78 van de 118
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
   
XM’s te koop
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2012 08:43 PM
  [ # 1156 ]
JanSr schreef:

Het spaghetti-achtige spruitstuk van een 24 kleps V6 zal wel niet gegoten zijn, maar ik heb zo’n ding nog nooit in handen gehad.

Dat klopt. Het spruitstuk van de ZPJ met 24 klepjes is een gelast RVS onding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2012 09:00 PM
  [ # 1157 ]

Wat is er precies “on” aan dat ding?

Waar scheurt het? Waarschijnlijk bij of net naast de lassen?
Zitten die scheuren meestal op dezelfde plek?

Zijn er foto’s van gescheurde exemplaren?

Ik durf de stelling aan dat je hetzelfde ding met weinig extra moeite zo kan maken dat de levensduur van de auto wordt overtroffen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2012 09:07 PM
  [ # 1158 ]
bxsport schreef:

het zou intressant zijn dat zoals bij de citroen sm club nederland de oude stock zou kunnen opgekocht worden door clubs…

De Nederlandse SM club heeft nog nooit enig onderdeel voor een sm gekocht. Ze hebben helemaal geen clubmagazijn. De FRANSE club heeft wel een grote voorraad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 januari 2012 09:07 PM
  [ # 1159 ]

1 van de problemen is dat de pijpen maar aan 1 kant gelast zijn aan het vlakke stuk dat op de motor aansluit. Dit stuk wordt ook nog vlak geslepen waarbij redelijk veel materiaal weggehaald wordt. Daardoor wordt ook een heel stuk van de lassen weggehaald. Als je ook de buitenzijde zou lassen blijft het waarschijnlijk inderdaad wel heel….

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 05 januari 2012 12:34 AM
  [ # 1160 ]
waterman schreef:
bxsport schreef:

het zou intressant zijn dat zoals bij de citroen sm club nederland de oude stock zou kunnen opgekocht worden door clubs…

De Nederlandse SM club heeft nog nooit enig onderdeel voor een sm gekocht. Ze hebben helemaal geen clubmagazijn. De FRANSE club heeft wel een grote voorraad.

ja dit zou zinnig zijn voor zeldzame xm stukken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 januari 2012 09:46 AM
  [ # 1161 ]
furriegurrie schreef:

1 van de problemen is dat de pijpen maar aan 1 kant gelast zijn aan het vlakke stuk dat op de motor aansluit. Dit stuk wordt ook nog vlak geslepen waarbij redelijk veel materiaal weggehaald wordt. Daardoor wordt ook een heel stuk van de lassen weggehaald. Als je ook de buitenzijde zou lassen blijft het waarschijnlijk inderdaad wel heel….

Dus:
Als je een V6-24 wilt rijden is dat spruitstuk een essentieel zorgenkind.
Gaan die dingen allemaal kapot en bij welk kilometrage?

Is het denkbaar dat spruitstuk te delen in 2x3 pijpjes?
Is alleen de achterzijde een probleem?

Nogal wat vragen, maar soms denk ik wel eens aan een V6-24. Dit is één van de dingen die me weerhoudt.

De ZPJ heeft mijn toenemende sympathie vanwege de onverstoorbare werking. Daarom kies ik ook liever die motor dan een TCT, qua prestaties in het dagelijks verkeer (zeg maar tussen 0 en 130) lopen ze nauwelijks uiteen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2012 09:56 AM
  [ # 1162 ]

Jan, het 24 spruitstuk bestaat uit een plaat die tegen de cilinderkop is gebout en waarin 3x2 pijpjes zijn gelast. De uitlaatpoorten in de kop zijn ook 3x2 gepaard. Je zal dus bij het ontwerp van 3x2 pijpjes moeten blijven die naar één pijp worden gevoerd. De spruitstukken gaan eigenlijk allemaal wel een keer. Soms na 50k, soms na 100k en soms pas na 200k. Hierover is niets te zeggen. In de jaren 90, toen de ZPJ-24v nieuw was heb ik ze vaak vervangen onder garantie. En vaak na een jaar weer. Ook weer onder garantie. Dat zegt genoeg. De 24v is een geweldenaar. Het klinkt als een beest en trekt als een beest. Nadelen zijn er ook: zowel serie 1 als serie 2’s XM met deze motor zuipen als een debiel als je een beetje gebruik maakt van het vermogen (1 op 6 is geen uitzondering!) en ook bij latere motoren met sterk verbeterde tuimelaars, nokvolgers en nokkenassen komt verhoogde slijtage aan de kleppentrein nog wel eens een keertje voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 januari 2012 10:01 AM
  [ # 1163 ]

Dan lijkt het dus mogelijk die pijpjes ook aan de buitenkant te lassen. Een beetje TIG lasser doet dat erg netjes.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 april 2012 11:14 PM
  [ # 1164 ]

Hey gulp  Is de XM niet meer zo actueel? Omdat de laatste “Te Koop” bijdrage op 5 januari was?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 april 2012 11:29 PM
  [ # 1165 ]

die dingen zijn zeldzaam aan het worden man, cx en en sm’s is geen probleem, maar een mooie xm…pffff

Smile

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 april 2012 03:32 AM
  [ # 1166 ]

Ik zie ze her en der staan met hoge km-standen. Worden die XM’s dan allemaal opgereden? In vergelijking met de CX en SM.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 april 2012 03:42 AM
  [ # 1167 ]

een Xm is voor het gros nog gewoon een voertuig voor van A naar B en dat betekent rijden met dat ding. Een Sm en in iets mindere mate een CX is al veel meer een mooi weer wagen. die rijden dus vaak maar een fractie van een xm… dan krijg je dit vanzelf. Daarnaast kunnen xm’s relatief veel eenvoudiger een hoge km stand bereiken dan de overige.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 05 april 2012 07:56 AM
  [ # 1168 ]

Hier in België worden de Xm’s schaars, je ziet ze bijna niet meer in het straatbeeld. Ik zit regelmatig op tweedehandssites te kijken en je ziet de aangeboden aantallen minder worden. Bijvoorbeeld Autoscout : België 12 te koop, Duitsland 55, Frankrijk 15, Italië 25, Nederland 61, Oostenrijk 6 en Spanje 8. Samen zo’n 180 stuks dus,
veel met hoge km-standen en tegen veel te hoge prijzen. Een aantal van deze auto’s staan al meer dan een jaar geadverteerd.

Ook op leboncoin (Frankrijk) worden ze zeldzamer maar daar kan je nog wel een exemplaar vinden met weinig km. De echt puntgave Xm’s worden blijkbaar nog snel verkocht. Zo stond er voor twee weken een V6 1999 met zo’n 70000 km te koop in België voor 5000€ bij een Volvodealer - die was na een week al verkocht.

Het nadeel hier is dat de Xm een negatief imago heeft. Ten eerste de vermeende slechte kwaliteit en het duur onderhoud en ten tweede omdat die auto’s (net zoals Peugeot trouwens) hier beschouwd worden als ‘des voitures d’Arabes’ die door immigranten gekocht worden voor een lage prijs en zonder onderhoud totaal opgereden. Ook de dealers willen er niet meer aan, je wordt verwonderd bekeken als je iets aan je Xm wil laten doen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 april 2012 09:29 AM
  [ # 1169 ]

hier worden xm rijders door sommige garages hartelijk welkom gereden… Confused

Profiel  
 
paulheerlen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 29-09-2008

Gepost: 05 april 2012 12:16 PM
  [ # 1170 ]

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goede xm, ik heb er een te koop.
Citroen xm V6 automaat break, kleur zilver, km 176xxx, laatste onderhoudsbeurt 3000 km geleden.
Bij interesse kun je me bellen
m.v.g. Paul

Profiel  
 
 
78 van de 118
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook