‘t Is daarbij een erg slecht moment voor auto’s in deze klasse. De C6 doet het misschien niet zo goed, maar hoeveel andere auto’s in deze klasse zie je met het nieuwe kenteken?? Ik zie eigenlijk alleen maar kleine auto’s met de nieuwe kentekencombinatie. En Citroën mag best wat meer aandacht geven aan de C6. Het zou toch een toekomstige klassieker moeten zijn. Dat vind ik, maar vind PSA dat ook?
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Eindelijk heb ik het productieaantal van 2008 voor de C 6 gevonden
1700 stuks…(met 2800 verkochte exemplaren wordt het terrein weer wat leger)
Totaal aantal gebouwd 18.700
We blijven exclusief sturen…
mijn bron http//www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/LASTPSAMemGB_MARS091236244063.pdf
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De C6 gaat de 300.000 stuks van de XM dat al weinig was vergeleken met zijn voorgangs de CX en DS denk ik niet halen
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De duitse 3 van de troon stoten is hopeloos geworden. De merken staan in de fleet zo sterk dat een veel duurdere C6 geen kans maakt. Een duitser met dezelfde uitrusting is even duur ongeveer in de lease, maar hoeveel full-option duitsers zie je?
En als je dan voor evenveel geld een duitser kan hebben twijfelen er niet veel want dat straalt meer klasse uit volgens de meesten.
Voeg er dan nog aan toe dat frankrijk niet echt een hoogstaande reputatie heeft op vlak van kwaliteit (onlangs nog bevestigd door citroen met de eerste serie C5, Peugeot met de 307 en 407 en renault met zo wat alle modellen) en dan krijg je de minieme verkoop.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Zin en onzin van de Duitse mythe.
picassoke schreef:Voeg er dan nog aan toe dat frankrijk niet echt een hoogstaande reputatie heeft op vlak van kwaliteit (onlangs nog bevestigd door citroen met de eerste serie C5, Peugeot met de 307 en 407 en renault met zo wat alle modellen) en dan krijg je de minieme verkoop.
De kwalieit van de Duitse “klasse auto’s ” is niet beter dan de Franse.
Mensen die die mythe nog geloven moeten dringend eens gaan praten met eigenaars van merc-E, bmw-5 en zelfs A-6
Als ik de verhalen hoor van mijn collega’s die veelal Duits rijden, daar wordt je niet vrolijk van.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoor ook regelmatig klachten over Passat rijders…
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
en bovendien
picassoke schreef:De duitse 3 van de troon stoten is hopeloos geworden.
en als de krisis nog een paar maanden blijft duren dan zal je eens zien hoe snel die “Duitse klasse-auto’s” in de fleet gedumpt worden.
Plots krijg je wel 25% koring bij BMW en MERC en Audi. Echter, gezien hun kostenstructuur kunnen ze dit enkel op korte termijn volhouden.
mind my words: het gaat een slachting worden daar in de grote boze buitenwereld en je kan maar beter een paar kleinere modellen in je aanbod hebben…...
en de ds3 ds4 ds5: Steiffs laatste noodkreet om CEO te blijven? inmiddels vervangen ....
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Alle merken hebben het moeilijk, ook PSA. Ik denk dat toyota veruit het enige merk is dat het nog redelijk goed doet. (gezien de situatie)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Arjan Verkade schreef:Ik hoor ook regelmatig klachten over Passat rijders…
Klopt, vw is echt niet goed bezig. Passat is een rampenbak, de golf V ook, touran ook, beetle ook,...
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: Zin en onzin van de Duitse mythe.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:picassoke schreef:Voeg er dan nog aan toe dat frankrijk niet echt een hoogstaande reputatie heeft op vlak van kwaliteit (onlangs nog bevestigd door citroen met de eerste serie C5, Peugeot met de 307 en 407 en renault met zo wat alle modellen) en dan krijg je de minieme verkoop.
De kwalieit van de Duitse “klasse auto’s ” is niet beter dan de Franse.
Mensen die die mythe nog geloven moeten dringend eens gaan praten met eigenaars van merc-E, bmw-5 en zelfs A-6Als ik de verhalen hoor van mijn collega’s die veelal Duits rijden, daar wordt je niet vrolijk van.
Ik ga zeker niet ontkennen dat de duitsers problemen hebben, mercedes heeft ook het een en ander meegemaakt bij de introductie van de elektronica.
Men nonkel zijn S is nu 2 jaar oud, met als resultaat een nieuwe automaat, een nieuwe navigatie, en 3 maand geklungel om een probleem met de radio op te lossen.
Verder nog wat kleinigheden zoals soms niet starten omdat het keyless entry systeem zijn sleutel niet herkent, bandensensoren die lekke banden aangeven en een waterlek in de koffer.
Dus helemaal probleemloos
Bij mercedes is het heel eenvoudig (zijn de woorden van een redelijk hoog geplaatst persoon in belgie bij mercedes) als je geen problemen wil koop dan een A, B, C of E en je hebt nooit iets voor als je niet teveel nieuwigheden neemt. En dat klopt op enkele uitzonderingen na.
Maar als je vergelijkt met de kwaliteit van renault? dan is en blijft duits 100 keer beter. Ook PSA heeft erg veel problemen gehad bij de intrede van elektronica, en de kwaliteit van de onderdelen was ook rampzalig (eerste serie 407 en C5)
Je kan dit gewoon niet ontkennen, ik sprak recent een echte citroen-freak. Is bezig met zijn 23 citroen (voor hem en zijn vrouw) en hij gaf zonder veel omwegen aan dat de eerste serie C5 (die van hem was van 2002) de slechtste citroen was die hij ooit heeft gehad. Zowel afwerking als kwaliteit van diverse onderdelen. Hij heeft nu een phII waar hij veel meer over te spreken is voor zijn vrouw en hij heeft een C6 waar hij erg tevreden van is. Volgens hem de beste citroen waar hij ooit mee gereden heeft.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Nou… bij Toyota gaan de zaken ook niet echt florissant… En ook zij hebben met enkele modellen de nodige malheur. Zeker met het vorige model Avensis.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Wat me dan wel opvalt: bij geen van genoemde duitse merken zijn de 2e-handsprijzen en daarmee ook de inruilwaarde verlaagd - ergo de leasetarieven relatief hoger geworden.
Want dat nekt iedere dikke Fransoos (of Koreaan, of Italiaan) nog steeds: lage restwaarde = veel afschrijven = hoge leasetarieven.
Gezien de huidige kwaliteitsniveaus, zou een nivellering hier op zijn plaat zijn. Maar ja, dan worden die Troenen voor particulieren weer een stuk minder betaalbaar, 2ehands
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Die inruilwaarde is idd het probleem in de lease, en zo een reputatie wegwerken is erg moeilijk en vraagt veel tijd. Stap je op iemand af die niets van auto’s kent en zeg hem dat je een citroen gekocht hebt (of iets anders frans of italiaans, amerikaans,...) dan krijg je direct een zin naar je hoofd waar “onbetrouwbaar” inzit.
Dus het is een gekend iets bij de bevolking, de laatste jaren is hier erg aan gewerkte (de eerste serie C5 e.d. buiten beschouwing gelaten) en de kwaliteit is nu veel beter dan vroeger.
Maar een slechte reputatie goed maken is veel moeilijker dan een goede reputatie slecht maken.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:en de kwaliteit is nu veel beter dan vroeger. (de eerste serie C5 e.d. buiten beschouwing gelaten)
je doet zelfs anders lekker mee met het verspreiden van onzin tav de vermeende onbetrouwbaarheid van Citroenen.
Want dat nekt iedere dikke Fransoos (of Koreaan, of Italiaan) nog steeds: lage restwaarde = veel afschrijven = hoge leasetarieven.
De leaseprijzen zijn anders gewoon concurrerend voor zowel de C6 als de C5.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189843
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Tov een BMW wel ja. En dan denken veel mensen toch “wow een BMW voor het geld van een Citroën!”.
Maar tov een VW, Frod of slOpel is Citroën vaak niet aantrekkelijk. Passats en Golfs zijn blijkbaar nog steeds de droom van menig wagenparkbeheerder. Of wij dat nu wel of niet leuk vinden…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005