5 van de 36
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX pour par eXeMple!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2009 09:19 PM
  [ # 61 ]

Turbo2 is redelijk goed te doen hoor, wat verbruik betreft. 1 op 10 is mogelijk. Een Turbo1 daar in tegen…  Shocked  Die kan écht vreselijk zuipen Shocked

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2009 09:20 PM
  [ # 62 ]
Tjerk schreef:

je zou bijna de draaikolk in de benzinetank vergeten.

Tja, veel meer dan een 2400 GTi gebruikt een Turbo 2 niet Wink

1800 euro is een goede prijs, zeker voor deze km stand.
Als je hem na een aantal jaar zat ben brengt een Turbo dat zeker ook weer op Wink
Moet je hem natuurlijk wel goed houden, maar daar ga ik ook vanuit.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 24 februari 2009 09:21 PM
  [ # 63 ]

Waarom is een 1 dan onzuiniger? Die had toch een ander injectiesysteem?

sorry als ik het fout heb, ik heb echt geen verstand van CX’jes Surprisedops:

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2009 09:24 PM
  [ # 64 ]

Een turbo1 heeft géén intercooler, anders gevormde verbrandingskamers en anders geprogrammeerde ontsteking en inspuiting. Vooral het feit dat ie geen intercooler heeft én dat ie een wat hogere compressieverhouding heeft maakt dat ie zuipt…

Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 februari 2009 09:25 PM
  [ # 65 ]

Bordeaux is over en uit. Evil or Very Mad Ze blijven bij 3000 euro.
Op zich is het niet te veel als het een goede CX GTi is. Per slot van rekening vraagt Torvilliers hetzelfde.
Maar ik laat me niet op die manier ringeloren. Eerst 2500 vragen en als ik dan bijna zo ver ben de prijs verhogen naar 3000. Ik had nog net geen treinkaartje besteld.
Ze mogen weer met me praten als ze terug zijn op 2500…

Enfin, gewoon rustig verder zoeken.

Misschien ga ik wel een rondje met de auto langs een paar CX’en plannen in een weekend… Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 februari 2009 09:25 PM
  [ # 66 ]

Een T2 heeft een intercooler, wat het verbruik enigszins minder maakt. De T1 heeft dat niet.

En omdat jij geen verstand hebt van CX mag je ook niet mee gaan kijken.  Laughing

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 februari 2009 09:28 PM
  [ # 67 ]
waterman771 schreef:

Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules Cool

Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt. Rolling Eyes
 

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 24 februari 2009 09:29 PM
  [ # 68 ]

Wendela, dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later. Wink

En Peter, dat is 04/1987, waarschijnlijk een T2. Die waren al leverbaar in eind 1986… Heb wel een T1 uit 01/1987 gezien, maar veel later zullen ze niet leverbaar zijn geweest denk ik. En dat ritje lijkt me een zeer goed plan. Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 februari 2009 09:32 PM
  [ # 69 ]
Tjerk schreef:

Wendela,

Dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later. Wink

Mee eens, citrofiel in de dop! Wink

par eXeMple! schreef:
waterman771 schreef:

Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules Cool

Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt. Rolling Eyes
 

Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is? Confused:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2009 09:34 PM
  [ # 70 ]

Heeft de Turbo eigenlijk nog opties?

Er zijn 4 opties mogelijk:
Leer (dat heeft die in elk geval niet)
ABS
Airco
Open dak (dat wil je liefst weer niet..)

Sommige misschien nog cruise control, maar dat zie je orgineel niet zo vaak volgens mij Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2009 09:36 PM
  [ # 71 ]
par eXeMple! schreef:
Tjerk schreef:

Wendela,

Dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later. Wink

Mee eens, citrofiel in de dop! Wink

par eXeMple! schreef:
waterman771 schreef:

Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules Cool

Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt. Rolling Eyes
 

Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is? Confused:

Dit is een Turbo2 Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2009 09:37 PM
  [ # 72 ]
par eXeMple! schreef:

 
Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is? Confused:

Vraag anders even naar de motor code Wink
Voor een Turbo 2 moet dit zijn M25/666 (of 667 als die een kat heeft maar dat is zeer onwaarschijnlijk voor een orgineel Franse CX).

De motorcode is te vinden achterop het blok, beetje in de buurt van de peilstok op een typeplaatje.

Zo op de foto kan je het verschil eigenlijk niet zien Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 februari 2009 09:40 PM
  [ # 73 ]

T2 heeft volgens mij geen leer.
T2 heeft volgens mij altijd ABS.
T2 heeft volgens mij geen airco.

En die T van de advertentie lijkt me een T2, gezien de leeftijd inderdaad. Zie je wel, Tjerk, je hoeft niet mee, je weet het allemaal al.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 februari 2009 09:40 PM
  [ # 74 ]
waterman771 schreef:
par eXeMple! schreef:
Tjerk schreef:

Wendela,

Dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later. Wink

Mee eens, citrofiel in de dop! Wink

par eXeMple! schreef:
waterman771 schreef:

Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules Cool

Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt. Rolling Eyes
 

Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is? Confused:

Dit is een Turbo2 Cool

Waaraan zie je dat?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2009 09:44 PM
  [ # 75 ]
garagestmarien schreef:

T2 heeft volgens mij altijd ABS.

Nee dat is niet waar Wink
Die van EJ heeft het ook niet…

Ik twijfel wel of de laatste modellen het standaard hebben, de mijne heeft het wel. (89er)
Goed die komt ook uit Duitsland, kan ook zijn dat het daar standaard was.

Maar zeker een Franse/Nederlandse 87er had het standaard niet.

Profiel  
 
 
5 van de 36
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook