77 van de 118
« Eerste  < Vorige 75 76 77 78 79 Volgende >  Laatste »
   
XM’s te koop
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2012 08:35 PM
  [ # 1141 ]

wat kost zo’n uitlaatspruitstuk van een 24v?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2012 10:18 PM
  [ # 1142 ]

Niet meer leverbaar…...... cry. Maar ja, 950 euro voor deze XM, je kunt wellicht een gokje wagen om dit RVS spruitstuk te (laten) lassen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2012 10:36 PM
  [ # 1143 ]

ik vraag me af wat ze met oude stock doen van bv. xm. want lijkt me wel een mooie wagen
maar als het ook daar moeilijk wordt om aan stukken te geraken….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2012 10:42 PM
  [ # 1144 ]

Zoek dan maar eens op dit forum onder kopje “veerschotels en Xm” dan weet je het.  cry
Nu nog wachten waneer de eerste aftermarket onderdelen worden gefabriceerd

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 januari 2012 10:43 PM
  [ # 1145 ]

Alles wat nfp is, is geen oude stock meer bij citroen zelf en de meeste dealers hebben alles al lang weg gegooid… Er is genoeg wat echt nergens meer leverbaar is.
Spruitstukken laten maken zijn 1500 ps had citrophile nagevraagd.. Ik heb nog wel een zeer goed voorste spruitstuk..

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2012 10:46 PM
  [ # 1146 ]

Laat het nou net om het achterste spruitstuk gaan…...
nfp ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2012 10:53 PM
  [ # 1147 ]

die nieuwere wagen s zullen niet uitvallen door roest ofzo maar gewoon door dat er geen onderdelen meer voor zijn denk ik….

het zou intressant zijn dat zoals bij de citroen sm club nederland de oude stock zou kunnen opgekocht worden door clubs…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2012 10:56 PM
  [ # 1148 ]

Toevallig is de nederlandse Xm club daar o.a. net mee bezig.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 januari 2012 11:04 PM
  [ # 1149 ]

Ja, alleen in de tijd van de sm/ds had iedere garagist een voorraad en deed eens in de zoveel tijd een bestelling. Nu wordt alles last minute per pc besteld.. Gevolg: weinig oude stock! Zelfs cotroen nl en het landelijke magazijn hebben naar horen zeggen eea gewoon weggegooid…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2012 11:15 PM
  [ # 1150 ]

gewoon als een model 10 of 15 jaar is en de stock wordt opgeruimd zouden de desbereffende clubs daarop moeten springen, trouwens waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan bij citroën? Bij de duitse merken bestel je gewoon alles voor je merce van 1957 bij de dealer…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 januari 2012 01:56 AM
  [ # 1151 ]

sterker nog, daar vind de dealer het heel normaal dat je zoiets nog doet.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2012 03:28 PM
  [ # 1152 ]

Als zo’n spruitstuk niet van gietijzer is gemaakt kan je het hoogstwaarschijnlijk lassen

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 januari 2012 05:16 PM
  [ # 1153 ]

Bijna alle soorten gietijzer zijn te lassen, alleen wit gietijzer niet, zie http://rossa.nl/gietijzer.htm

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 04 januari 2012 06:11 PM
  [ # 1154 ]
JanSr schreef:

Als zo’n spruitstuk niet van gietijzer is gemaakt kan je het hoogstwaarschijnlijk lassen

Dat was het eerste in mij opkwam, waarom niet lassen? Zelf heb ik dat ook wel eens gedaan hoewel niet bij een xm, en dat ging gewoon, is nooit meer kapot gegaan. Jammer dat je dan die motor moet (laten) uitbouwen, wat een klus voor zoiets.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2012 07:13 PM
  [ # 1155 ]
René Jongejan schreef:

Bijna alle soorten gietijzer zijn te lassen, alleen wit gietijzer niet, zie http://rossa.nl/gietijzer.htm

Goed verhaal, er staat geen woord verkeerd in.

Wat er niet in staat is dat ordinaire spruitstukken dikwijls van ordinair gietijzer worden gemaakt. Zeg maar de spruitstukken die je op oude 4 cilinders vindt.
Hoe complexer de vorm, des te vloeibaarder moet het gietijzer zijn tijdens het gieten, lees het verhaal, dat zijn precies de soorten die niet of nauwelijks lasbaar zijn.

Lassen van gietijzer is te overwegen als het om statisch belaste dingen gaat, zoals het frame van een trapnaaimachine.
Is het een ding dat steeds koud- en warm wordt, zoals een uitlaatspruitstuk, dan ontstaan er steeds wisselende spanningen. Daar kan zo’n gelast stuk gietijzer echt niet tegen.

Vandaar mijn eenvoudig te onthouden stelling: Niet lassen aan gietijzeren spruitstukken.

Het spaghetti-achtige spruitstuk van een 24 kleps V6 zal wel niet gegoten zijn, maar ik heb zo’n ding nog nooit in handen gehad.
Het feit dat ze veelvuldig scheuren kan het gevolg zijn van niet gloeien na het lassen, dat is namelijk een stuk goedkoper.
Zeg maar de Franse slag.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
77 van de 118
« Eerste  < Vorige 75 76 77 78 79 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook