5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
verkoopcijfers 2008
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 09 april 2009 06:21 PM
  [ # 61 ]
DigiDaan schreef:

De C6 als ultieme uiting van individualisme en non-confirmisme.

Neen, die rol is weggelegd voor de Renault Vel Satis 3.0 - zo een Vel Satis (nieuw) kopen, dat is pas het ultieme ‘je m’en foutisme’.  Wink

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 april 2009 06:25 PM
  [ # 62 ]
GrandBateau schreef:
DigiDaan schreef:

De C6 als ultieme uiting van individualisme en non-confirmisme.

Neen, die rol is weggelegd voor de Renault Vel Satis 3.0 - zo een Vel Satis (nieuw) kopen, dat is pas het ultieme ‘je m’en foutisme’.  Wink

Een Vel Satis kopen (of erger, destijds een Avantime) is niet minder dan een blijk van aperte krankzinnigheid Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 april 2009 06:32 PM
  [ # 63 ]

En toch is het een auto die me ook kan verleiden door zijn indrukwekkend comfort, zijn mooi interieur en zijn er aangename (hoge) zit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 09 april 2009 06:40 PM
  [ # 64 ]
picassoke schreef:

4x4 heeft geen meerwaarde in het remmen, dat klopt, en dat gaf ik ook aan in men vorige post.
Maar in optrekken en bochtenwerk heeft het wel zijn voordeel. Zeker op nat wegdek of glibberige ondergrond zoals de sneeuw waar CTIDK naar verwees.
Dit is ook waarom audi en VW hun krachtige modellen standaard van 4x4 voorzien. De voorwielen krijgen het in bepaalde omstandigheden gewoon lastig onder die enorme vermogens. Zowel in optrekken als in bochten. Ik herinner me een vergelijkende test van een audi met FWD en dezelfde audi met quattro. De quattro was aanzienlijk sneller op het circuit.

ivm porsche, ook daar hetzelfde: 4x4 zorgt voor een duidelijke bijdrage op vlak van rijgedrag en stabiliteit. (want de stabiliteit van een RWD porsche is ook niet om over naar huis te schrijven)

Om een beetje zijdelings in te haken op deze discussie: er staat ergens een artikel op Internet waar een FWD Xantia Activa V6 een Golf V6 4Motion met 4WD behoorlijk klop geeft. (op een circuit, ik dacht ergens in Zweden) De Golf notabene met meer vermogen dan de Xantia. De Golf duidelijk sneller op rechte stukken, maar een stuk langzamer op het circuit. Wat dat betreft is de Activa misschien wel het beste voorbeeld dat er ook met FWD een extreem goed op de weg liggende auto te construeren is, als ik me niet vergis zijn er nog steeds erg weinig auto’s op de markt met een betere wegligging dan een Activa.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 april 2009 06:54 PM
  [ # 65 ]

Terwijl een Xantia verder een heel standaard voorwielophanging heeft zonder center point steering of zo…

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 09 april 2009 07:35 PM
  [ # 66 ]

activa

Jalu schreef:

Wat dat betreft is de Activa misschien wel het beste voorbeeld dat er ook met FWD een extreem goed op de weg liggende auto te construeren is, als ik me niet vergis zijn er nog steeds erg weinig auto’s op de markt met een betere wegligging dan een Activa.

In mijn ogen is de activa een van de meest indrukwekkende Citroëns ooit. Nog steeds spijt dat ik mijn Activa TCT toen heb ingeruild voor een Activa HDI - en die later voor een c5

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 09 april 2009 07:44 PM
  [ # 67 ]

kan ik me voorstellen, heb ooit een testrit gemaakt met een activa en dat is één van mijn plezierigste autoherinneringen Very Happy

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 09 april 2009 07:53 PM
  [ # 68 ]

@ctidk ; er staat op Auto Scout een rode Xantia CT Activa te koop voor 1700 euri , wie weet ,...

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 april 2009 08:56 PM
  [ # 69 ]
Jalu schreef:
picassoke schreef:

4x4 heeft geen meerwaarde in het remmen, dat klopt, en dat gaf ik ook aan in men vorige post.
Maar in optrekken en bochtenwerk heeft het wel zijn voordeel. Zeker op nat wegdek of glibberige ondergrond zoals de sneeuw waar CTIDK naar verwees.
Dit is ook waarom audi en VW hun krachtige modellen standaard van 4x4 voorzien. De voorwielen krijgen het in bepaalde omstandigheden gewoon lastig onder die enorme vermogens. Zowel in optrekken als in bochten. Ik herinner me een vergelijkende test van een audi met FWD en dezelfde audi met quattro. De quattro was aanzienlijk sneller op het circuit.

ivm porsche, ook daar hetzelfde: 4x4 zorgt voor een duidelijke bijdrage op vlak van rijgedrag en stabiliteit. (want de stabiliteit van een RWD porsche is ook niet om over naar huis te schrijven)

Om een beetje zijdelings in te haken op deze discussie: er staat ergens een artikel op Internet waar een FWD Xantia Activa V6 een Golf V6 4Motion met 4WD behoorlijk klop geeft. (op een circuit, ik dacht ergens in Zweden) De Golf notabene met meer vermogen dan de Xantia. De Golf duidelijk sneller op rechte stukken, maar een stuk langzamer op het circuit. Wat dat betreft is de Activa misschien wel het beste voorbeeld dat er ook met FWD een extreem goed op de weg liggende auto te construeren is, als ik me niet vergis zijn er nog steeds erg weinig auto’s op de markt met een betere wegligging dan een Activa.

Ja maar dat is ook opnieuw een verhaal apart.
De HP vering kan een veel betere verhouding weggedrag/comfort voorleggen dan een gewone auto.
Komt er nog eens bij dat de activia vooral op weggedrag gericht was, dus die wagen had gewoon een indrukwekkend evenwicht en weggedrag.
Uiteraard krijgt menig auto het dan moeilijk in de bochten, zeker een golf die op vlak van onderstelafstelling (net als vele andere VW concern producten ) erg zwak scoorde. Afstelling van een onderstel is iets wat ze tot op vandaag nog altijd niet goed begrepen hebben in wolfsburg.

Maar had er een activia met goede 4x4 geweest had hij zijn fwd broertje ook op achterstand gereden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2009 10:39 PM
  [ # 70 ]
Rogier Verhoef schreef:

Prachtige uitleg ET, wauw. Wat ik me nu af vraag: waarom gingen die Delta/Quattro e.d. alle FWDs in de rally-historie dan oerend hard voorbij, als het zo slechts is? Rolling Eyes
En waarom is iedereen dan zo lyrisch over een “veiliger” Carrera4 ipv Carrera2: omdat 4WD dan wel beter is dan RWD?
En waarom kiezen dan zoveel “sportieve” merken voor RWD: puur omdat mensen wíllen kunnen driften, en geen FWD onderstuur wíllen?

En wat meer on-topic: herkenbaar van vele goede engineers op het werk, de onderliggende frustratie dan klanten niet vaker kiezen voor hetgeen functioneel beter is, maar voor het mooie verhaal Wink

Ik vond het ook een zeer goede uitleg, daar leer je tenmiste nog wat van Wink

Waarom de Audi’s toen sneller waren staat als ik het goed lees ook in het verhaal. Veel rally’s zijn op gravel of andere losse ondergrond. Dan heb je vooral met accelereren voordeel van het 4WD systeem.

Zoals gezegd, paar jaar geleden heeft Citroën alle concurentie zoek gereden met een 2WD Xsara op de asvalt Cool

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 09 april 2009 11:58 PM
  [ # 71 ]

Zet het epistel van Eviltwin op een Audi- of BMW-forum: levert geheid een avondvullende discussie op Laughing

Jalu schreef:

Om een beetje zijdelings in te haken op deze discussie: er staat ergens een artikel op Internet waar een FWD Xantia Activa V6 een Golf V6 4Motion met 4WD behoorlijk klop geeft. (op een circuit, ik dacht ergens in Zweden) De Golf notabene met meer vermogen dan de Xantia. De Golf duidelijk sneller op rechte stukken, maar een stuk langzamer op het circuit. Wat dat betreft is de Activa misschien wel het beste voorbeeld dat er ook met FWD een extreem goed op de weg liggende auto te construeren is, als ik me niet vergis zijn er nog steeds erg weinig auto’s op de markt met een betere wegligging dan een Activa.

In het verlengde daarvan herinner ik me een autoprogramma van Dick Schornagel eind jaren ‘90 waarin een Xantia V6 Activa en een Honda NSX (RWD) een, naar ik meen, 500 meter slalom in praktisch dezelfde tijd afleggen. Xantia snaarstrak langs de pilonnen, NSX bij tijd en wijle met moeite onder controle te houden. Lees ik op de NSX-wikisite: “De NSX staat niet bekend om zijn fraaie belijning, alhoewel die belijning wel tot de ideaal geachte 50%/50%-verdeling van het gewicht over voor- en achteras bijdraagt.”

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 april 2009 05:48 PM
  [ # 72 ]

Om even op het oorspronkelijke onderwerp van de verkoopcijfers terug te komen..

Ik was gister samen met mijn vader bij Gaspar Motors in Turnhout om een en ander voor zijn nieuwe C5III te bespreken met de garage. We hebben het nog even over de C6 gehad. Naar eigen zeggen verkoopt deze concessiehouder op dit moment één C6 per maand, en vrijwel alleen aan nederlanders.

De belgen aldaar komen vaak kijken, proefrijden en inruil bespreken maar gaan uiteindelijk vrijwel altijd voor een BMW of Mercedes, puur vanwege de status, of het vermeende gebrek van de C6 daaraan. Het picassoke-syndroom zullen we het maar noemen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 13 april 2009 03:03 PM
  [ # 73 ]

Flauwe opmerking van Citroenist.

picassoke schreef:

Ja maar dat is ook opnieuw een verhaal apart…... de activia vooral op weggedrag ......
Maar had er een activia met goede…..

Beste Picassoke

Een activia is een Danone product voor de betere darmdoorstroming.

Een activa is (voor de mensen die er een of meerdere gehad hebben waaronder ondergetekende) waarschijnlijk de meest indrukwekkende Citroën ooit.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2010 01:01 PM
  [ # 74 ]

Toch nog 1500 C6 - en verkocht in 2009. ( PSA persbericht )

Profiel  
 
Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 11 februari 2010 03:49 PM
  [ # 75 ]

ik denk dat citroen nog 1 a 2 jaar door gaat met de C6 en dan de crisis bekijkt, en dan de C6 ERUIT HAALT.

Mijns inziens heeft het te lang geduurd eer er na de XM een C6 gebracht werd.

Veel xm rijders konden de C5 niet waarderen en zijn overgestapt naar of een 607 of een duits product.

Enerzijds heeft Citroen het aan zich zelf te danken dat de c6 geen verkoop topper is.

Misschien een zuiniger versie als benzine of diesle met een handbak.

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook