Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De ES9J4 heeft twee bobine gallerijen van 3 bobines elk. Dat is de 60 graden v6 uit de xm en xantia. De PRV heeft gewoon een verdeler…
En ik geloof dat de PRV v6 in oddfire en niet oddfire bestaat… de R25 variant is geloof ik idd oddfire…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De eerste serie I V6’en bij d Xm zijn ook PRV’s en dus ook Odd-fire exemplaren.
De ES9J4,is een citroën ontwerp
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De ES is geen citroen ontwerp maar wederom een renault/psa blok. De eerste XM v6 is geen odd-fire. Hij heeft verzette krukastappen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroën maakt toch al heel lang zelf geen blokken meer qua ontwerp?
Zouden de motoren in CX serie 2 niet het laatste van Citroën zijn?
Of liggen er in bepaalde kleine modellen nog orginele Citroën blokken?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Motoren cx s2 zijn denk ik idd de laatste ‘Citroen’ motoren. De PRV’s bestaan dus inderdaad beide in odd-fire en even-fire. Is een kwestie van andere nokkenassen, krukas en ontsteking immers…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zal dan wel de 666 of 667 zijn.
Of mogelijk de diesel Turbo 2. Of is dat weer geen Citroën blok. Lag die ook niet in bepaalde busjes?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De cx diesels zijn idd de laatste echte citroen blokken. Tot diep in de jaren 90 geleverd…in een bussie…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de PRV is volgens mij ook geen odd- fire hoor. bij de sm zitten er twee tappen per kruk en dat is niet het geval bij de xm PRV toch?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je je nu vergist: op de kruktap zitten bij een sm 2 DRIJFstangen Maar… Dat heeft een XM ook. Alleen zijn de kruktappen van een XM zo gemaakt dat die drijfstangen onderling 15 graden verzet zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman771 schreef:Ik denk dat je je nu vergist: op de kruktap zitten bij een sm 2 DRIJFstangen Maar… Dat heeft een XM ook. Alleen zijn de kruktappen van een XM zo gemaakt dat die drijfstangen onderling 15 graden verzet zijn
ah ok ik wist niet meer hoe het juist zat! Bedankt!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De PRV bestaat dus in oddfire en evenfire. De R25 variant is oddfire, tenminste daar ga ik vanuit vanwege de R25 verdelerkap die hier op mijn bureau staat, en de XM PRV is evenfire…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Klopt,sans.
De R25 en de peug reeks 604 en volvo 264 hebben de odd fire versie van de prv.
De XM heeft een gewone verdeler,ik was mis gisteren.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo mijn SM heeft het verbazingwekkend goed gedaan afgelopen weekend. Probleemloos eigenlijk. Raar. Wel de gebruikelijke liter olie op 500km, maar verder helemaal top.
Ik ben nu eens bezig met passen en meten met injectie spruitstukken, luchtfilters, injectoren, en sensoren voor ‘t VEMS projekt.
Kwa luchtfilters denk ik dat ik 2x K&N Apollo’s doe, dan heb ik gelijk een heleboel meer ruimte onder de kap dan een standaard injectie. Nu ben ik nog even aan het shoppen voor alle andere deeltjes die ik nodig ga hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuk hoor, luchtfilters onder de kap, maar die zuigen dan alleen nog maar warme lucht aan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben niet gisteren geboren hoor:
Een K&N apollo heb ik juist uitgekozen zodat ie nog koude lucht kan aanzuigen van voor aan de wagen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!