19 van de 40
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 02:38 PM
  [ # 271 ]

Ik denk dat de SM niet zo gaat ‘handelen’ als de CX dat kan. De SM is wel beter in balans, maar je hebt heel gemakkelijk last van wielspin, wat ik vooralsnog denk wat te maken heeft met een hele andere gewichtsverdeling. Maar, met LPG op VEMS zou het inderdaad een heerlijkt pan-european kruiser moeten zijn. De brandstofkosten zakken dan naar 6.5 cent/km. Dan kan je voor 50 euro 750km rijden. Dat lijkt me dan wel weer fijn.

Per 1 januari moet ik toch een 25 jaar oude zakelijke auto hebben, anders betaal ik bijtelling over de nieuwprijs van mijn CX zoals onze tweede kamer debielen in un oneindige wijsheid hebben bedacht.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 mei 2009 03:40 PM
  [ # 272 ]

Dus,je gaat het I.E. spruitstuk met de vlinderklepjes in gebruiken,om de lucht toegang te regelen??Ga je ook die 2 grote vlinderkleppen gebruiken? Zitten de injector ingangen er al op, in dit spruitstuk,ik dacht van wel??
Dan word het exact berekenen van de inspuiting voor de 3.0 liter.
Zal wel lukken zeker met de VEMS? Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 04:04 PM
  [ # 273 ]

Ja berekenen van de inspuiting zal niet een echt probleem zijn. De lambdasonde vertelt vanzelf of het goed zit of niet.

Die 2e set wervelingskleppen weet ik nog niet. Ik overweeg om op de rollerbank met 2 sets spruitstukken te gaan testen om te kijken of die extra kleppen nog enig effekt hebben in de nieuwe opstelling.

De grootste uitdaging elke keer, is goeie triggering. Maar ik ben redelijk overtuigd dat ik nou een aardige opstelling heb, in VR, om de hoeveelheid syncrondjes te minimaliseren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 16 mei 2009 08:44 PM
  [ # 274 ]

Welk type Vems wil je gaan gebruiken? Kdfi lijkt me een stuk goedkoper met de zelfde mogelijkheden als de Vems

Ajeto!!!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 mei 2009 10:18 PM
  [ # 275 ]
sans-pareil schreef:

Ja berekenen van de inspuiting zal niet een echt probleem zijn. De lambdasonde vertelt vanzelf of het goed zit of niet.

Die 2e set wervelingskleppen weet ik nog niet. Ik overweeg om op de rollerbank met 2 sets spruitstukken te gaan testen om te kijken of die extra kleppen nog enig effekt hebben in de nieuwe opstelling.

De grootste uitdaging elke keer, is goeie triggering. Maar ik ben redelijk overtuigd dat ik nou een aardige opstelling heb, in VR, om de hoeveelheid syncrondjes te minimaliseren.

Waar heb je het triggerwiel nu gezet??
Vliegwiel,achter de tussenas??
Waarvoor dient Uw triggerwiel,om het ontstekings tijdstip te verkrijgen,of word dit ook gebruikt voor de benzine inspuiting??
Wat berekend die VEMS dan exact,volgens dat triggerwiel??
Jammer dat ik zo ver af woon,anders kwam ik geheid eens kijken.  Cool

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 11:16 PM
  [ # 276 ]

Triggerwiel zit er nog niet op, maar komt op de centrale as. De VEMS gebruikt dit signaal voor alles, zowel ontsteking als injectie. De sensor geeft informatie over het toerental en de precieze stand van kruk en nokkenassen. Ik ga het zo doen dat de VEMS denk ik 6 bobines aanstuurt, een per cylinder. Inspuiting wordt ook sequentieel niet omdat het zin heeft, maar omdat het even makkelijk in te stellen is als batchfire. Maar toerental, MAP en MAT info is voldoende om te weten hoeveel brandstof er nodig is als de basis pulsewidth eenmaal is uitgerekend.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 mei 2009 11:27 PM
  [ # 277 ]

Amai! 6 apparte dis bobines dan,gelijk sommige alfa’s-6 cilinder,die hebben ook een bobijn per cilinder. Very Happy

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 03:56 AM
  [ # 278 ]

Ach ja op dit moment lijkt me dat de eenvoudigste oplossing.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 mei 2009 11:42 AM
  [ # 279 ]

Er bestaan ook dis bobines met 6 uitgangen op! Kost wel wat,maar zal toch beter integreerbaar zijn. Wink
zie hier een foto:


Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2009 01:21 PM
  [ # 280 ]

Dat gaat volgens mij toch niet werken bij een odd-fire en daarbij vonken ze dan dus één keer te veel per cilinder zoals de cx 2500 gti.. da’s dus verre van ideaal..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2009 01:52 PM
  [ # 281 ]

Overigens: ik begin steeds meer interesse voor ‘t hele verhaal te krijgen. Mocht ik echter tot ombouw van m’n eigen sm overgaan dan zou ik écht Throtle Bodies willen hebben en niet die injectieinlaat-meuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 02:53 PM
  [ # 282 ]

Throttle bodies heb ik ook wel overwogen, maar een van de praktische overwegingen waar de heren van DP engineering mij op wezen is dat het vrij lastig is om bij normaal rijden een normaal verbruik uit een auto met throttle bodies te krijgen. Aangezien ik er toch wel een beetje voor ga een efficiente pan-european kruiser te maken vind ik dat wel een overweging om mee te nemen. Verder is het natuurlijk heel leuk throttle bodies, en zou het vermogensresultaat tamelijk indrukwekkend kunnen zijn. Ik heb er nog niet verder naar gezocht, maar er schijnen allerlei leuke motorfiets throttle bodies te zijn, misschien is het mogelijk om drie stuks van 2 cylinder motorfietsen te gebruiken en het nog een beetje budgetair vriendelijk te houden.

Als ik iets anders ga gebruiken dan zes AX achtige bobines die we gewoon op de plank hebben liggen dan zouden het denk ik MSD COPs worden, die zijn niet zo duur en dan weet je zeker dat het goed is. Maar zelf denk ik dat zes keer een AX bobine echt helemaal prima voldoet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 mei 2009 08:05 PM
  [ # 283 ]

XM V6 motor heeft toch ook 6 bobines?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25578
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2009 08:35 PM
  [ # 284 ]

maar is geen odd fire. toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 mei 2009 09:06 PM
  [ # 285 ]
bogaard77 schreef:

maar is geen odd fire. toch?

De XM-V6 is wel een odd-fire motor,althans de PRV toch! de latere V6,weet ik niet. Wink

Profiel  
 
 
19 van de 40
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook