Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Niet dat ik er verstand van heb, maar stond er niet ergens iets over een retourleiding die er voor zorgt dat je die lekzakken niet meer nodig hebt?
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:Ook heeft een cx cilinder wat minder interne lekkage ( andere constructie).
Deze andere contructie…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Een belangrijk verschil is de twee nippels op de lekzak. De bovenste is de eigenlijke retour, de onderste is stofhoes.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Net als GS!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik dacht dat het belangrijkste verschil zat in de vorm: De GS/CX lekzak is een harmonica-hoes, die veel minder snel kapot gaat dan de orginele lekzak. De orginele moet “rollen” om in en uit te kunnen bewegen en daardoor slijt ie/gaat ie kapot.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt. De voorlekzak van de DS gaat ook veel minder vaak stuk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar ik moet toch wel constateren dat wij toch ook veel vaker moeten werken aan DS/SM voorlekzakken dan aan die van een CX…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS/SM-voorlekzakken zijn dan ook gemiddeld veel ouder dan CX-lekzakken….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sans heeft gelijk: de voor en achterlekzakken van een sm gaan vaak stuk. Nieuw of oud, het maakt geen moer uit. Na 2 tot 3 jaar zijn ze meestal wel weer gaar. CX lekzakken gaan 20 jaar mee….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Praten we over orginele Citroën-kwaliteit of over goedkope namaak uit de Oostblok-landen?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Origineel doet het max 4-5 jaar. Oostblokmeuk is na 2 jaar dood….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27897
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is een lekzak precies? En waar zit die dan?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Een belangrijk verschil is de twee nippels op de lekzak. De bovenste is de eigenlijke retour, de onderste is stofhoes.
En vanwege die constructie wordt de lek-vloeistof dus al afgevoerd voor dat ie de lekzak in komt. Zo komt er dus nooit druk op de lekzak te staan, en komt er als ie al stuk mocht gaan, geen lhm op straat terecht. De lek-vloeistof wordt dus afgevoerd door de ene retourleiding, de andere is enkel een ontluchting voor de lekzak zelf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mooi!
De dag dat mijn veercilinders naar hun grootje zijn,zoek ik de verschillen tussen de CX cilinders en deze van de SM,achteraan op.
Dan zien we wel wat er aangepast hoeft.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Arjan Verkade schreef:Wat is een lekzak precies? En waar zit die dan?
Dat was ook mijn volgende vraag.