













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Turbo2 is redelijk goed te doen hoor, wat verbruik betreft. 1 op 10 is mogelijk. Een Turbo1 daar in tegen… Die kan écht vreselijk zuipen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tjerk schreef:je zou bijna de draaikolk in de benzinetank vergeten.
Tja, veel meer dan een 2400 GTi gebruikt een Turbo 2 niet
1800 euro is een goede prijs, zeker voor deze km stand.
Als je hem na een aantal jaar zat ben brengt een Turbo dat zeker ook weer op
Moet je hem natuurlijk wel goed houden, maar daar ga ik ook vanuit.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Waarom is een 1 dan onzuiniger? Die had toch een ander injectiesysteem?
sorry als ik het fout heb, ik heb echt geen verstand van CX’jes ops:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een turbo1 heeft géén intercooler, anders gevormde verbrandingskamers en anders geprogrammeerde ontsteking en inspuiting. Vooral het feit dat ie geen intercooler heeft én dat ie een wat hogere compressieverhouding heeft maakt dat ie zuipt…
Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bordeaux is over en uit. Ze blijven bij 3000 euro.
Op zich is het niet te veel als het een goede CX GTi is. Per slot van rekening vraagt Torvilliers hetzelfde.
Maar ik laat me niet op die manier ringeloren. Eerst 2500 vragen en als ik dan bijna zo ver ben de prijs verhogen naar 3000. Ik had nog net geen treinkaartje besteld.
Ze mogen weer met me praten als ze terug zijn op 2500…
Enfin, gewoon rustig verder zoeken.
Misschien ga ik wel een rondje met de auto langs een paar CX’en plannen in een weekend…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een T2 heeft een intercooler, wat het verbruik enigszins minder maakt. De T1 heeft dat niet.
En omdat jij geen verstand hebt van CX mag je ook niet mee gaan kijken.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wendela, dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later.
En Peter, dat is 04/1987, waarschijnlijk een T2. Die waren al leverbaar in eind 1986… Heb wel een T1 uit 01/1987 gezien, maar veel later zullen ze niet leverbaar zijn geweest denk ik. En dat ritje lijkt me een zeer goed plan.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tjerk schreef:Wendela,
Dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later.
Mee eens, citrofiel in de dop!
par eXeMple! schreef:waterman771 schreef:
Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules
Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt.
![]()
Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is? :












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heeft de Turbo eigenlijk nog opties?
Er zijn 4 opties mogelijk:
Leer (dat heeft die in elk geval niet)
ABS
Airco
Open dak (dat wil je liefst weer niet..)
Sommige misschien nog cruise control, maar dat zie je orgineel niet zo vaak volgens mij














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
par eXeMple! schreef:Tjerk schreef:Wendela,
Dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later.
Mee eens, citrofiel in de dop!
par eXeMple! schreef:waterman771 schreef:
Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules
Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt.
![]()
Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is?
:
Dit is een Turbo2
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:
Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is?:
Vraag anders even naar de motor code
Voor een Turbo 2 moet dit zijn M25/666 (of 667 als die een kat heeft maar dat is zeer onwaarschijnlijk voor een orgineel Franse CX).
De motorcode is te vinden achterop het blok, beetje in de buurt van de peilstok op een typeplaatje.
Zo op de foto kan je het verschil eigenlijk niet zien



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
T2 heeft volgens mij geen leer.
T2 heeft volgens mij altijd ABS.
T2 heeft volgens mij geen airco.
En die T van de advertentie lijkt me een T2, gezien de leeftijd inderdaad. Zie je wel, Tjerk, je hoeft niet mee, je weet het allemaal al.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman771 schreef:par eXeMple! schreef:Tjerk schreef:Wendela,
Dan moet ik juist gaan kijken, leer ik er ook wat van voor later.
Mee eens, citrofiel in de dop!
par eXeMple! schreef:waterman771 schreef:
Voor mij is een turbo 1 the one NOT to have. Turbo2 rules
Okay… dan moet ik nog eens even nagaan of dit een echte turbo2 is, of dat deze Fransoos ook niet turbo serie 2 bedoelt.
![]()
Kan iemand aan de foto van het blok zien of het een turbo of turbo2 is?
:
Dit is een Turbo2
Waaraan zie je dat?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:T2 heeft volgens mij altijd ABS.
Nee dat is niet waar
Die van EJ heeft het ook niet…
Ik twijfel wel of de laatste modellen het standaard hebben, de mijne heeft het wel. (89er)
Goed die komt ook uit Duitsland, kan ook zijn dat het daar standaard was.
Maar zeker een Franse/Nederlandse 87er had het standaard niet.