Mijn toerenteller doet het af en toe wel en dan weer niet, om vervolgens na een tijdje tijdens het rijden weer plotseling te gaan werken. Ik vermoed dus dat dit aan een slecht contact ligt. Ik was er mee bij de Hegru, waar ik de monteur om raad vroeg. Hij had echter een probleem omdat mijn GTi met kat en dus schone motor is geleverd en later voorzien van de vuile motor met de Bosch LJetronic. Daardoor is het onder de motorkop nogal een zootje met allemaal kabels en slangen die nergens meer naartoe leiden.
De monteur vertelde dus dat hij het niet zo en-twee-drie kon zeggen en er echt even naar zou moeten gaan zoeken, maar daar op dat moment geen tijd voor te hebben.
Mijn vraag is dus: weet iemand van jullie meer dan de monteur? Ik zie nu dat ik de vraag niet helemaal helder heb geformuleerd. Ik wil eigenlijk weten waar ik het contact van de toerenteller moet zoeken. Zit dit rechtstreeks op de bobine, of ergens anders? In de Vraagbaak kan ik niks vinden en in Haynes ook al niet.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/chococat.gif)
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Had vandaag toevallig een klant die had hetzelfde met zijn Xantia… Denk dat het met vocht te maken heeft en vriezen, hij dacht dat het kortsluiting maakte…...
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vuile gti motor haalt z’n toerental signaal vanaf de bobine/ontsteking. Als je de schema’s erbij pakt kan je precies zien waar wat naar toe gaat wat betreft bekabeling. Waarschijnlijk heb je ergens inderdaad een slecht contact/kabelbreuk.
Ik kan van alles lezen, Nederlands, Engels, Duits, geen probleem, maar elektrische schema’s zijn voor mij net zo begrijpelijk als Chinees. Dat is dus lastig in dit geval.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Als je gewoon een ouderwetse bobine hebt, dan zo je hem daar rechtstreeks op aan kunnen sluiten.
Dat lijkt me minder werk dan een kabelbreuk zoeken
Als je ervoor staat, dan moet je de linkerkant van de bobine hebben.
Verder heeft de tt. natuurlijk nog een plus en een min nodig
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90