Elaba allemaal
Heeft iemand al eens een 5 bak uit een 1,1 in een 1,0 gezet en kan dat ..???
tnks al vast
beter oud en frans dan nieuw en japans
Wel in een 1.1., technisch geen probleem hoor, ook bij een 1.0. motor en bak zijn identiek, tenzij je een hele vroege ax-bak hebt, kan het geloof ik verschillen in de bakmantel.
Juist het gat voor de BDP sensor kan anders zijn, maar dat is wel uit te slijpen met een flex.
Ik had een vijfbak uit een AX 1.0 in mij 1.4 C15 geschroefd, geen probleem.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
AX1.0 is volgens mij nooit geleverd met een 5bak of in Belgie wel? Saxo1.0 wel….
Volgens mij zijn de aandrijfassen van een AX 5bak anders dan van een 4bak, maar hoe dat precies zat weet ik niet meer.
Met die AX van mijn moeder wilden we er ook een 5-bak inleggen, maar toch maar niet gedaan omdat we hem toch niet voor lange snelwegritten gebruiken..
AX 1.0 Tonic bj 94 met 5bak.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
heeft er nog iemand een 5 bak liggen die past in een 93 escapade
alvast vree bedankt voor jullie reacties..
In belgie geen prob… woon aan zelzate Dus ben overal zo
Het zal wel minder herrie geven in de ax met een 5 bak
beter oud en frans dan nieuw en japans
Robbe schreef:heeft er nog iemand een 5 bak liggen die past in een 93 escapade
alvast vree bedankt voor jullie reacties..
In belgie geen prob… woon aan zelzate Dus ben overal zo
Het zal wel minder herrie geven in de ax met een 5 bak
De eindverhouding van een 5-bak is dezelfde als van een 4-bak. Evenveel toeren op autostrade dus
(meestal toch, er zijn uitzonderingen)
Ik heb trouwens de originele 4-bak uit mijn 1.1 net vervangen door een 5-bak.
In het algemeen bij 120 km/h:
Als je een 1100-bak neemt, kom je op 3600 t/pm.
Als je een 1400-gt-bak neemt, kom je op 4000 t/pm, net als de 4-bak
Als je een Diesel-bak neemt, kom je op 3200 t/pm, raad ik niet aan op een 1.0
Dus het beste dak een bak neem van een 1,1 .
Zal eens op zoek gaan voor een nog goeie 5 bak ...
Wor weer een daggie sleutelen .. joint culasse net vervangen.
en distibutie en waterpomp…
Las ook nog iets over andere aandrijfassen voor een 5 bak iemand een idee of kunne deze hergebruikt worden
Gr robbe
beter oud en frans dan nieuw en japans
ik heb mijn aandrijfassen kunnen hergebruiken.
tnks
Heb me bedacht deze week ..
Ik ga haar in ruilen of verkopen denk dat ik met een diesel beter af ben ..
Moet alle dagen naar Brussel van Sas van Gent dacht daar iets zuiniger mee te rijden ... En omdat ik al zo veel heb vervangen zoals koppaking remmen aandrijfassen wilde ik de kosten drukken ...
Heb een 1,5 diesel gezien op internet eens even informeren van de week Denk dat ik dat beter kan doen dan een hele verbouwing…
En zuinig is de 1,0 liter ook al niet echt ...
mijn visa was zuiniger en is een 1124..
In iedergeval vree bedankt .. gr robbe
beter oud en frans dan nieuw en japans
Robbe schreef:tnks
Heb me bedacht deze week ..Ik ga haar in ruilen of verkopen denk dat ik met een diesel beter af ben ..
Moet alle dagen naar Brussel van Sas van Gent dacht daar iets zuiniger mee te rijden ... En omdat ik al zo veel heb vervangen zoals koppaking remmen aandrijfassen wilde ik de kosten drukken ...
Heb een 1,5 diesel gezien op internet eens even informeren van de week Denk dat ik dat beter kan doen dan een hele verbouwing…
En zuinig is de 1,0 liter ook al niet echt ...
mijn visa was zuiniger en is een 1124..In iedergeval vree bedankt .. gr robbe
Wat is onzuinig? Een 1.0i zou toch moeten rond de 5-6 liter halen.
Of heb je nog eentje met carburator? Dan kan em wel 6-7 liter verbruiken.
Ik haalde ooit 17 liter met een 1.1 waar niets mis mee was, thangt er gewoon van af hoe je ermee rijdt
De grootste (iig vaakst voorkomende) kost is de koppakking die kapot gaat, en die heb je al vervangen. Eigenlijk kan die er volgens mij nu wel ff tegenaan
En bwah, verbouwing. Het kan in een namiddag
Heb even even een sommetje gemaakt…
1,0 verbruik 1,17… 1000 klm per week 58liter x 1,13= 66,47x4 plus 13 euro Wegen taxen per maand =278,88 euro voor tax en naft
1,5verbruik 1,25…. 1000klm per week 40 liter x 0,89=35,6 x 4 plus 33 euro Wegen taxen per maand=175,40 euro voor taxen en mazout
Das wel bijna 100 per Maand en krijg Touring wegen hulp 157 per maand ..
Reiskosten ...
Mocht ik nog eens de joint moeten doen is dat nog goedkoper…
Mag ik jullie bedanken
Hou jullie op de hoogte over de bevindingen ..
Ik weet genoeg…
beter oud en frans dan nieuw en japans