Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Jadedraakje gaat, als alles goed gaat, komende zaterdag naar het knutselhonk in Berlikum. Daar ga ik er flink mee aan de slag.
- Eerst eens goed onderzoeken waar ze nou precies lekt en of het inderdaad de beruchte retourleidingen zijn.
- Zo nodig, blok er uit en lekdicht maken.
- T-Mof vervangen (die lekt zéker)
- Stofhoezen bakzijde vervangen
- Distributieriemen vervangen
Daarna gaat ze voor de keuring en kan ik er mee rijden!
Maar voor het zover is zal ik vast nog veel gruwelijk frustrerende momenten hebben. Hopelijk kan ik rekenen op de nodige technische en mentale steun van jullie allen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Update: ze staat binnen!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Net van een van de vorige eigenaars gehoord dat Draakje nog niet zo heel lang geleden bij een garage onderhouden werd. Er zijn in die tijd ook nieuwe velgjes en een nieuwe uitlaat aan gehangen. Vandaar dat die nog zo mooi glimmen dus.
En er is in het recente verleden eens een ontluchtingsslang losgeschoten die een olielekkage veroorzaakte die veel lijkt op de huidige lekkage.
Het zou toch niet…
Dinsdagavond = sleutelavond. Dan maar eens even grondig inspecteren.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Midfriesland schreef:En er is in het recente verleden eens een ontluchtingsslang losgeschoten die een olielekkage veroorzaakte die veel lijkt op de huidige lekkage.
Het zou toch niet…
Als je de carterontluchting zou bedoelen, dan kan ik je snel uit de droom helpen. Daar stroomt nimmer zo’n vette straal olie uit als er nu onderuit komt.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
In de Utrecht-tijd is er nog 2500 euro in het onderhoud gestoken!
De details ken ik nog niet maar het verklaart in elk geval de relatief korte APK-afkeurpuntenlijst.
Als indertijd het blok en het hd-systeem ook zijn aangepakt dan zijn de lekkages wel érg snel teruggekomen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik weet niet wanneer de Utrecht-tijd was, maar als dat kort geleden is, dan zal het blok toen wel niet droog gemaakt zijn dus.
Weet je wat je i.p.v. optimistisch giswerk beter kunt doen? Morgenavond met een kist volg gereedschap onder je arm naar de loods rijden en beginnen aan de demontage van de hele handel!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
patje74 schreef:Weet je wat je i.p.v. optimistisch giswerk beter kunt doen? Morgenavond met een kist volg gereedschap onder je arm naar de loods rijden en beginnen aan de demontage van de hele handel!
So be it.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja , inderdaad. Aan giswerk heb je niets.
Gewoon kijken waar ie lekt en deugdelijk repoareren
Ah, leuk om te zien dat deze GSA weer eens opduikt. Ik had ‘m jaren geleden al eens gespot in Utrecht, daarna stond ze bij een forumlid bij mij om de hoek in Haarlem, en ik had ‘m afgelopen zomer nog eens gespot in Hilversum.
Succes met de GSA!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Mijn eerste GSA Break Rouge Delage uit 1984 lekte ook olie als een zeef. Daarom ook voor 200 gulden gekocht
Ik wist niets van een GSA en ben gewoon begonnen. Het bleek het uit de keerring van de as van de oliepomp af te komen. Distributiewiel eraf getrokken en met een nieuwe keerring van een knaak was het gepiept hehe.
Wel nadat eerst, de tips van kenners opvolgend, alle andere keerringen, inclusief de voorste van de krukas, vervangen waren. De motor loopt uiteraard alleen met riemen en die slingerde de olie alle kanten op, zodat ik niet kon zien waar het vandaan kwam.
Wat heb je aan dit verhaal? Ter lering ende vermaeck zullen we zeggen.
Succes met de keuring!
Goed dat er weer een GEESje gered is.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond begonnen de voorkant te demonteren om alvast wat ruimte te maken:
Op de foto is het niet heel goed te zien maar de ventilator is volledig aan gruzelementen. Er is bijna geen blad meer heel. Dus als iemand er nog eentje heeft liggen…
Ze is in elk geval in goed gezelschap. Wat zouden ze elkaar te vertellen hebben voor het slapen gaan?
Enneuh, ik ben heel nieuwsgierig naar het verleden van Draakje. Daarvoor heb ik al wat mailtjes gestuurd en ik kom steeds meer te weten. Alle informatie, verhalen, foto’s enz. zijn zeer welkom!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Midfriesland schreef:patje74 schreef:Weet je wat je i.p.v. optimistisch giswerk beter kunt doen? Morgenavond met een kist volg gereedschap onder je arm naar de loods rijden en beginnen aan de demontage van de hele handel!
So be it.
Je hebt vanavond behoorlijke vorderingen gemaakt met je auto, bijna alles gedaan zonder hulp en dat is een heel groot compliment waard!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Thanx!
De eerstvolgende keer - morgenavond denk ik - gaan de kinnebak en de koeltunnel er af.
Het motortje blijkt trouwens ‘slechts’ een 1130-je te zijn (G11 - 631). Nooit gedacht dat die nog zo snel waren…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
jadedraakje
Vanaf hier in ieder geval heel veel mentale steun gewenst, maak er weer iets moois van! Een gsa was mijn tweede citroen en ik hoop ooit nog weer een te bezitten.
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans