Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Vanaf hier gaan we verder met de door mij gekochte Chrono!
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Afgelopen woensdag moest er maar een begin worden gemaakt aan de Chrono. De wielophanging voor zat los, ik heb de fuseekogels vast gezet, de stuurkogels vastgezet en de aandrijfassen gemonteerd. Op deze manier rolt en stuurt het geheel een stuk makkelijker en is hiermee eenvoudiger te transporteren; de bedoeling is om de auto thuis in de garage verder af te bouwen (momenteel staat de auto in de winterstalling).
Verder heb ik de remmen gecontroleerd en tijdens deze controle werd ik verrast; alle remdelen waren vernieuwd en dus splinternieuw evenals de wiellagers. Dit is dus een mooie bijkomstigheid.
Het is de bedoeling om morgen het interieur in te bouwen. In de eerste instantie zal er geen blauw interieur in komen omdat deze vergaan is, echter heb ik een goed soortgelijk interieur in het zwart. Het blauwe interieur zal tzt opnieuw bekleed worden.
Bij de volgende update zal ik ook even een paar foto`s plaatsen!
Goed bezig!
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Zoals beloofd vandaag een update met foto`s.
Vandaag heb ik een begin gemaakt met het schoonmaken en bevestigen van het interieur. Verder zijn de deurrubbers gemonteerd. Het monteren van het interieur neemt best wel wat tijd in beslag doordat niet alle schroeven aanwezig zijn en de schroeven die er zijn liggen allemaal door elkaar. Dinsdag gaan we verder met het monteren van het interieur.
Het snoepje:
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Update;
Afgelopen zomer is er het e.e.a. aan de auto gebeurd;
- Subframe los gehaald en op nieuw in de lak gezet.
- Nieuwe dubbele binnenschermen gemaakt en erin gelast.
- Interieur verder gemonteerd; de stoelen, banken, deurbekleding zitten er nu in.
- Kop laten afpersen, laten vlakken en tevens de kleppen eruit gehad en gecontroleerd op speling etc.
- Kop gemonteerd, distributie en klepspeling afgesteld.
Tevens heb ik de auto maar eens even een keer gewassen, lijkt direct een stuk beter.
Een woord: Gaaaafff!!
Erg netjes, ga je citromobile halen?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mooi resultaat Johan!
Maar zijn dat nou proplasjes in het binnenscherm? Was je bang voor kromtrekken?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dat loopt lekker, TOP!
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bedankt!
Ik heb geen deadline, komt zoals het komt. Wellicht dat het mee zit en dat de auto op citromobile aanwezig is. Het zou mooi zijn als dat het geval is
Maurice, wat je ziet is het buitenste scherm. Deze heb ik met proplassen vastgezet omdat dit het mooiste wou en afdoende is. De bovenzijde heb ik afgesloten met een rups.
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gaaf zeg, veel succes met opbouwen!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dat gaat de goede kant op met deze Chrono.
Dit werkt nog al aanstekelijk als ik de reacties lees…
Zoek er ook 1 een op, er staan er her en der nog wel een paar
die op een tweede leven wachten…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Mooi project!
Totaal aantal Berichten: 8
- DS 3 e-HDi 1.4 70 airdream EGS Business
Schitterende Chrono! Ik heb er vroeger ook eentje gehad, bloedsnel met die 80 pk en de dubbele Wevers. Maar omdat ik nog bijna geen autoervaring had belandde ik in een greppel, de remmetjes waren niet bemeten op het snelle blok in deze Visa. Die van mij zal wel niet meer bestaan, ik heb enorme spijt dat ik hem weggedaan heb toen. Heel gaaf om te zien dat deze in goede handen is gevallen, ik volg je project graag.
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bedankt voor de positieve reacties!
Vanmiddag had ik nog even een half uurtje over voordat het donker werd. Dit half uurtje maar even aan gegrepen om de stuurkogels te vervangen.