3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
verkoopcijfers 2008
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 april 2009 08:05 PM
  [ # 31 ]

hmmm we hebben het hier nog altijd over de C6. Daarvoor tellen Passé en Mondeo niet als concurrent.

Tov een BMW wel ja.

Hoe je het ook wendt of keert, de BMW5 is toch wel de standaard in die klasse (al verkoopt men ook een aardige bak A6-en) maar wat voor de C6 geldt tov de BMW5 geldt ook tov de A6, met een gelijkwaardige uitrusting zijn de Duitsers bijna 200eur/mnd duurder.

Simpele vergelijking:

A6 2.0TDi-e 125kW Pro Line
Leaseprijs 
/inc brandstof
1.533 1.650 eur
# gekozen opties: 19
30000 km per jaar48 mnd.

C6 2.2HDi 125kW Ligne Business
Leaseprijs 
/inc brandstof
1.362 1.496 eur
# gekozen opties: 3
30000 km per jaar48 mnd

Een duitser met dezelfde uitrusting is even duur ongeveer in de lease, maar hoeveel full-option duitsers zie je?

Ik zou dit eerder omdraaien, wie koopt er in die klasse nu een auto zonder Leer, Navigatie of Xenon. Het is belachelijk dat het überhaupt een optie moet zijn!

Om de A6 op het niveau te brengen van de C6 moet je minimaal 19 opties aanvinken waarmee de A6 op een tot prijs komt van € 71.000
Vgl C6: € 58.000 Shocked

Kijk je op autotrack dan blijkt dat idd het geval, 200 van de 250 stuks A6 (Diesel 2004 en nieuwer) heeft Leer, Navigatie en Xenon. Zulke opties brengen 2e hand niet veel meer op, maar probeer maar eens zo’n auto zonder die opties te verkopen.


BTW Ik noemde de C5 vooral omdat iemand met een interesse voor het merk wellicht de keus maakt tussen C5 V6HDi en C6 2.2HDi.

NB, noch Passé nog Mondeo zijn te krijgen met een V6 Diesel. Zelfs een directe concurrent van de C6 als de S80 moet die ontberen.

Ik beschouw de Passé niet eens als een volwaardige concurrent voor de C5, omdat die een platform deelt met de Golf, waar voorheen het A4 (A6)platform gebruikt werd.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 april 2009 10:17 PM
  [ # 32 ]
eviltwin schreef:

NB, noch Passé nog Mondeo zijn te krijgen met een V6 Diesel. Zelfs een directe concurrent van de C6 als de S80 moet die ontberen.

De S80 is wel weer te krijgen met een hele dikke benzine motor Wink

Goed die gaat dan wel weer richting een ton qua prijs…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 april 2009 11:59 PM
  [ # 33 ]

Ik kom toch erg verschillende getallen uit. Het verschil tussen een C6 2.7HDI en een A6 2.7 automaat is 200 euro ongeveer.

En hier in belgie worden niet veel luxrberlines erg uitgerust.
Meestal gaat het om de voor de hand liggende zaken in die klasse zoals GPS, parkeerhulp en metaalkleur.
Soms icm leder en xenon.
Maar zaken zoals HUD, luchtvering, elektrische stoelen met geheugen, gelaagde zijruiten,... worden zeer zelden genomen.
Komt er nog eens bij dat de meeste A6’en 5-series en E-klasse 2.0d zijn, iets wat de C6 niet kan bieden, en dat (toch voor belgie) redelijk wat verschil maakt voor de BIV en verkeersbelasting, en ook minder interessant is in de herverkoop.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 april 2009 03:45 PM
  [ # 34 ]
picassoke schreef:

Ik kom toch erg verschillende getallen uit. Het verschil tussen een C6 2.7HDI en een A6 2.7 automaat is 200 euro ongeveer.

Ik denk dat je iets verkeerd gedaan hebt in de configurator. Sowieso moet je de 2.7HDi vergelijken met de 3.0tdi (211pk), niet met de 2.7tid (190pk)

Ook in België moet je op een A6 wel 20 tot 40 opties aanvinken om hem op het niveau van de C6 te brengen. 20.000eur aan opties in Nederland kost in België ook minimaal 15kEUR.

Meestal gaat het om de voor de hand liggende zaken in die klasse zoals GPS, parkeerhulp en metaalkleur.
Soms icm leder en xenon.

Stuk voor stuk opties van 2 à 3.000EUR…

Maar zaken zoals HUD, luchtvering, elektrische stoelen met geheugen, gelaagde zijruiten,... worden zeer zelden genomen.

Zoals ik net al heb laten zien aan de hand van de beschikbare 2e handsjes kiezen de meeste klanten dus wel voor de “standaard” opties;  een A6 is praktisch onverkoopbaar zonder Navi, Leer en Xenon!

Een HUD is idd erg zeldzaam, maar dat leverde MB dan ook niet op de vorige E Wink Audi ook niet en zelfs op een BMW M5 bestelde niemand het.
Dat maakt een C6 dus bijzonder, die heeft gewoon standaard een HUD!
Dat men op een A6 of MB-E geen luchtvering bestelt is gewoon vreemd, ook bij Audi en MB weten ze dat dergelijke systemen veruit superieur zijn aan wokkels, vandaar dat ze het wel standaard stoppen op de V8 versies of een klasse hoger (A8, S-klasse)

Komt er nog eens bij dat de meeste A6’en 5-series en E-klasse 2.0d zijn, iets wat de C6 niet kan bieden, en dat (toch voor belgie) redelijk wat verschil maakt voor de BIV en verkeersbelasting, en ook minder interessant is in de herverkoop.

Ook de A6 2.0TDI is er net als de C6 2.2HDi met ~170pk dus dat maakt qua BIV niet uit. En de meeste MB rijders zullen er ook geen probleem mee hebben een paar honderd euro extra BIV af te tikken als daar een aantal pk extra tegenover staan. Dat Belgen zich zo door de BIV laten leiden heb ik altijd vreemd gevonden.

Vooralsnog begint de nieuwe MB-E met een 163pk 2.2CDi (precies gelijk aan wat Citroën in België aanbood) mogelijk komt er nog een 136pk 2.0CDi.

NB Een nieuwe MB-E 2.2CDi163 BVA5 avantgarde kost met de noodzakelijke opties in België meer dan een C6 2.7HDi (de grootste klappers: Navi 3k, leren/elek stoelen 4k en de 5bak automaat 2k)

Luchtvering (2kEUR) levert MB niet eens op de 4cilinders Rolling Eyes Met die broodnodige opties gaat de Benz van dik 40k naar dik 60k. Datzelfde model begint in Nederland bij 50kEUR en dan gaat een 2.2cdi bva5 avantgarde zo naar de 70kEUR (vergelijkbaar met een C6 2.7HDi Exclusive dus…)

Wil je wél luchtvering (Airmatic DC) op je Benz dan ben je aangewezen op de 350CDi, die is 20.000EUR (!) duurder dan de 2.2CDi en dan moet je nog steeds bijbetalen voor Leer, Navi etc. Die komt dus per definitie op 20k meer uit dan de C6 V6HDi

Helemaal belachelijk als je bedenkt dat de 350cdi slechts beschikt over een 3L Diesel, met minder vermogen dan de nieuwe 3.0HDi van de C6 Razz

Overigens is het zusje van de C6 (de 407coupé) wél beschikbaar met de 2.0HDi en dat levert nou ook niet echt bijzondere verkoopresultaten op. Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 april 2009 09:32 PM
  [ # 35 ]

Vooral de A6 2.0tdi 136pk is erg populair in belgie.
Lage biv, lage belasting, hoge herverkoopwaarde,...
De basisprijs ligt ergens rond de 34000 euro, neem je navi, leder, xenon, en parkeerhulp dan heb je 2 paketten die je moet nemen.
Komt in totaal op iets van 3500 euro. Een pakket van rond de 2000 en 1 van rond de 1500 euro.
Kom je uiteindelijk op 38.000 euro, en daar gaat nog een korting af.
Eindresultaat is ongeveer 34000 euro, op korte termijn is de afschrijving veel lager omdat blijkbaar veel mensen er van houden een 4 jaar oude audi te kopen voor een redelijk hoog bedrag.
Kortom uiteindelijk kom je veel goedkoper uit.
Je hebt een auto die niet vergelijkbaar is met een C6 2.2 hdi van rijden, en niet van uitrusting.
Maar daar kijkt de wagenparkbeheerder niet naar.
Het punt is dat je voor die C6 1000 euro moet neertellen en voor die A6 met een toch volledige uitrusting (leer, navi, xenon, parkeerhulp) 200-300 euro minder.

Het beleid van MB voor de nieuwe E is idd niet echt goed, de basisprijzen zijn nog redelijk ( 40.000 euro voor een 220 cdi is aanvaardbaar), maar de opties die je nodig hebt zijn duur en talrijk.
Hij is een iets hogere prijs wel waard, want hogere herverkoopwaarde en betere kwaliteit. Als je de gebruikte materialen in beide auto’s vergelijks is de E beter afgewerkt, al had ik toch de indruk dat ze er op achteruit gegaan zijn ivm de vorige. Hetzelfde had zich al voorgedaan met de C-klasse.
Maar het prijsverschil is hoe dan ook te groot. Daar ben ik het over eens, de E is enkele duizend euro meer waard, maar het verschil is wel zeer groot. (10.000 tot 15000 euro meer)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 06 april 2009 02:42 PM
  [ # 36 ]

C-METISSE

picassoke schreef:

Vooral de A6 2.0tdi 136pk is erg populair in belgie.
Lage biv, lage belasting, hoge herverkoopwaarde,...
De basisprijs ligt ergens rond de 34000 euro, neem je navi, leder, xenon, en parkeerhulp dan heb je 2 paketten die je moet nemen.
Komt in totaal op iets van 3500 euro. Een pakket van rond de 2000 en 1 van rond de 1500 euro.
Kom je uiteindelijk op 38.000 euro, en daar gaat nog een korting af.
Eindresultaat is ongeveer 34000 euro, op korte termijn is de afschrijving veel lager omdat blijkbaar veel mensen er van houden een 4 jaar oude audi te kopen voor een redelijk hoog bedrag.
Kortom uiteindelijk kom je veel goedkoper uit.
Je hebt een auto die niet vergelijkbaar is met een C6 2.2 hdi van rijden, en niet van uitrusting.
Maar daar kijkt de wagenparkbeheerder niet naar.
Het punt is dat je voor die C6 1000 euro moet neertellen en voor die A6 met een toch volledige uitrusting (leer, navi, xenon, parkeerhulp) 200-300 euro minder.

Het beleid van MB voor de nieuwe E is idd niet echt goed, de basisprijzen zijn nog redelijk ( 40.000 euro voor een 220 cdi is aanvaardbaar), maar de opties die je nodig hebt zijn duur en talrijk.
Hij is een iets hogere prijs wel waard, want hogere herverkoopwaarde en betere kwaliteit. Als je de gebruikte materialen in beide auto’s vergelijks is de E beter afgewerkt, al had ik toch de indruk dat ze er op achteruit gegaan zijn ivm de vorige. Hetzelfde had zich al voorgedaan met de C-klasse.
Maar het prijsverschil is hoe dan ook te groot. Daar ben ik het over eens, de E is enkele duizend euro meer waard, maar het verschil is wel zeer groot. (10.000 tot 15000 euro meer)

1) Een A6 is wat mij betreft de saaiste auto die je je kan indenken en het rijcomfort is m.i. kneuterig in vergelijking met een c6. Ik rijdt er heel vaak in mee (wegens goede vriend heeft A6 - vroeger altijd merc-E) en ik blijf de vering uiterst mager vinden voor z’n prijs.

2) En u weet zeker dat u geen Mercedes garage heeft?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 06 april 2009 02:49 PM
  [ # 37 ]

nog meer onzin

picassoke schreef:

Die inruilwaarde is idd het probleem in de lease, en zo een reputatie wegwerken is erg moeilijk en vraagt veel tijd. Stap je op iemand af die niets van auto’s kent en zeg hem dat je een citroen gekocht hebt (of iets anders frans of italiaans, amerikaans,...) dan krijg je direct een zin naar je hoofd waar “onbetrouwbaar” inzit.
Dus het is een gekend iets bij de bevolking, ..........

Daarom moest je in belgië gewoon overeenkomen om op 3 jaar in te ruilen. Dan heb je het dubbele effect van de 21% -24% korting en een zeer goede inruilprijs op 3 jaar en kom je als bedrijf stukken goedkoper uit dan de Duitse keuze met hogere aanschaf maar betere inruil op 4 jaar. Netto betaal je als bedrijf minder voor de Franse keuze.

Als je PSA vergelijkt met Volkswagen dan zie je dat ze meer verkopen in België  Peugeot + Citroën dan vw+audi+skoda+seat. Dus de “bevolking"is niet zo dom als u beweert

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 april 2009 03:41 PM
  [ # 38 ]

Re: C-METISSE

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
picassoke schreef:

Vooral de A6 2.0tdi 136pk is erg populair in belgie.
Lage biv, lage belasting, hoge herverkoopwaarde,...
De basisprijs ligt ergens rond de 34000 euro, neem je navi, leder, xenon, en parkeerhulp dan heb je 2 paketten die je moet nemen.
Komt in totaal op iets van 3500 euro. Een pakket van rond de 2000 en 1 van rond de 1500 euro.
Kom je uiteindelijk op 38.000 euro, en daar gaat nog een korting af.
Eindresultaat is ongeveer 34000 euro, op korte termijn is de afschrijving veel lager omdat blijkbaar veel mensen er van houden een 4 jaar oude audi te kopen voor een redelijk hoog bedrag.
Kortom uiteindelijk kom je veel goedkoper uit.
Je hebt een auto die niet vergelijkbaar is met een C6 2.2 hdi van rijden, en niet van uitrusting.
Maar daar kijkt de wagenparkbeheerder niet naar.
Het punt is dat je voor die C6 1000 euro moet neertellen en voor die A6 met een toch volledige uitrusting (leer, navi, xenon, parkeerhulp) 200-300 euro minder.

Het beleid van MB voor de nieuwe E is idd niet echt goed, de basisprijzen zijn nog redelijk ( 40.000 euro voor een 220 cdi is aanvaardbaar), maar de opties die je nodig hebt zijn duur en talrijk.
Hij is een iets hogere prijs wel waard, want hogere herverkoopwaarde en betere kwaliteit. Als je de gebruikte materialen in beide auto’s vergelijks is de E beter afgewerkt, al had ik toch de indruk dat ze er op achteruit gegaan zijn ivm de vorige. Hetzelfde had zich al voorgedaan met de C-klasse.
Maar het prijsverschil is hoe dan ook te groot. Daar ben ik het over eens, de E is enkele duizend euro meer waard, maar het verschil is wel zeer groot. (10.000 tot 15000 euro meer)

1) Een A6 is wat mij betreft de saaiste auto die je je kan indenken en het rijcomfort is m.i. kneuterig in vergelijking met een c6. Ik rijdt er heel vaak in mee (wegens goede vriend heeft A6 - vroeger altijd merc-E) en ik blijf de vering uiterst mager vinden voor z’n prijs.

2) En u weet zeker dat u geen Mercedes garage heeft?

1) Daar ben ik het volledig mee eens, ik heb er ook al ingezeten, maar dan van een vriend van men vader. En ook ik vind het niet zo goed rijden voor die prijs (om een understatement te gebruiken). Audi is en blijft natuurlijk altijd duidelijk duits geveerd, net als BMW. Hetzelfde voor vw, skoda, seat. Het is hun bedoeling om een hard rijcomfort te hebben. (en het is ook omdat ze bij vw of audi nog altijd niet goed begrepen hebben hoe ze een onderstel degelijk moeten afregelen (vering/demping combinatie e.d.)

2) Ja daar ben ik heel zeker van. Maar rij er gewoon eens mee, en je zal je verbazen. Niet alleen citroen zweeft over de oneffenheden. Al zal je wel het wiegende bootgevoel moeten missen door de stalen veren.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 april 2009 03:46 PM
  [ # 39 ]

Re: nog meer onzin

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
picassoke schreef:

Die inruilwaarde is idd het probleem in de lease, en zo een reputatie wegwerken is erg moeilijk en vraagt veel tijd. Stap je op iemand af die niets van auto’s kent en zeg hem dat je een citroen gekocht hebt (of iets anders frans of italiaans, amerikaans,...) dan krijg je direct een zin naar je hoofd waar “onbetrouwbaar” inzit.
Dus het is een gekend iets bij de bevolking, ..........

Daarom moest je in belgië gewoon overeenkomen om op 3 jaar in te ruilen. Dan heb je het dubbele effect van de 21% -24% korting en een zeer goede inruilprijs op 3 jaar en kom je als bedrijf stukken goedkoper uit dan de Duitse keuze met hogere aanschaf maar betere inruil op 4 jaar. Netto betaal je als bedrijf minder voor de Franse keuze.

Als je PSA vergelijkt met Volkswagen dan zie je dat ze meer verkopen in België  Peugeot + Citroën dan vw+audi+skoda+seat. Dus de “bevolking"is niet zo dom als u beweert

Ik beweer niet dat de bevolking dom is. Het is gewoon ingebakken in het geheugen van de mensen dat frans rommel is (net als italiaans e.d.) en dan japans het beste is, en dat duits ook erg goed is.
Dit zal nog wel even blijven duren, maar neem een steekproef van 1000 mensen en vraag hun mening. 90% zal minder willen geven voor een 2e hands C5 dan voor een 2e hands passat.
Waarom? Omdat het beter rijdt? Ik dacht het niet. Omdat het betere kwaliteit is? Is dacht het ook niet. Maar toch zal de gemiddelde belg meer geld willen uitgeven aan duits gerief. Je kan het denken van de mensen niet veranderen. Dat neemt erg veel tijd.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 06 april 2009 05:29 PM
  [ # 40 ]

Re: C-METISSE

picassoke schreef:

[quote author=“CITROENIST TOT IN DE KIST2) En u weet zeker dat u geen Mercedes garage heeft?

2) Ja daar ben ik heel zeker van. Maar rij er gewoon eens mee, en je zal je verbazen. Niet alleen citroen zweeft over de oneffenheden. Al zal je wel het wiegende bootgevoel moeten missen door de stalen veren.

Wel beste, ik rijd bijna wekelijks achteraan en vooraan mee in een s320 CDI 235pk wanneer ik naar de luchthaven gebracht wordt.
Vooral in de Antwerpse haven (geen autosnelweg) is het weggedrag niet vergelijkbaar met een c6. Een S zweeft dan zeker NIET, het voelt springerig aan en joe voelt heel duidelijk de beperkingen van ophanging, wegcomfort en veeruitslagen. Chauffeur geeft dat trouwen ook toe wanneer hij een keertje met mijn c6 rijdt.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 april 2009 08:45 PM
  [ # 41 ]

Ik heb met de 2 ook al gereden (maar dan wel hoofdzakelijk snelweg) en ik kon geen verschil voelen. Ik had zelf de indruk dat de S iets zachter was op de snelweg. En op andere wegen was het verschil ook niet zo groot. Wat wel opviel was dat de C6 (wrs door de laagprofielbanden) het moeilijker had met dwarsnaden en riooldeksels.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 07 april 2009 12:01 PM
  [ # 42 ]
eviltwin schreef:

Ik denk dat je iets verkeerd gedaan hebt in de configurator. Sowieso moet je de 2.7HDi vergelijken met de 3.0tdi (211pk), niet met de 2.7tid (190pk)

Audi A6 2,7 TDI : 190PK - 1.625 kg
Citroen C6 2,7 HDI : 208 PK - 1.871 kg
-> dus qua gewicht/PK scoort de A6 beter

Even voor de gein gekeken op de car configurator van mijn leasemaatschappij & ingegeven 120.000km op 4 jaar
Kostprijs A6 862€/maand excl. brandstof
Kostprijs C6 Lignage : 1.160 €/maand excl. brandstof

Zelfs bij Audi kan je voor het verschil - 300€/maand - een massa opties aanvinken hoor…

Ander element is het fiscale : de A6 valt in milieuklasse D en kan voor een bedrijf 70% afgeschreven worden, de Citroën in milieuklasse F waar dit beperkt is tot 60%...

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 april 2009 02:25 PM
  [ # 43 ]

De A6 is een oud model Passat. Het nieuwe platform van Audi (A4,A5) is al een tijdje in gebruik. Net als de BMW5 kan je die dus nu redelijk goedkoop rijden, zolang als je een standaard model kiest (business line of corporate lease)

dus qua gewicht/PK scoort de A6 beter

Het blijkt dat Citroën de massa erg nauwkeurig opgeeft (zie oa testen met de C5) andere merken liegen er wel tot 100kg af. Overigens is de volautomaat A6 2.7 1765kg, niet 1625kg. De C6 2.7 komt op 1846kg. Dat is al incl. elektrische stoelen, dus de A6 komt ook zo op 1800kg.

Even voor de gein gekeken op de car configurator van mijn leasemaatschappij & ingegeven 120.000km op 4 jaar

Het kan goed zijn dat de desbetreffende leasmij. goede deals krijgt op Audi’s, maar zodra je opties gaat aanvinken gaan die goede prijzen het raam uit.
Op opties wordt aardig afgeschreven, dus voor 300eur/mnd kan je ongeveer 13kE aan opties specificeren, met een automaat, luchtvering en navigatie ben je daar al aan, en dan heb je nog geen Xenon of 18”.

ff klikken en ik kom op boven de 1300eur/mnd kaal! Da’s wel wat meer dan 860eur:
http://directlease.be/DLBe/nl/options.do?carTypeId=41516

Ander element is het fiscale : de A6 valt in milieuklasse D

alleen als je de BVM of de CVT neemt, niet de volautomaat. (die is E) Wil je de BVA6 op de A6 dan ben je bovendien verplicht Quattro te specificeren Rolling Eyes
Die gaat naar de 1355/mnd:
http://directlease.be/DLBe/nl/type.do?id=41521

Het verschil tussen 60% en 70% is ook snel verdwenen als je rekent met een nieuwprijs incl. opties (die dus 25% van de prijs uitmaken).

NB In Nederland betaal je als werknemer inkomstenbelasting over de cataloguswaarde (25% zgn. bijtelling)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 april 2009 02:41 PM
  [ # 44 ]

Het is maar wat je graag wil geloven. Je hebt het er blijkbaar moeilijk mee dat er nog andere merken zijn dan citroen. Dan is dat nu eenmaal zo.
Er zijn genoeg mensen te vinden die liever een A6 hebben dan een C6, of liever een 5 of een E of een S80 en elk om hun specifieke redenen. De ene heeft bvb liever veel rijplezier of stelt zeer hoge eisen aan afwerking.
Het is gewoon ieder voor zich, en zo een A6 komt meestal goedkoper uit in belgie door diverse belastingen, aftrekbaarheid btw,... maar ook andere zaken zoals banden e.d. spelen in het nadeel van een C6 2.7hdi.

trouwens zo een multitronic is beter dan een gewone 6-traps automaat, het cvt systeem in zijn huidige gedaante is erg goed.
Een CVT automaat bij audi of bij mercedes is ronduit subliem te noemen, beter dan de de volautomaten van de genoemde merken en ook beter dan die van citroen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 april 2009 02:46 PM
  [ # 45 ]
picassoke schreef:

Het is maar wat je graag wil geloven. Je hebt het er blijkbaar moeilijk mee dat er nog andere merken zijn dan citroen. Dan is dat nu eenmaal zo.

Hey hallo, laten we het even inhoudelijk houden! Als er hier iemand zijn mening met feiten weet te beargumenteren, dan is het ET wel. Jouw opmerking slaat daarmee de plank volledig mis.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook