De 1,5 L dieselmotor in mijn motorfiets heeft wat problemen met koude start.
Slaat onmiddellijk aan ,maar als de gloeibougies koud geworden zijn begint hij gedurende ~30 seconden onregelmatig te lopen .
Is beslist geen lucht ( de tank zit boven de brandstofpomp)
Het lijkt er op dat de compressie wat aan de lage kant is.
Kleppen zijn opnieuw geslepen en klepspeling is OK
Het enige wat ik kan bedenken is dat de koppakking te dik is.
Nou zie ik bij alle PSA diesels dat er verschillende diktes koppakking leverbaar zijn ,maar mijn leverancier beweert dat er maar 1 dikte voor de TUD5 is , klopt dat ??
1.5D in je motorfiets??, zal wel een bijzonder project zijn :
Op service.citroen.com zie ik dat er inderdaad maar 1 dikte voor de TUD5 is.
Misschien dat een revisie-specialist een dunnere aftermarket koppakking kan leveren.
Ik zal eens een paar diesel revisie bedrijven bellen .
Anders moet ik maar wat van het onderblok af frezen.
weet je toevallig hoeveel de zuiger boven de cilinder
uit hoort te steken bij dit blok ?
Wat info over het project op : http://www.dieselkrad.info/dieselmotorraeder/Peugeot+Guzzi+Dieselbike.html
Helaas staat er in de Haynes ook niets over verschillende diktes van koppakkingen en uitsteekhoogte van de zuigers. In de Revue-Technique van de Saxo staat meer info, compleet met revisie maten enzo, het is wel in het Frans. Ik heb de PDF versie ervan, totaal is het c.a. 22mb, email me maar als je interesse heb.
Geweldig apparaat
Wanneer je alleen luistert denk je er komt een bestelbus aan kakken
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
@ ZX1.4i , je hebt PB
@ Erik Janszen , geen uitlaat en heftig trillende onderdelen op het filmpje.
Het klinkt inmiddels een stuk beter .
Maar het blijft een diesel , zo stil als een benzine motor krijg je hem niet
nanko schreef:@ ZX1.4i , je hebt PB
Er gaat iets niet goed, heb geen PB ontvangen, stuur me anders een email.
Heb nu weer een pb en ook nog maar een e-mail gestuurd…
Heb ze ontvangen, heb het een beetje druk gehad om erop te reageren, doe het vanavond wel even.
Binnen !!
Een schat aan info , oa de zuigerhoogte .
Geen verschillende koppakkingen maar verschillende zuigers
Er zijn 3 klasses , met verschillende maten van de afstand
pistonpen bovenkant zuiger .
Bedankt voor de moeite !!
Nanko
Graag gedaan, zo heeft iemand nog wat aan de rommel die ik zo nu en dan verzamel