37 van de 40
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2010 08:05 PM
  [ # 541 ]

Wat ik nog wel zou willen toevoegen: een XM of CX heeft véél meer openingen in het front waar koel-lucht doorheen kan komen. Bij een SM wordt 30% van de radiateur afgedekt door het front. Kijk eens hoe meneer Regembeau dat oploste zou ik zeggen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10325
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 oktober 2010 08:06 PM
  [ # 542 ]

Ah, ik dacht dat je oliekoeler net zo groot zou worden als je radiateur.
Ik denk dat het wel erg zou helpen (ook bij de gewone IE’s) als de mogelijkheden van afvoer van de lucht wat beter zouden zijn. Heeft iemand daar ideeën over?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2010 08:07 PM
  [ # 543 ]

Gaten maken onder in de voorschermen Jan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10325
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 oktober 2010 08:36 PM
  [ # 544 ]

Zijn er mensen die dat gedaan hebben, en helpt het echt?
Zomaar op de bonnefooi gaten maken gaat me een beetje te ver!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2010 08:49 PM
  [ # 545 ]
waterman schreef:

Wat ik nog wel zou willen toevoegen: een XM of CX heeft véél meer openingen in het front waar koel-lucht doorheen kan komen. Bij een SM wordt 30% van de radiateur afgedekt door het front. Kijk eens hoe meneer Regembeau dat oploste zou ik zeggen Wink

Ik vind dat niet zo mooi. De bumpersleuf oplossing op de experimentale vind ik dan leuker. Zonodig de grill verbreden en hulpradiateuren in de zijkanten lijkt me ook mooier dan die regembeau oplossing.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 oktober 2010 08:54 PM
  [ # 546 ]

Er zijn ook buissystemen die de radiateurs benevelt met een mist van ofwel water ofwel NO2. Dat koelt ook lekker. Misschien een idee?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 oktober 2010 08:54 PM
  [ # 547 ]

Is dat deze oplossing?


niet zo charmant inderdaad.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2010 08:58 PM
  [ # 548 ]

Dat is inderdaad zoals regembeau het doet. Vind dat niet mooi. Zo’n watermist systeem is natuurlijk mogelijk, maar lijkt me niet heel duurzaam voor dagelijks gebruik, en daar is ie straks wel voor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3735
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 november 2010 09:44 PM
  [ # 549 ]

Bij hogere snelheid krijg je ruim genoeg lucht door de opening onder de bumper, alleen al je gaat rallye rijden ( vol vermogen bij onder de 100 kmh vrijwel continue) heb je misschien meer luchtopeningen nodig, maar dan monteer je ook al krachtiger ventilatoren , dus dan zit je ook goed. Je hebt voor die intercoolers toch al extra openingen nodig, want daar wil je direct buitenluch doorheen? Je moet trouwens wel de ruimte om de ventilatoren afdichten, anders krijg je hete lucht circulatie door de motorruimte om de radiator heen, en dat wil je niet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10325
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2010 11:31 PM
  [ # 550 ]

Elke radiateur zijn eigen aan- en vooral afvoer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2010 12:04 PM
  [ # 551 ]

Voor de gewone I.E. helpt het enorm om het hydraulique schild weg te laten of te voorzien van ‘kieuwen’. De oliekoelerlucht kan dan wegstromen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2010 01:00 PM
  [ # 552 ]

Om vervolgens je lekzakken te grillen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 november 2010 01:04 PM
  [ # 553 ]

Ik ga het denk ik eerst eenproberen met kanalen van uiterst links en rechts in de normale gril, er zit wel een aardige hap ruimte aan elke kant buiten het ‘radiateurvlak’, als ik daar een buis naar de mond van de intercooler aan elke kant maak kunnen de intercoolers volgens mij ver genoeg naar buiten dat ik een uitlaat kan maken aan elke kant vlak buiten de hydraulique kappen. Ik denk dat ik die voorschotten van de wielkasten uit kunststof namaak met een flinke uitsparing als luchtuitlaat.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 november 2010 04:12 PM
  [ # 554 ]

Zo, de zuigers zijn eindelijk binnen. We kunnen beginnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2010 04:22 PM
  [ # 555 ]

Dat is mooi. Nu maak je even 2 weken vrij en ga je aan de slag. Kun je met kerst rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
37 van de 40
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook