3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Discovery: Wheeler Dealer DS Super Aflevering Download hier.
Claxonneur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-06-2007

Gepost: 30 juni 2009 03:30 AM
  [ # 31 ]

GoodOldDiesel, bedankt voor het uploaden!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 30 juni 2009 11:23 PM
  [ # 32 ]

Haha hij werkt dus ook nog echt.. je bent de eerste die dit bevestigd…
Kan ik deze verbinding dus vaker gaan gebruiken…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Claxonneur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-06-2007

Gepost: 01 juli 2009 04:16 PM
  [ # 33 ]

Yep, hij werkt, zij het enorm langzaam… alles bij elkaar duurde ‘t een uur of 2 geloof ik…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2009 05:54 PM
  [ # 34 ]

Waarom gaat die edd onder de auto liggen terwijl hij een brug heeft?
Wat een kolder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2009 05:57 PM
  [ # 35 ]

Semi syntheet erin… lekker…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2009 05:58 PM
  [ # 36 ]

En het is een “2.2 liter engine” volgens edd…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2009 06:00 PM
  [ # 37 ]

en het luchtfilter niet inoliën…BEUN!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 juli 2009 11:34 PM
  [ # 38 ]
Claxonneur schreef:

Yep, hij werkt, zij het enorm langzaam… alles bij elkaar duurde ‘t een uur of 2 geloof ik…

Ach voor die 2x 70 mb is het netjes dacht ik. Het is gewoon een USB stick in de router….

Wil er ooit nog eens eens een extern HDD aan hangen..

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juli 2009 12:08 AM
  [ # 39 ]

Hier heb ik hem ook binnen gehengeld maar moet hem nog bekijken. Bedankt voor het hosten, beschikbaar stellen, enzovoorts.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 02 juli 2009 01:59 AM
  [ # 40 ]

ik vond het briljant, dank dank, Hier een half uurtje ofzo,

nieuwe hoezen is een goed idee. Dat wil ik ook denk ik..


ik vermoed dat ie die regelaar helemaal niet zelf vervangen heeft. Smile Dan zou ie:
echt meer vloeken en tieren! Razz
Wel lekken
de brug wel gebruikt hebben


mooie mannen, dat zijn het.

.komma

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 oktober 2010 01:34 PM
  [ # 41 ]

Vanavond weer ??? de Ds ???

Discovery Channel |  24-10-2010   |  20:05 - 20:35

Wheeler dealers on the road: Citroen
Reportageserie. Mike reist naar Dijon om voor weinig geld een Citroën te kopen. Als hij er na enige moeite één vindt, rijdt hij terug naar Engeland om de auto door Edd te laten inspecteren

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4918
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 januari 2019 07:13 PM
  [ # 42 ]

FF een oud topic omhoog trappen.

Ik zit net te kijken naar de aflevering van wheeler dealers waarin ze een Jaguar XJ6 Coupe onder handen nemen. Dat is een van de mooiste Jaguars ooit en heel zeldzaam omdat ze maar heel kort zijn gefabriceerd.

Mike vindt een uitlaatspruitstuk en betaalt er 300 pond voor omdat ze nieuw niet meer te koop zijn zegt hij.
Hij had er van mij gratis een kunnen krijgen want ik heb er meerdere liggen die toch niet meer worden gebruikt. En het gonst van die spruitstukken want ze zitten in al die Jags vanaf 1948 tot 1992.

Ze zijn dus hoegenaamd niets waard.

Maar Edd maakt het helemaal mooi, de originele ontsteking met contactpuntjes is volgens hem niet goed. Hij wil een betere vonk en koopt een elektronische ontsteking en een ‘betere’ bobine.

De ontsteking met contactpunten werkt in mijn Jaguar al 50 jaar perfect en de originele bobine zit er nog in en het is starten en meteen lopen, op LPG, ik hoef niet eens op benzine te starten.

Maar dan komt het mooiste: Edd zal even laten zien hoeveel betere vonk hij nu wel heeft en zet twee bougies tegenover elkaar in een verstelbare boorklem en al vonkende vergroot hij de afstand tussen de beide bougies, tot de afstand te groot wordt en het vonken stopt.

En dat is niet minder dan dom, moet je nooit doen. Want wat gebeurt er allemaal? De elektronische ontsteking doet in feite precies hetzelfde als wat de contactpuntjes doen: het maakt contact tussen de bobine en massa.

Via het contactslot komt de accuspanning op een kant van de bobine en via de ontsteking maakt de andere kant van de bobinewikkeling massa.

Het gevolg is een sterk magnetisme in de kern van de bobine. Op het moment dat het contact wordt onderbroken valt dat magnetisme weg en hoe sneller die spanning wegvalt, hoe sterker de piekspanning in die primaire wikkeling zal worden en dat kan oplopen naar 400 volt.

De condensator slurpt die spanning snel weg en dat is een van de taken van de condensator.

Maar in de bobine zit een tweede wikkeling, een wikkeling van heel dunne draad en heel veel wikkelingen. Dit heet de secundaire wikkeling. Dus de primare wikkeling is dikke draad en die word onder spanning gezet met de 12 volt van de accu.

De secundaire wikkeling reageert net als in een transformator op het wisselen van het magnetisch veld of het wegvallen daarvan en het gevolg is een spanning in de secundaire wikkeling die in de moderne bobine kan oplopen tot wel 40.000 volt en de bedoeling is dat die op de bougie terecht komt die dan een mooie vonk geeft.

Maar in de bobine zitten beide wikkelingen met een kant aan elkaar en dat is de massakant en wat gebeurt er nou als je de bougiekabel niet aansluit, of de afstand voor het vonken te groot maakt?

Juist, de bobine zal inwendig gaan vonken van de secundaire naar de primaire wikkeling, dwars door de isolatie heen en de kans is groot dat hij ernstig beschadigt of overlijdt.

Dus wat mij betreft puur amateurisme, maar wel een heel mooie auto en dat maakt veel goed. Hij heeft hem wel veel te goedkoop verpatst, 15.000 pond en hij is momenteel wel het dubbele waard.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 januari 2019 11:03 PM
  [ # 43 ]

Aflevering ook gezien, tweede keer al…
Inderdaad geweldig knappe wagen en deze was dan ook nog in zulke staat.
Waarom Mike die spruitstukken ging kopen… Ze stonden ook op de wagen, hij wou ze enkel ceramisch laten coaten.

Eigenlijk is die Wheeler dealers zo’n opgezet spel, ze maken winst maar steken het honderdvoudige in uren ed…
Snap dat wel dat Edd China eruit is gestapt, al zie je hem wel meerdere keren dingen doen waarvan je denkt, zijn wij achterlijk of wat.
Dat spoel was niet erg want dat ging hij toch al vervangen door een high performance.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3238
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 januari 2019 08:15 AM
  [ # 44 ]

Ach, ik vind WD wel aardig om naar te kijken. Je moet het niet zien als educatief programma.
Datzelfde geldt voor Phantom Works. Ik was verbijsterd hoeveel moeite Dan had met het vinden van een paar gangbare onderdelen voor een Eend ondanks zijn Europese contacten.

Overigens is Edd er uitgestapt omdat hij ‘te technisch praatte’ volgens de producers. Daar is op internet veel over te vinden. Overigens heb ik respect voor Edd die niet de vuile was buiten hangt.
De laatste paar afleveringen met Ant is die alleen maar bezig met motorrevisies en dat begint afgezaagd te worden. Ik ben benieuwd hoe lang WD nog gemaakt wordt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 januari 2019 12:19 PM
  [ # 45 ]
paso schreef:

Eigenlijk is die Wheeler dealers zo’n opgezet spel, ze maken winst maar steken het honderdvoudige in uren ed…

De winst voor WD komt uit de opbrengst van de afleveringen. Het verhaal is 100 % gescript. Ik vind de onderhandelingen geen afspiegeling van de werkelijkheid. Maar ik denk dat de serie ook niet geschreven is voor de (ervaren) sleutelaars .
Trouwens, in een aflevering waarbij een HY werd opgeknapt zie je in het proefritfilmpje dat er verschillen zijn tussen die bus en de bus in de garage….? Bijna niemand die t opvalt

 

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook