16 van de 40
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 maart 2009 11:43 AM
  [ # 226 ]

Bij shitparts zijn ze ook dun gezaaid…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 maart 2009 07:58 PM
  [ # 227 ]

Waar zijn al die bollen dan naar toe??
Ik heb achter nog deelbare bollen,maar voor zijn het CX bollen.
(Heb haar zo gekocht)
Als ze herstelbaar zijn,waarom gooit iedereen die weg dan???? Confused

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 09:56 PM
  [ # 228 ]

Door onwetendheid weggegooid denk ik.

Ik heb inmiddels vastgesteld dat de SM ongeveer 1 liter olie per 500km gebruikt, en ik heb nog geen idee waar het blijft. De olie in het kvs systeem lijkt inderdaad nog van een oud zeer te zijn, want ik haal ‘t er steeds langzaam uit en het lijkt niet meer te worden. Hij rookt niet en ik kan geen lekkage vinden. Hij start goed, en rijdt en loopt prima zonder enige drama…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 maart 2009 08:20 PM
  [ # 229 ]

Had ik ook toen ik die van mij gekocht had.
Tijdens de revisie,bleek dat er bij de cilinderkop van de 4,5 en 6 geen klepseals zaten op de inlaatkleppen.
Kijk maar eens in mijn draadje van mijn motorrevisie,dan ga je zien,op een foto van deze cilinderkop,hoe er de zuigers uit zien. Confused
Ik had ook een vergelijkbaar olieverbruik. Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 april 2009 01:07 PM
  [ # 230 ]

Ik ben er inmiddels achter dat mijn auto vroeger de eigen auto van Citroen Andre was, die hem ook heeft ingevoerd vanuit de VS en omgebouwd. De km stand zal wel rond de drie of vier ton zijn denk ik, want hij is met 160,000 mijl ingevoerd vanuit de VS, inclusief 15x een nieuwe waterpomp keerring Wink. Citroen Andre gebruikte hem vaak voor op en neer naar Parijs (in zeven kwartier vanaf Breda is mij toevertrouwd, en als je het uitrekend is dat de hele weg plankgas). De motor is pas in NL gereviseerd door de monteur die Citroen Nederland daar toen voor in dienst had. Daar is hij ook overgespoten, 2x uiteindelijk, vanwege een foutje met de lak, hij is dus helemaal kaal geweest voor de laag vert des tropiques er op kwam.

Altijd leuk om zo de geschiedenis te achterhalen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2009 01:10 PM
  [ # 231 ]

goed verhaal.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 06 april 2009 05:08 PM
  [ # 232 ]

inderdaad een ‘leuk verhaal’ SP, maar over welke Citroen Andre heb je ‘t ? als je ‘de grote baas’ bedoeld klopt er niet veel van jouw ‘verhaal’  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2009 05:13 PM
  [ # 233 ]
bogaard77 schreef:

goed verhaal.

Jammer alleen dat Andre Pol wel meer mooie verhaaltjes verteld Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 april 2009 05:14 PM
  [ # 234 ]

Deze bedoel ik:
http://www.citroen-andre.com

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 april 2009 05:34 PM
  [ # 235 ]

Ach hij stond het verhaal hier zelf te vertellen. Wilde hem zelfs kopen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 april 2009 02:47 PM
  [ # 236 ]

Goed, de plannen voor de eerste fase van de SM beginnen zich langzaam uit te kristaliseren, ik ben nog even bezig met triggerwheels (dat is echt het meest tijdrovende aspect van die VEMSachtigen), en ik ben eens aan het kijken naar de nieuwe injectoren die er op komen, en hoe de brandstofrails er op komen.

Kan iemand mij vertellen wat precies de gedachte is achter de extra gaskleppen op de injectie spruitstukken?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 april 2009 03:04 PM
  [ # 237 ]

Dat papiertje met dat triggerwheel dat hier ligt, is dat voor de SM? En waarom ligt dat hier?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 april 2009 03:06 PM
  [ # 238 ]

Uhmmm, omdat ik het niet mee terug genomen heb. Maar dat is geen ramp, het was een oude proefuitdraai die ik nodig had om het telefoonnummer op de andere kant op te schrijven, maar ook dat is inmiddels niet meer belangrijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 april 2009 03:09 PM
  [ # 239 ]

Dus dat mag weg?
Heeft het voor ons zin om dat nummer te bewaren?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 april 2009 03:33 PM
  [ # 240 ]

Ik denk het niet want ik kan met niet meer herinneren van wie het is. Dus het kan weg.

Oh ja, en het tandwiel is inderdaad een versie voor een VR dubbel 24+1 SM triggerwiel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
16 van de 40
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook