Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zit olie in de kvs. Verder geen indicaties. Kan heel goed een oud zeer zijn, van de vorige keer dat er een koppakking ging. Ik kijk het gewoon even aan.
Sinds 2002 heeft niemand met deze auto gereden, behalve ik zelf en 2 van m’n monteurs, maar dat waren allemaal proefritjes in en om Abbenes. Ik heb ‘t kaartje gevonden van de laatste beurt, dat was 14-12-2001, Ik denk dat ie ergens in 2002 stil gezet is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:
behalve ik zelf en 2 van m’n monteurs, maar dat waren allemaal proefritjes in en om Abbenes.
Juist, dus jij had het idee, dat die SM zo erg zuinig was, dat de meter maar op die 3/4 bleef hangen.
Wist u dat?
Een auto ook bij proefritjes brandstof verbruikt.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja was het maar zo eenvoudig. Ik heb hem net volgetankt…. en nu staat ie op 7/8 vol. Oftewel hij varieert wel, maar maar een heel klein beetje… om het echt heel vaag te maken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:... om het echt heel vaag te maken.
Zoals bij mijn CX-en de laatste 10 jaar. 200 kilometer lang de tank op vol en dan in één keer leeg. Ik heb ermee moeten leren leven, omdat ik geen zin heb mijn benzinetank te demonteren. Dat zou nog te doen zijn, maar dan moet eerst die sjorknop onder de auto uit. Laat maar zitten. Na 600 kilometer tank ik vol, zet de dagteller op nul en bij 600 weer voltanken. Zit ik altijd goed.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sinds wanneer rijd jij op benzine
Ach mijn CX meter doet ook raar, zakt eerst heel snel en blijft dan heel lang staan vlak voor het reserve. Ik tank ook gewoon na zo’n 550 - 600 km of als het lampje gaat branden.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Zit olie in de kvs. Verder geen indicaties. Kan heel goed een oud zeer zijn, van de vorige keer dat er een koppakking ging. Ik kijk het gewoon even aan.
Sinds 2002 heeft niemand met deze auto gereden, behalve ik zelf en 2 van m’n monteurs, maar dat waren allemaal proefritjes in en om Abbenes. Ik heb ‘t kaartje gevonden van de laatste beurt, dat was 14-12-2001, Ik denk dat ie ergens in 2002 stil gezet is.
Olie in de KVS kan eigenlijk veel meer duiden op een lekke waterpompkeering dan op een koppakking. Maar goed, dat moet je zelf maar even goed bekijken. De kennis is meer dan voldoende aanwezig in je tent
Dan dat stil staan: Ik heb in 2005 nog met de auto gereden, en ook in de periode 2003-2005 is er best regelmatig met de auto gereden. Een vriend van mij wilde de auto serieus kopen, maar is afgehaakt omdat WL op dat moment niet boven tafel kon krijgen of er nou al nieuwe kleppen en een hydr. spanner in gegaan was. Heb je die info inmiddels wel?
Al met al is het zeker een auto die de moeite van het werk waard is. 3 liter met handbak is natuurlijk de tofste uitvoering hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
WL was wel tamelijk overtuigd dat ie gemod was, dwz kleppen en spanner, maar helemaal zeker weet ik ‘t nog niet. Ik zal het even controleren en misschien nog even in een andere archiefje kijken.
3 liter is cool, ik vind ze echt veel fijner rijden dan de 2.7’s, dat extra koppel is echt lekker… maar 3 liter VEMS lijkt me ook wel interessant…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En, voor je de koppen er af gaat sjorren: eerst de waterpomp-keering nalopen, want da’s vaak reden voor olie en kvs vermening
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Sinds wanneer rijd jij op benzine
Altijd gedaan. Jacqueline is mijn eerste diesel.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik was ook niet van plan in het wilde weg koppakkingen te gaan doen hoor. Er zal wel eerst nog wel wat onderzoek aan vooraf gaan…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, na een beetje rondtuffen in de SM een paar bevindingen. Een lekke koppakking vind ik inmiddels weer wat minder waarschijnlijk. Verder rijdt ie echt perfekt, ik ben toch vooral onder de indruk van het gedrag op de snelweg. Alleen al die obstakels onderweg betekenen dat kruissnelheid vrijwel onhaalbaar is, en dat is jammer.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SM: Heerscher op den linkerbaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, maar het is wel een beetje jammer. Ik bedoel. Het ding is pas in zijn element als je op stoom bent… en bij 130 is dat nog lang niet zo…. bij 150 ook nog niet… dan beginnen we toch in rijbewijs probleem gebieden te komen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je zult toch eerst warm moeten rijden. Dat doe je tot aan de Duitse grens….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een sm doet het het fijnst bij 170+. Inderdaad link in holland, en in Frankrijk vooral duur ( de laatste tax de vitesse was 210 euro..). Duitsland is beter, maar Italië is het mooist. Gewoon “go with the flow” van Modena via Bologna naar Firenze met 170
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste