Hallo….
Sinds kort heb ik een soort ratellend geluid bij hogere toeren. Het geluid zit rechtvoor (vanaf de bestuurder gezien).
De ratel is te horen als ik de motor doortrek vanaf ongeveer 3000 toeren. Ook start de motor sinds kort slecht. Moet een aantal malen rondgaan voordat hij aanslaat en komt dan met een bonk tot leven.
Het is een 2.2 hdi van 2004 met 177.000 km op de teller. Auto heeft altijd zijn beurten gehad.
Misschien iemand een idee.
Toch maar gauw laten onderzoeken. Het kan van alles zijn maar goed is het niet.
Het zou wellicht een spanrol kunnen zijn die óf niet vervangen is met de d-riemwissel, of desondanks geploft?
Ik had net zoiets met een Evasion, daar was na de d-riemwissel een van de (hopelijk, want zo hoort het eigenlijk wel) nieuwe rollen geploft.
Rechts zit ook de dieselpomp, die kan ook rumoerig zijn.
Ich bin ein Breaker
Even bij de garage. Chef vertelde dat het misschien een klep is die iets meer geluid maakt als de motor warm is en boven de 3000 toeren komt. Verder liep het blok mooi vertelde hij. Hij dacht dat het niet iets ernstigs was.
Over het starten dacht hij aan een gloeirelais???? Zat achter eht blok en was een moeilijke reparatie die twee dagen duurt!!!!.
Heeft iemand hier al ervaring mee en kan het niet gewoon een startmotor zijn. Hij start slecht ook als hij warm is.
Hoop dat iemand nog wat antwoorden voor mij heeft. auto gaat volgende week naar de dealer.