Start probleem
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46

Gepost: 07 februari 2009 08:08 PM

Na een hele dag klussen aan de CX gisteren vanwege een kapotte dynamo (zie: Controlelampje van accu ), gaat ze plots moeilijk doen met starten.

Had m’n auto even voor de deur gezet om wat gereedschap uit te laden, maar toen ik haar weer wilde starten deed ze niks. Je hoort wel wat geluidjes maar de startmotor slaat niet aan. Op aanwijzing van de ANWB wilde ik haar weer starten (en tegelijk kijken wat de binnenverlichting deed) en toen sloeg ze gelijk aan.

Direct de auto in de garage gezet, motor uitgezet, en wederom bij het starten weigerde ze weer. Waarschijnlijk als ik hem nu ga starten doet ze het meteen.

Startonderbreker? Startbeveiliging ivm automaat? Oververhitting?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2009 08:15 PM
  [ # 1 ]

Zitten je draden allemaal netjes vast? Misschien bij het vervangen van de dynamo iets een beetje losgetrokken?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 februari 2009 08:38 PM
  [ # 2 ]

Hoor je alleen een klikje van het relais maar de startmotor gaat niet draaien?

Koolborstels, zou ik zo gokken. Als je voor de auto op de grond gaat liggen kan je precies tussen hitteschild en blok met een hamer de startmotor een klap geven. Daarvan schieten ze meestal weer (voor even) op hun plek. Maar je bent dan wel langzamerhand aan een nieuwe startmotor toe.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook