Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat ga je allemaal aan dat blok doen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hij is nog niet open. Maar ik houd rekening met zuigers, bussen, misschien fancy drijfstangen, kettingen uiteraard, itb’s zowiezo, misschien totalseal ringen en ik denk aan bussen en krukas lunac’en (http://www.wmv.nl/). Maar eerlijk gezegd behalve de itb’s en noodzakelijke dingen nog geen concrete plannen. Oh ja, 24 gaten boren in het vliegwiel natuurlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ga je dan toch de triggering doen via het vliegwiel?
Is volgens mij de beste oplossing bij een SM als je
haar toch gaat demonteren.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja vliegwiel triggering, als ie toch helemaal uit elkaar gaat zou het stom zijn om ‘t niet te doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, ik heb bericht dat de nieuwe custom koppelling klaar is. Nu nog de rest.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kan je foto,s posten als je ze hebt?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Voor diegenen die er met smart op zaten te wachten, de diagnose is:
Een gebroken klep.
Blijkbaar toch niet zo RVS als we dachten.
Waarschijnlijk is de kop ook gescheurd door het geweld want er zijn tot zover geen perforaties te vinden in de bus.
Maar goed, de zuiger, de kop, de cylinderbus en waarschijnlijk de drijfstang zijn naar de maan. Tijd voor ingrijpende revisie dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s wel effe wat minder….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar wordt je in geen enkele car vrolijk van, laat staan een SM…
Nou ja, komt in dit geval denk ik helemaal goed.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik hoop voor je dat je nog aan een 3.0 zuigerbus kunt komen, maar belangrijker is: vind maar een drijfstang van de juiste gewichtsklasse..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heeft ome Willem nergens geen kopje meer veil?
Jammer dat te horen,maar das het gevolg van holle
kleppen. Ik hoop dat onze vriend UK het hier ook gelezen
heeft? Misschien word hij dan ook wat voorzichtiger
Hmm, klote man. Maarrem, hoe kan die kop scheuren door het afbreken van de klep? Want na die ratel kwam er direct witte rook achter de auto uit.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Stuk klep in cylinder, klep hard. Zuiger drukt stuk klep omhoog. Kop minder sterk dan klep en vliegwiel gewicht/snelheid. Kop stuk. Bij pak ‘m beet 4200 toeren gaat de zuiger 70 keer per seconde op en neer. Tegen de tijd dat je de ratel hoort en registreert is het stuk klep al tientallen keren tegen de bovenkant van kop aangeknald.
Ik ga het denk ik grondig doen. Dus zes bussen van LA sleeve, zes drijfstangen van een ander usa custom bedrijf waarvan ik me de naam even niet kan herinneren, zes zuigers van JE pistons, zuigerringen van totalseal ofzo. Setje itb’s enz.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Goed te lezen, dat je de goede moed in ieder geval gelijk te pakken hebt. Wat ontzettend k.. dat uitgerekend jou dit moet overkomen, terwijl je hier bedrijfsmatig iedereen voor waarschuwt. En dat je dan toch blijkbaar geen massieve kleppen te pakken had….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, je weet het pas zeker als je hem open maakt, en dat had ik nog niet gedaan. We dachten allemaal dat ie al RVS kleppen had, ik weet waar hij ooit gereviseerd is namelijk, al is dat minimaal 250,000 km geleden geweest (niet bij ons gelukkig). Het is lastig natuurlijk, maar het is niet het einde van de wereld.
Maar goed, daarom RVS kleppen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!