaak sneller dan is toegestaan en heb een sportieve rijstijl. Maar ik neem aan dat hij zich er wel van bewust is dat een 2.0 meer zal nemen dan een 1.4
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop