Ben een tijdje weg geweest, maar wat ik hier lees wordt je ook weer niet vrolijk van…. Ben zelf nu al wel 5 maanden verlost van storingen met de EB6V (zie mijn eerdere berichten) dus dat moet ik even afkloppen. Naar mijn mening zijn er veel te veel problemen met deze auto en komt het over als een ondeugdelijk produkt. Heb inmiddels wel een rechtsbijstandsverzekering om ellende met de dealer in het vervolg te voorkomen, die weigerde destijds om de auto terug te nemen terwijl ik in mijn recht stond volgens de anwb en de bovag. De dealer zat niet te wachten op een auto van anderhalf jaar oud om in de showroom te zetten…. Heb uiteindelijk wel weer een jaar garantie gehad, kan nu 4 jaar vooruit .

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De kwaliteit is niet echt hoog dat is een feit, als je vergelijkt met enkele duitse wagens is de kwaliteit laag. Zowel van onderdelen als van afwerking (mijn mening). Citroen toont met de C5 dat ze veel beter kunnen als ze willen. En ik mis een beetje de duitse degelijkheid (cliché klopt nog altijd een beetje)
Maar daar staat tegenover dat er ook veel gelukkige bestuurders zijn. Ik heb er veel problemen, jij hebt ook de nodige problemen gehad, maar de laatste tijd hoor je veel minder van al die problemen. Kinderziektes zullen er nu wel uit zijn denk ik. Blijft een feit dat je beter oplet wanneer een frans of italiaans merk iets nieuw uitbrengt. Zoals hier de robotbak.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De kwaliteit is niet echt hoog dat is een feit, als je vergelijkt met enkele duitse wagens is de kwaliteit laag. Zowel van onderdelen als van afwerking (mijn mening). Citroen toont met de C5 dat ze veel beter kunnen als ze willen. En ik mis een beetje de duitse degelijkheid (cliché klopt nog altijd een beetje), maar als je al veel probleemloze duitsers hebt gezien en je dan als eerste franse wagen een maandagochtend versie krijgt dan krijg je natuurlijk zulke ideeën.
Maar daar staat tegenover dat er ook veel gelukkige bestuurders zijn (ik ook als er een dag geen problemen zijn) want het is een blijft een erg aangenaam rijdende wagen (vanuit mijn oog). Ik heb erg veel problemen, jij hebt ook de nodige problemen gehad, maar de laatste tijd hoor je veel minder van al die problemen. Kinderziektes zullen er nu wel uit zijn denk ik. Blijft een feit dat je beter oplet wanneer een frans of italiaans merk iets nieuw uitbrengt. Zoals hier de robotbak.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Ik veronderstel dat je de EGR-klep bedoeld?
Klopt
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Nou daar is ie weer. Nog geen jaar en 50.000km later…..inzakkende vering achter. Dinsdag deed de luchtpomp al erg zijn best en vanochtend bleef hij ook verdacht lang aan. Tot aan het waarschuwsignaal (10km p uur) aan toe. Vanavond na veel pompwerk gaf hij het op, ‘storing vering’. Zucht. Ik hoop maar dat het nu wel iets simpels is, geen zin om weer 6 weken te wachten.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het zit je niet mee..
Het is wederom een veerbalg. Nu de rechter. Even afwachten of die nu wel snel geleverd kunnen worden (daardoor duurde het de vorige keer zo lang)
eDsuB
30 dec. rechtsachter hangt de auto bijna op straat.
Naar de dealer. Daar zeiden ze, “jammer, we hebben net een luchtveringbalg
aan een collega verkocht, maar we kijken wel”.
Volgende dag een telefoontje, ik kon hem komen halen!
Rechts was inderdaad lek, en links was bijna door, ook maar gelijk vervangen.
Waar ze het vandaan hebben gehaald weet ik niet, maar ik ben zeer blij met de snelle service.
dealer.
i.i.g. succes
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
de mijne was (zat een weekend tussen) ondanks dat ie niet op voorraad was in nederland binnen 4 werkdagen bij de dealer en is diezelfde dag nog gemonteerd.
Nou rijdt de dame weer comfortabel!
BTW: Mijn dealer had begin januari bij een andere Exclusive ook een balg vervangen. Of het nu de kilometers zijn of de winter, vervelend is het wel.
eDsuB
eDsuB schreef:Of het nu de kilometers zijn of de winter, vervelend is het wel.
En alweer is het hier (Rotterdam) gaan sneeuwen en nog steeds vriest het!!
Ik hoop dat ze nu balgen genoeg in voorraad hebben.
Blue Oriental juli 2007
De mijne zijn beide lek na 107000 km. Die dingen kosten ruim 400 EUR per stuk, terwijl het complete systeem bij WABCO voor onder de 500 EUR gaat. Buiten de garantie en ze zijn bij citroen niet echt happig op coulance.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
GrandPicasso schreef:30 dec. rechtsachter hangt de auto bijna op straat.
Naar de dealer. Daar zeiden ze, “jammer, we hebben net een luchtveringbalg
aan een collega verkocht, maar we kijken wel”.
Volgende dag een telefoontje, ik kon hem komen halen!
Rechts was inderdaad lek, en links was bijna door, ook maar gelijk vervangen.
Waar ze het vandaan hebben gehaald weet ik niet, maar ik ben zeer blij met de snelle service.
dealer.
i.i.g. succes
wat moest er betaald worden, want het was niet in de garantie!
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
voorzitter van
@ hkonin02
Gelukkig wel garantie. Ik heb garantie “bijgekocht” 4 jaar.
Km stand is ± 50000.
Succes
Blue Oriental juli 2007
Heb ook een lekkende achtervering links. Kan hem voorlopig nog wel verhelpen door op dat speciaal knoppeke te duwen in het koffer (om de auto te laten zakken en omhoog te gaan: hulp bij in-uitladen).
Hoop dat dit euvel snel kan verholpen worden (gisteren maandag in de garage geweest, zou donderdag kunnen gemaakt worden) als ze het vervangstuk op tijd hebben!!!
Heb echter nog geen 45000 km gereden met deze wagen en toch al dit mankement.
Kan dit te maken hebben met het slechte weer deze winter !?
Wat ik vreesde is gebeurd. Geen coulance regeling. Ik denk mijn laatste citroen. Er is duidelijk wat mis met de levensduur van de balgen.
voorzitter van