20 van de 40
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 mei 2009 10:57 PM
  [ # 286 ]

De ES9J4 heeft twee bobine gallerijen van 3 bobines elk. Dat is de 60 graden v6 uit de xm en xantia. De PRV heeft gewoon een verdeler…

En ik geloof dat de PRV v6 in oddfire en niet oddfire bestaat… de R25 variant is geloof ik idd oddfire…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2009 12:03 AM
  [ # 287 ]

De eerste serie I V6’en bij d Xm zijn ook PRV’s en dus ook Odd-fire exemplaren.
De ES9J4,is een citroën ontwerp Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2009 12:07 AM
  [ # 288 ]

De ES is geen citroen ontwerp maar wederom een renault/psa blok. De eerste XM v6 is geen odd-fire. Hij heeft verzette krukastappen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2009 12:10 AM
  [ # 289 ]

Citroën maakt toch al heel lang zelf geen blokken meer qua ontwerp?

Zouden de motoren in CX serie 2 niet het laatste van Citroën zijn?
Of liggen er in bepaalde kleine modellen nog orginele Citroën blokken?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 mei 2009 12:15 AM
  [ # 290 ]

Motoren cx s2 zijn denk ik idd de laatste ‘Citroen’  motoren. De PRV’s bestaan dus inderdaad beide in odd-fire en even-fire. Is een kwestie van andere nokkenassen, krukas en ontsteking immers…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2009 12:20 AM
  [ # 291 ]

Dat zal dan wel de 666 of 667 zijn.
Of mogelijk de diesel Turbo 2. Of is dat weer geen Citroën blok. Lag die ook niet in bepaalde busjes?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2009 12:21 AM
  [ # 292 ]

De cx diesels zijn idd de laatste echte citroen blokken. Tot diep in de jaren 90 geleverd…in een bussie…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 mei 2009 07:37 PM
  [ # 293 ]

de PRV is volgens mij ook geen odd- fire hoor. bij de sm zitten er twee tappen per kruk en dat is niet het geval bij de xm PRV toch?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2009 07:44 PM
  [ # 294 ]

Ik denk dat je je nu vergist: op de kruktap zitten bij een sm 2 DRIJFstangen Wink  Maar… Dat heeft een XM ook. Alleen zijn de kruktappen van een XM zo gemaakt dat die drijfstangen onderling 15 graden verzet zijn Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 mei 2009 07:51 PM
  [ # 295 ]
waterman771 schreef:

Ik denk dat je je nu vergist: op de kruktap zitten bij een sm 2 DRIJFstangen Wink  Maar… Dat heeft een XM ook. Alleen zijn de kruktappen van een XM zo gemaakt dat die drijfstangen onderling 15 graden verzet zijn Wink

ah ok ik wist niet meer hoe het juist zat! Bedankt!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 mei 2009 08:19 PM
  [ # 296 ]

De PRV bestaat dus in oddfire en evenfire. De R25 variant is oddfire, tenminste daar ga ik vanuit vanwege de R25 verdelerkap die hier op mijn bureau staat, en de XM PRV is evenfire…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2009 09:35 PM
  [ # 297 ]

Klopt,sans.
De R25 en de peug reeks 604 en volvo 264 hebben de odd fire versie van de prv.
De XM heeft een gewone verdeler,ik was mis gisteren. Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 04:55 PM
  [ # 298 ]

Zo mijn SM heeft het verbazingwekkend goed gedaan afgelopen weekend. Probleemloos eigenlijk. Raar. Wel de gebruikelijke liter olie op 500km, maar verder helemaal top.

Ik ben nu eens bezig met passen en meten met injectie spruitstukken, luchtfilters, injectoren, en sensoren voor ‘t VEMS projekt.

Kwa luchtfilters denk ik dat ik 2x K&N Apollo’s doe, dan heb ik gelijk een heleboel meer ruimte onder de kap dan een standaard injectie. Nu ben ik nog even aan het shoppen voor alle andere deeltjes die ik nodig ga hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 mei 2009 05:11 PM
  [ # 299 ]

Leuk hoor, luchtfilters onder de kap, maar die zuigen dan alleen nog maar warme lucht aan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 05:42 PM
  [ # 300 ]

Ben niet gisteren geboren hoor:

Een K&N apollo heb ik juist uitgekozen zodat ie nog koude lucht kan aanzuigen van voor aan de wagen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
20 van de 40
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook