24 van de 40
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2009 05:21 PM
  [ # 346 ]

Een SM,is 1000 maal meer waard dan een BX. Laughing
Ga je die VEMS zelf plaatsen,of verzorgt de leverancier dit? Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 juni 2009 05:37 PM
  [ # 347 ]

Nounou, 50.000 voor een SM….

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 05:57 PM
  [ # 348 ]

De VEMS plaats ik zelf. De leverancier heeft ook de dyno, dus als ie eenmaal er in zit en alles loopt, gaat ie op de dyno om hem op ‘t scherpst van de snede te stellen kwa ontsteking en brandstof toevoer.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 11:55 PM
  [ # 349 ]

Ik denk dat blooper de CX draadjes van sans-pareil maar eens door moet lezen, dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker wat hij allemaal van plan is Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juni 2009 02:49 AM
  [ # 350 ]

Als je alleen maar op LPG gaat rijden zou je voor een nog beter rendement/vermogen de compressie kunnen verhogen. LPG heeft een octaangetal van 105.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2009 11:44 AM
  [ # 351 ]

Het enige wat mij intereseerd,is hoe je van een carbu SM een injectie SM maakt,met een VEMS of dergelijke hard en software. Wink
De grootste kunst,is volgens mij een optimale inspuiting en ontsteking te verkrijgen,gelijk of BETER dan deze met carbu’s.
Er bestaan nl. geen programma’s voor het inspuiten van benzine,voor de carbu SM’s,het zal zoeken worden. Wink
Zitten er basisafstellingen in het prog.van de VEMS?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2009 03:41 PM
  [ # 352 ]

Daarom hebben we een dryno, lambdasonde en EGT. Ik heb geen programma nodig. Als ik de lambdacorrectie heel agressief naar 0.85 lambda zet, dan draait ie wel. Dan gaan we met lambda en EGT daarnaa op de dyno precies goed stellen.

Een programma is dus niet nodig. In de VEMS zit, zoals ie aangeleverd is helemaal niets. Zelfs geen firmware. Maar met de oude ontstekingsmaps uit het boek en een paar eenvoudige berekeningen van motorinhoud vs. injectorformaat krijg je klaar om op de dyno helemaal goed te stellen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2009 03:46 PM
  [ # 353 ]

Dan is met die “brake” afstelling rijden naar de dyno ook geen probleem?

Dat zou toch wel handig zijn Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2009 03:54 PM
  [ # 354 ]

Rijden naar de dyno zal geen probleem zijn. Hij zal niet heel lekker rijden, maar ik kom er wel. Ik ben met de CX ook gewoon naar de dyno gereden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 juni 2009 04:51 PM
  [ # 355 ]

Het laatste doosje met spulletjes is vandaag binnengekomen. Allleen mijn nieuwe TPS is vertraagd. Ik denk dat ik er zolang ergens anders even een vanaf sloop…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 juni 2009 10:08 PM
  [ # 356 ]

Hoi sans,
Ik las in een van Uw posts dat ge voorstander bent van krukas triggering.
Waarom gebruik je dan het vliegwiel niet, door er gaten in te boren? Wink
Op youtube staat ergens een filmpje van hoe men een vliegwiel uitboort voor triggering.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 juni 2009 10:16 PM
  [ # 357 ]

Omdat ik er in deze opstelling niet eenvoudig bij kan. Ik ga wel omzetten naar krukas triggering denk ik. Ik wil alleen wel een veelvoud van 24 tanden dan, waardoor dat ook weer niet het allereenvoudigste is…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juli 2009 09:20 PM
  [ # 358 ]

Zo vandaag de SM voor de vakantie even in de stalling gezet. De TPS is wel net binnen gekomen, dus dan ben ik verder helemaal compleet.

Ik moet nog wel even klooien aan de bevestiging van de injectoren, maar daar verzin ik ook wel weer iets op. Als al het voorbereidende werk gedaan is ga ik maar de montagepunten voor de EGT’s en WBO2 op de auto maken als ik weer terug ben. Als dat gedaan is kan ik denk ik een weekend naar draaiend op de VEMS, mits de spruitstukken al helemaal klaar liggen. Het enige wat ik eigenlijk nog echt moet hebben is luchtfilters, maar dat is niet echt een noemenswaardig probleem.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 augustus 2009 10:00 PM
  [ # 359 ]

Zo, de SM is inmiddels uiteraard alweer uit de stalling, en er kwam net wat motivatie bovendrijven om eens wat aan de VEMS install te gaan doen. Ik heb het niet laat gemaakt, maar de 2 EGT sensoren zijn gemonteerd, zo ver naar voren als ik vond dat kon zonder de kans dat ze aan obstakels blijven hangen. Als ik ooit nog een turbo conversie doe zal het weer allemaal anders moeten, maar voor nu zitten ze goed genoeg. Volgende stap is de lambdasonde. Die moet in de eerste demper geplaatst worden, alleen kwam ik er achter dat die bij mij van RVS is, en ik had even geen zin om het lasapparaat om te bouwen naar RVS lassen, het blijft immers vrijdag avond.

Als je zo eens echt begint, beginnen de ideeen langzaam wat vorm te krijgen. De volgorde wordt als volgt.
- Lambda sonde monteren
- Beugels maken voor de zes bobines, bobines vast monteren in het motor ruim.
- Extra bedrading maken voor de zes bobines
- De definitieve plek voor de VEMS zelf bepalen, en de aarde aansluitingen maken
- De draadboom alvast in situ neerleggen zonder aan te sluiten, behalve op de nieuwe componenten, en de stroom. Dan kan ik alvast de basis configuratie van de VEMS en het ijken van de lambdasonde doen.
- Dan zal ik er echt aan moeten geloven, dan moet de SM even van de weg af. Met het bovenstaande voorwerk zou dat dan wat korter moeten zijn dan met de CX.
- First run. Als het allemaal loopt en werkt op basis van de originele instellingen in het boek de boel een beetje inprogrameren.
- DP engineering voor een dagje rollerbanken… of toch eerst…
- LPi tank inbouwen en leidingen voor zes injectoren erbij plaatsen? ...ik weet ‘t nog niet…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2009 10:46 PM
  [ # 360 ]

Tja waarom niet direct LPG? Dat wil je toch wel uiteindelijk.

Dan kan die er bij DP direct goed op afgesteld worden Wink

Profiel  
 
 
24 van de 40
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook