71 van de 118
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
XM’s te koop
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7322
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 september 2011 08:29 PM
  [ # 1051 ]

Heeft wel wat zo’n type 1 met lage km’s

http://link.marktplaats.nl/487063056

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 september 2011 08:56 PM
  [ # 1052 ]

Persoonlijk 1 van de mooie aparte kleuren.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 02 oktober 2011 10:34 AM
  [ # 1053 ]

deze staat te koop:

Iemand die de auto heeft gezien?
Ik vind de km stand wat hoog, geboorte jaar wat lang geleden, maar is wel van eerste eigenaar met nap. En lijkt goed onderhouden?

http://tinyurl.com/6amk8od

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 oktober 2011 01:53 PM
  [ # 1054 ]

Prima Xm, km stand en prijs ook niets mis mee, bouwjaar ‘97 dat zijn de goede Xm’s. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
citropl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-01-2008

Gepost: 02 oktober 2011 02:03 PM
  [ # 1055 ]

helemaal mee eens. Kopen die handel.

Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992

Profiel  
 
Schoot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009

- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Gepost: 02 oktober 2011 04:10 PM
  [ # 1056 ]
Quo schreef:

Een XM 2.0i uit 1990 met maar 25000 km op de klok

LINK

Even terug naar een oude post:  een aantal van jullie heeft opgemerkt dat deze auto geen hydraktief heeft. Zie p.64 van dit draadje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196519/P945/

Ik kan zo snel geen informatie vinden op wiki en hoofdstuk “l’evolution” op de site van de XM-club begint bij 1992…  Betreft de Hydraktief een “upgrade” van het gewone hydropneumatische systeem? Ik neem toch aan dat deze geen stalen veren heeft (zoals veel C5 tegenwoordig). 

Vanwaar het enthousiasme voor het basis systeem, is het betrouwbaarder?

groet
Schoot

He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 02 oktober 2011 05:17 PM
  [ # 1057 ]

Voor hydractief check : http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=9&t=377

De XM is alleen hydraulisch geveerd idd in tegenstelling tot de C5-III

de door jou bedoelde XM komt uit Frankrijk daar was het (hydractieve hydrauliek) niet standaard maar een optie.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 oktober 2011 05:46 PM
  [ # 1058 ]

Die van mij heeft ook geen hydraktief.
Daar maakte een vriend mij op attent
Het schijnt dat ze zonder hydraktief iets lomer/trager veren, meer als een CX doet.

Mijn XM komt nu weer te koop, vroeger dan we van plan waren wegens de aanschaf van een C1 lesauto met dubbele bediening.
Ik doe haar met een behoorlijke dosis gemengde gevoelens weg confused
Ze staat op marktplaats, en hier op de markt.
Niet al te duur, al zeg ik het zelf.

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/2685

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 02 oktober 2011 05:47 PM
  [ # 1059 ]

Dus als ik het goed begrijp heb je bij HA zes bollen en een keuzeschakelaar voor ‘gewoon’ of ‘sport’ ?

Die van mij (1997 - type 2.0 16v ‘prestige’) heeft deze schakelaar niet en vijf bollen, dus geen HA ?

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 oktober 2011 05:55 PM
  [ # 1060 ]

Ik vraag me af wat men dan bespaarde indien hij/zij een non-hydraktief XM kocht…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 oktober 2011 05:57 PM
  [ # 1061 ]

Ja, het meest duidelijk is wél of géén schakelaar. Het aantal bollen in een XM is afhankelijk van meer dan alleen wel of geen HA (diravi of SC/MAC of geen van beide)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Schoot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009

- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Gepost: 02 oktober 2011 05:58 PM
  [ # 1062 ]
Remco H. schreef:

Voor hydractief check : http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=9&t=377

De XM is alleen hydraulisch geveerd idd in tegenstelling tot de C5-III

de door jou bedoelde XM komt uit Frankrijk daar was het (hydractieve hydrauliek) niet standaard maar een optie.

Daar mag ik wel een avondje voor gaan zitten. Zeer uitgebreide info.

Bedankt.

He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 oktober 2011 05:58 PM
  [ # 1063 ]
Remco H. schreef:

de door jou bedoelde XM komt uit Frankrijk daar was het (hydractieve hydrauliek) niet standaard maar een optie.

Ook in NL was HA een optie (afhankelijk van type/uitvoering/modeljaar)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 02 oktober 2011 06:57 PM
  [ # 1064 ]

OK Brian,

Geen schakelaar hier, geen diravi en zakt ook naar beneden - dus geen HA. Ben ik blij om,
hoe eenvoudiger hoe beter.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 oktober 2011 09:28 PM
  [ # 1065 ]

Wel/geen diravi en wel/niet inzakken heeft niets met HA te maken. Hieronder even een overzichtje:

Iedere XM: 1 voorraadbol + 4 veerbollen
Wel schakelaar -> Wel HA ->2 extra bollen (HA-bollen)
Diravi (alleen V6-en t/m modeljaar ‘97) -> 1 extra bol (remaccu of diravi-bol genoemd)
SC/MAC-systeem (geleidelijk vanaf modeljaar ‘95 ingevoerd)-> 1 extra bol (anti-inzakbol)

Diravi en SC/MAC zijn nooit samen geleverd dus het minimum aantal bollen op een XM is 5 en het maximum 8

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
71 van de 118
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook