21 van de 40
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 mei 2009 05:42 PM
  [ # 301 ]

Beter Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 08:34 PM
  [ # 302 ]

Zo maar eens geinventariseerd. Ik ben vast nog wat essentiele dingen vergeten.

1 VEMS
1 Kabelboom
1 Map sensor
2 EGT sensor
1 MAT sensor
1 3 rijen radiateur
1 CX/XM fanset
6 injectoren, flow matched
1 warmtewisselaar
1 olie thermostaat
1 WBO2 sensor
2 K&N Apollo
1 VR sensor
1 HALL sensor
1 Primary trigger wiel
1 Beugel sensoren PT
1 Bosch fuelpump
1 TPS sensor
1 injectie inlaatspruitstuk SM rechts
1 injectie inlaatspruitstuk SM links
1 injectie inlaatspruitstuk SM midden
2 injectie gallerijen
1 Brandstofdrukregelaar 2.5bar
1 benzineleiding
1 50A relais
4 25A relais
1 Zekeringhouder, 8 voudig
8 div zekeringen
6 bobines
6 korte bougiekabels
6 bougies

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 25 mei 2009 08:41 PM
  [ # 303 ]

Klinkt als een duur lijstje,

Maar gaaf project!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 mei 2009 09:10 PM
  [ # 304 ]

t is een flink maandsalaris

wanneer ga je beginnen?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 09:16 PM
  [ # 305 ]

Ik ga beginnen zodra de VEMS getest is met de primary trigger. Als dat er uit ziet alsof het gaat werken gaat de boel er in. Nog een geheugensteun, data originele ontstekingscurve.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 mei 2009 09:18 PM
  [ # 306 ]

Is dat dat wieltje wat hier op de kast ligt te leunen? Laughing

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 09:20 PM
  [ # 307 ]

Ja, maar het daar op de kast leunen is niet de beperkende factor vwb het testen. De VEMS zelf is er namelijk ook nog niet. Dat duurt denk ik nog een dag of tien.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 mei 2009 11:30 PM
  [ # 308 ]

hou je dan ook een eventuele prijslijst bij?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 mei 2009 12:19 AM
  [ # 309 ]

Ik heb een begroting, ja. Maar niet geheel representatief omdat ik voor mezelf van alles heb liggen natuurlijk. Ik had even grof een commerciele prijs berekend, maar dat is tamelijk hoog moet ik zeggen, inclusief alles, iemand zou het dan wel heel graag moeten willen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 mei 2009 12:24 AM
  [ # 310 ]

Missschien een optie voor de mensen die toch al een volledige motor laten reviseren?
Dan is het misschien iets minder werk omdat je toch al bezig ben?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 mei 2009 12:33 AM
  [ # 311 ]

Nee makt helaas geen donder uit. Al het werk komt er echt gewoon bij. heel misschien dat het een of twee uurtjes scheelt omdat je bij sommige dingen beter bij kan, maar de meeste kosten zitten ook niet echt in de inbouw uren, dat is met een kabelboom en de ervaring niet meer dan een dag of drie.

Punt is, als je echt alles er uit wil halen, moet ie op de dyno. En als ie op de dyno moet, moeten ontsteking en injectie perfekt zijn, want je gaat het ding zwaar op zijn staart trappen om in te regelen. Je gaat ook nog eens zo scherp stellen dat ie warmer gaat worden bij normaal gebruik, dus je koeling moet ook perfekt zijn, ik ga zelf kvs/olie warmtewisselaar en de lucht/olie wisselaar beide inzetten, mogelijk zelfs nog met een nieuwe oliekoeler van setrab en wat modificaties zodat er ook echt rijwind langskomt.

Om ontsteking, inspuiting en koeling perfekt te hebben zal je vaak een nieuwe radiateur en aanpassingen moeten doen aan de olie koeling, die in de fabrieksopstelling minder hard nodig zijn. Je injectors kan je niet even van een XM jatten ofzo, of je moet er een hele berg hebben en ze ultrasoon reinigen en binnen 1% flow matchen. Kan je net zo goed nieuwe kopen zo’n beetje, wat ik dus ook ga doen, en zeker ook zou doen als ik ‘t bij iemand anders inbouwde, want je kan gewoon geen risico’s nemen als je 100% gaat belasten op de dyno. Alles moet echt helemaal in optima forma zijn.

Als je een soort kit-achtige inbouw met een 90% oplossing die redelijk plug en play is zonder een dagje dyno’en wordt het al wel gauw een stuk goedkoper. Dan kan je je ook meer permiteren natuurlijk, want je gaat hem niet een dag lang zo verschikkelijk op z’n staart trappen. Dan hoef je misschien wat minder drastisch de inspuiting, ontsteking en koeling na te lopen. Zal een boel geld schelen, misschien wel 30-40%... maar ‘t is wel een beetje zonde natuurlijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 mei 2009 01:46 AM
  [ # 312 ]

Ha, schiet lekker op ineens met SM VEMS. Ik bied mezelf aan om dit keer te pogen in 1 keer een NETTE kabelboom te maken. Zullen we dan ook netjes kleurcoderen voor de verandering?

Groet,

L

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 mei 2009 01:50 AM
  [ # 313 ]

Hehe, ik heb er een kabelboom bij besteld omdat het zeker veertig uur werk scheelt Wink.

Maar ik wil de kabelboom voor de CX nog een keer overnieuw doen Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 mei 2009 01:57 AM
  [ # 314 ]

Ha, dat zijn goede ideeën. Ik kom volgende week wel even kijken dan wat een handige kleurcodering is voor de CX boom. Bestaat hier wellicht binnen de VEMS gemeenschap al enige consensus over? We kunnen ook gewoon alles met gele draadjes doen, dan is het net alsof het zo door de fransen uitgedacht is.

Groet,

L

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 mei 2009 02:06 AM
  [ # 315 ]

Dit gesprek moeten we denk ik even verhuizen naar het CX draadje… ik zal m’n antwoord daar posten.

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=195978&start=330

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
21 van de 40
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook