Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Nee, het wieltje is van ijzer. Dat is magnetisch.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En misschien ga ik het allemaal nog wel mooie kleurtjes spuiten enzo. Knalgeel is wel nifty. Dan zie je wat er anders is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Is dat een 36 - 1 tandwiel?
Moet de triggering voor een VEMS,dan geen odd-fire vertanding hebben?
En waar zit het BDP op Uw tandwiel,of gebruik je daar voor één van de bouten?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit is een dubbel 24+1 opstelling. die 1 is een bout. Ik heb geen oddfire vertanding nodig, omdat 24 tanden voldoende is om altijd een puls te hebben bij een onstekingsmoment, ook bij oddfire. Een verlengde bout doet de camshaft sync zodat ik volledig sequentiele inspuiting en ontsteking heb.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus,als ik het goed begrijp,met Uw opstelling heb je nu eigenlijk te veel triggersignialen??
Waarom gebruik je een bout en geen 2de tandwiel voor de synchronisatie??
Of is dit nog maar een proef opstelling?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Waarom niet? De daadwerkelijke afwijking wordt toch dmv een stroboscoop synchroon gezet. Wat is de meerwaarde van een tandwiel met maar 1 tand, als er toch al boutgaten aanwezig zijn?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo vanavond even een injectie spruitstuk opgezocht, een brandstofgallerij en zes bobines en even de rare tussenkleppen uit de spruitstukken gehaald. Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?
Ik heb langzaam aan alles bij elkaar om de ombouw te gaan doen. Ik moet nog even een brandstofpomp opsnorren, en even in het boek kijken hoe ik die het beste kan monteren voor deze opstelling, en ik moet wat slang en harde pijp hebben voor de plaatsing van de MAT sensor.
Als ‘t laatste pakketje binnen is zal ik wat voorwerk doen, en injectoren, MAP. MAT e.d. plaatsen op het spruitstuk, en even de gallerij voorbereiden. Ik zal op een avond ook even de gaten in de uitlaat maken voor de EGT’s en WBO2, dat kan nu al prima. Ik schat nog 2 a 3 avonden voordat alle voorbereidingen zijn getroffen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Rene schreef:Nee, het wieltje is van ijzer. Dat is magnetisch.
[betewetermodus]Nee, het is geen ijzer, het is staal.[/betewetermodus]
Maar ziet er tof uit.
Schijt aan originaliteit.
sans-pareil schreef:Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?
ik heb hier nog wel een metertje bougiekabel liggen, kun je weer 2 van die BXen reviven
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar heeft het de goeie dopjes?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?
Tis maar net in welk sub forum je zoiets meld.
Hier zijn we het helemaal met je eens.
In het bix forum slaan ze je de kop in ws
Had je niet nog een zevende van zijn dynamo kunnen ontdoen?
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
gompy58 schreef:sans-pareil schreef:Ook heb ik de centrale kabel van bobine naar verdeler van BX’en gejat, zes maal, waarmee zes BX’en naar de eeuwige jachtvelden zijn verwezen. Is wel een fair trade denk ik, voor een SM 3.0ie VEMS, nietwaar?
Tis maar net in welk sub forum je zoiets meld.
Hier zijn we het helemaal met je eens.
In het bix forum slaan ze je de kop in ws
zegt de man met een zx
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ok, ik geef toe ik weel niet of ze allemaal van BX’en komen. ZX en AX kan ook.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Allemaal waard om voor een sm opgeofferd te worden SP