Ik speel met de gedachte om de Limo te koop aan te bieden zodat ik onze 928 weer in ere kan herstellen. In de tussentijd kan ik weer wat km’s gaan maken met de ID en daarnaast bekijken of het de moeite waard is om de Break op te knappen of om deze toch maar te gaan slopen
Maar dan de vraag wat een redelijke vraagprijs is voor mijn Limo… Er staat er op dit moment niet 1 te koop dus ik heb geen referentie.
Wie kan me vertellen wat een redelijke prijs is voor een serieus onderhouden dame als deze (in de afgelopen maanden voor bijna € 4.000,- aan onderhoud gehad) die er ook nog eens heel erg goed uitziet?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI



Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Hallo Nathan,
In het duitse CX Clubblad Diravi staat in het januari-nummer een artikel over de gangbare prijzen voor een CX. Ze hebben verschillende publicaties van duitse old- en youngtimer bladen geinventariseerd en op een rijtje gezet. De prijzen zijn onderverdeeld in vijf staten van onderhoud, van perfect (Note 1) t/m sloop (Note 5). Voor de Limousine TRD Turbo 2 komen ze op resp. 9500, 5500, 2800, 1300 en 400 euro. Gezien jouw verhaal over je Limousine in het andere draadje, denk ik dat je toch wel op Note 2 zult zitten.
Veel succes!
dolf
Copyallright © dolfmoon























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik denk idd dat je voor een hele mooi série 2 best 5.5 mille mag/kan vragen… Of je `t ook gaat krijgen is een 2e.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
momenteel liggen de cx prijzen wel een pak lager zeker met de crisis die wel voelbaar wordt…. momenteel denk ik dat verkopen niet de beste optie is…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Aan de ene kant denk ik ook: niet verkopen, met de financiele crisis en de daarbij behorende slechte auto(ver)koopmarkt, waarbij je prachtige 88-er Limousine ook nog het nadeel heeft dat ze waarschijnlijk de belastingvrije status niet zal gaan krijgen.
Aan de andere kant zie ik dat de prijzen bij CX-specialisten maar blijven stijgen, garage Timmer in Groningen heeft nu 5 CX-en staan die meer dan EUR 10.000 moeten kosten!!! Nu is het bekend dat Timmer duur is, daar gaat het hier ook helemaal niet over, maar kennelijk is er een markt voor CX-en in een hoger prijssegment - jouw Limousine, als-ie inderdaad zo mooi is, zou dan dus best 5500+ mogen kosten, er moet alleen net iemand te vinden zijn voor wie deze auto ‘precies goed’ is…
Sterkte,
Jaac








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
jmmj schreef:Aan de ene kant denk ik ook: niet verkopen, met de financiele crisis en de daarbij behorende slechte auto(ver)koopmarkt, waarbij je prachtige 88-er Limousine ook nog het nadeel heeft dat ze waarschijnlijk de belastingvrije status niet zal gaan krijgen.
Aan de andere kant zie ik dat de prijzen bij CX-specialisten maar blijven stijgen, garage Timmer in Groningen heeft nu 5 CX-en staan die meer dan EUR 10.000 moeten kosten!!! Nu is het bekend dat Timmer duur is, daar gaat het hier ook helemaal niet over, maar kennelijk is er een markt voor CX-en in een hoger prijssegment - jouw Limousine, als-ie inderdaad zo mooi is, zou dan dus best 5500+ mogen kosten, er moet alleen net iemand te vinden zijn voor wie deze auto ‘precies goed’ is…
Sterkte,
Jaac
Timmer is geen serieus referentiepunt.(Je begint er zelf over….)
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou nog maar eens goed nadenken
Uit de cijfers is gebleken dat er nog maar minder dan 30 Limousines met geldige APK zijn in Nederland.. (er staan er nog wel wat meer gestald hier en daar).
Nathan schreef:Subframe is nagekeken en hersteld, geen probleem voor de apk dus
De Limo is nu bijna helemaal op onderhoud. Ik heb o.a. laten vervangen/gerepareerd/gereviseerd:
-koprevisie
-brandstofpomprevisie
-remschijven en -blokken
-handrem
-stuur- en fuseekogels
-schakelstangen
-distributie compleet
-alle bollen nieuw
-LHM systeem doorgespoeld + verse LHM
-etc.Heeft al met al een kleine € 4.000,- gekost
Maar goed, op een paar kleine onvolkomenheden na rijdt ze dan ook weer als een nieuwe
Ik denk dat je hier in je andere topic het antwoord zelf ook al geeft
Het lijkt mij dat de Turbo 2 ook nog eens de meest ultime Limousine is.
Wat is de km stand eigenlijk
Om op de prijs terug te komen. Het is natuurlijk eigenlijk wat een gek ervoor geeft…
CX verkopen zal nu ook niet veel kopers trekken, maar je kan natuurlijk altijd geluk hebben.
Is stallen geen optie als je er niet in wil/kan rijden?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even off-topic
baroen schreef:Timmer is geen serieus referentiepunt…
Inderdaad. úberhaupt moet je Timmer niet serieus nemen, dat werd deze mij deze week weer eens duidelijk: een kennis van mij belde hun om te vragen naar de onderhoudsgeschiedenis van een auto die bij hun in onderhoud was en hem te koop werd aangeboden. Nou, bij Timmer hadden ze helemaaaaaaaaaal geen zin om hem ook maar iets te vertellen over die auto
Tja… dat kwam omdat ie niet bij hun te koop stond…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gebeurt het toch
Ik wilde met de Timmer-referentie alleen maar aangeven dat ook dure CX-en kopers kunnen vinden. Over Timmers prijzen en klantvriendelijkheid kan discussie bestaan, maar uit het aantal jaren dat het bedrijf bestaat, de mooie nieuwbouw van het bedrijfspand en de steeds uitgebreider wordende collectie concludeer ik dat het een goedlopende zaak is, en dat er dus mensen zijn die de prijzen die er gevraagd worden op tafel leggen.
wie zou uiteindelijk voor die nieuwbouw enz. betalen, denk je??
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Laten we Timmer even achterwege laten voordat het helemaal offtopic wordt
Even terug naar de Limousine























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
pp! schreef:wie zou uiteindelijk voor die nieuwbouw enz. betalen, denk je??
![]()
![]()
Moeten ze wel wat verkopen anders word het nog niets. En met zulke prijzen staan de verkopers niet in de rij..
Over de limo , denk dat je snel boven de 5000 zit voor een hele nette technisch juiste CX.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Met zo’n speciale voiture zou ik toch hoger inzetten. Bel Bonhof in Epe eens die kan je best vertellen wat zo’n Limousine waard is.
Aan de andere kant…...geef die 928 een schop, daar huilt niemand om en krijg je ook geen spijt van als je die kwijt bent.
Als je de Limousine weg hebt gedaan krijg je zeker spijt…......ga je schamen zo’n zeldzame voiture te durven verkopen…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zou die limo voor geen goud weg doen…
Heb er vandaag 1 gezien en…..
Maar mocht je hem echt kwijt willen dan zou ik nog een paar maandjes wachten..





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
GW-tje schreef:Met zo’n speciale voiture zou ik toch hoger inzetten. Bel Bonhof in Epe eens die kan je best vertellen wat zo’n Limousine waard is.
Aan de andere kant…...geef die 928 een schop, daar huilt niemand om en krijg je ook geen spijt van als je die kwijt bent.
Als je de Limousine weg hebt gedaan krijg je zeker spijt…......ga je schamen zo’n zeldzame voiture te durven verkopen…......
Mee eens, maar een 928 is ook wel een vette bak. Je moet ze gewoon allebei houden.
Met boven gemiddelde belangstelling je topic over verkoop van je Limo gelezen. Heb je al een knoop doorgehakt en heb je al een prijs in gedachten ? Ben erg benieuwd.
Kwam overigens op http://picasaweb.google.com/n.m.jongkamp/CXLimousineTurbo2?authkey=JwczQZuyZA8# je dame tegen. Prachtige kleur, hoe heet het ?