23 van de 40
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 juni 2009 11:34 AM
  [ # 331 ]

Nee, het wieltje is van ijzer. Dat is magnetisch.

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2009 12:14 PM
  [ # 332 ]

En misschien ga ik het allemaal nog wel mooie kleurtjes spuiten enzo. Knalgeel is wel nifty. Dan zie je wat er anders is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2009 12:34 PM
  [ # 333 ]

Is dat een 36 - 1 tandwiel?
Moet de triggering voor een VEMS,dan geen odd-fire vertanding hebben?
En waar zit het BDP op Uw tandwiel,of gebruik je daar voor één van de bouten? Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2009 03:40 PM
  [ # 334 ]

Dit is een dubbel 24+1 opstelling. die 1 is een bout. Ik heb geen oddfire vertanding nodig, omdat 24 tanden voldoende is om altijd een puls te hebben bij een onstekingsmoment, ook bij oddfire. Een verlengde bout doet de camshaft sync zodat ik volledig sequentiele inspuiting en ontsteking heb.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2009 06:15 PM
  [ # 335 ]

Dus,als ik het goed begrijp,met Uw opstelling heb je nu eigenlijk te veel triggersignialen??
Waarom gebruik je een bout en geen 2de tandwiel voor de synchronisatie??
Of is dit nog maar een proef opstelling? Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2009 08:40 PM
  [ # 336 ]

Waarom niet? De daadwerkelijke afwijking wordt toch dmv een stroboscoop synchroon gezet. Wat is de meerwaarde van een tandwiel met maar 1 tand, als er toch al boutgaten aanwezig zijn?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 02:01 AM
  [ # 337 ]

Zo vanavond even een injectie spruitstuk opgezocht, een brandstofgallerij en zes bobines en even de rare tussenkleppen uit de spruitstukken gehaald. Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?

Ik heb langzaam aan alles bij elkaar om de ombouw te gaan doen. Ik moet nog even een brandstofpomp opsnorren, en even in het boek kijken hoe ik die het beste kan monteren voor deze opstelling, en ik moet wat slang en harde pijp hebben voor de plaatsing van de MAT sensor.

Als ‘t laatste pakketje binnen is zal ik wat voorwerk doen, en injectoren, MAP. MAT e.d. plaatsen op het spruitstuk, en even de gallerij voorbereiden. Ik zal op een avond ook even de gaten in de uitlaat maken voor de EGT’s en WBO2, dat kan nu al prima. Ik schat nog 2 a 3 avonden voordat alle voorbereidingen zijn getroffen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 juni 2009 02:12 AM
  [ # 338 ]
Rene schreef:

Nee, het wieltje is van ijzer. Dat is magnetisch.

[betewetermodus]Nee, het is geen ijzer, het is staal.[/betewetermodus]

Maar ziet er tof uit.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juni 2009 03:37 AM
  [ # 339 ]
sans-pareil schreef:

Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?

ik heb hier nog wel een metertje bougiekabel liggen, kun je weer 2 van die BXen reviven Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 01:02 PM
  [ # 340 ]

Ja maar heeft het de goeie dopjes?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 juni 2009 01:20 PM
  [ # 341 ]
sans-pareil schreef:

Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?

Tis maar net in welk sub forum je zoiets meld.

Hier zijn we het helemaal met je eens.

In het bix forum slaan ze je de kop in ws Laughing

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 juni 2009 01:37 PM
  [ # 342 ]

Had je niet nog een zevende van zijn dynamo kunnen ontdoen?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 12 juni 2009 01:40 PM
  [ # 343 ]
gompy58 schreef:
sans-pareil schreef:

Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?

Tis maar net in welk sub forum je zoiets meld.

Hier zijn we het helemaal met je eens.

In het bix forum slaan ze je de kop in ws Laughing

zegt de man met een zx Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 02:40 PM
  [ # 344 ]

Ok, ik geef toe ik weel niet of ze allemaal van BX’en komen. ZX en AX kan ook.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 12 juni 2009 03:00 PM
  [ # 345 ]

Allemaal waard om voor een sm opgeofferd te worden SP Very Happy

Profiel  
 
 
23 van de 40
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook