5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Inzakkende pneumatische vering
aleven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 20 januari 2011 09:51 PM
  [ # 61 ]

Mijn veer balgen hebben het 98.000 km uitgehouden. Linkerachterkant stond toen steeds laag wat dus een lekke balg was. Drie dagen garage. Onderdelen wel op voorraad in centrale depot maar eerste keer niet meegestuurd in de nachtzending. Daarna nog 2 keer terug ivm “storing vering” Opgelost door een elektrische connector beter af te dichtten.

grand c4 Picasso 2.0

Profiel  
 
FrankG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 01 februari 2011 12:08 PM
  [ # 62 ]

Voor de 2de maal worden deze balgen vervangen bij mij.  1x op 50000 ongeveer en nu op 150000 km.
Nu is ook de pomp die deze balgen oppomp defect.

Ik rij nu bijna 4 jaar met deze wagen en heb 152000 km gereden.
Mijn ervaring.  Particulier zou ik deze wagen niet meer aanschaffen.
Verbruik veel te hoog, te veel mankementen.
klein overzicht.
20000 display uitgevallen
35000 Airco uitgevallen
37000 Ventilatie defect
40000 Verbruik zit op 12.5 liter terug gebracht naar 8.5 liter( nog veel!!!)
50000 Blagen defect
78000 Rempomp blijft hangen, remschijven krom en 2 moeten vervangen vanaf dan constant problemen met vering, zakken op de gekste momenten, keiharde vering op dat moment
103000 Airco defect, stekker opgebrand voor in de zekeringskast
130000 Starter defect
150000 terug blagen defect.

Om gek van te worden.  Comfort is zeer hoog, geen klagen van, maar die mankementen ........poeh
Wagen is een C4 grand Picasso 2.0 EGVBM6 exclusieve


Volgende leasewagen wordt een Renault Grand senic

Profiel  
 
busje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-04-2010

Gepost: 17 februari 2011 06:22 PM
  [ # 63 ]

ik had vorige week ook zo een lekkende luchtveer
die van de garage is op zoek gegaan en hij heeft een gevonden prijs 213.5€ btw in
ik lees hier bedragen van 500€ stuk
zelf gezet was in +- 10 minuten gedaan
je moet niet vragen wat ze er op verdienen he
vriendelijke groeten
busje

c4 picasso rijder

Profiel  
 
Peetvader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-11-2007

Gepost: 22 maart 2011 12:15 PM
  [ # 64 ]

Mijn GC4P-aut (2007) met 50000 km op de klok zakt binnen een nacht helemaal door zijn achteras. Na bijpompen gaat het de rest van de dag goed.
De garage zegt na diagnose dat beide veerbalgen vervangen moeten worden (zou €280 gaan kosten).

Een dag later ga ik wat doorvragen omdat ik het wel frappant vind dat beide balgen tegelijk evenveel stuk/lek geraakt zijn, teveel toeval!

Dan wordt de monteur erbij gehaald. Die zegt dat alleen de rechter balg lek is. Dus met hoeft alleen maar de rechter te vervangen. Dan is mijn vraag natuurlijk: “Is het dan niet verstandig ook de linker te vervangen, ze zijn immers even oud?” NEE! dat is niet nodig.

Probleem 2 is natuurlijk dat die balgen niet op voorraad zijn. Er staat nog een GC4P die al weken wacht op balgen. Men denkt (hoopt) over 4 weken het onderdeel in huis te hebben.

Wat een ellende auto is dit. De versnellingsbak is al stuk geweest en recent nog lekkende koeling moeten laten repareren.

C4GP 2.0 Exclusive Automaat
April 2007
Kleur: Gris Fer
Navidrive RT3

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 22 maart 2011 05:58 PM
  [ # 65 ]

Ook wij hebben het probleem op 60000 km , wordt zaterdag gemaakt, ook bijna 4 weken moeten wachten. Wat ik niet goed begrijp is dat sommigen hier zeggen dat 1 kant naar beneden gaat. Bij ons gaat gewoon de ganse achterant naar beneden van moment dat je de iets in de auto laadt dat de vering +/- 1 a 1,5cm laat zakken, dan is het ‘psssst’ dat je hoort (zoals lek in een band), zoniet blijft die goed bovenaan staan, ook bij langere stilstand.
Ze gaan de balg(-en? weet ik niet, kost in elk geval 500 euro) vervangen.
Kan moeilijk inbeelden dat beide balgen het exact gelijktijdig begeven. Is dit dan normaal dat de ganse achterkant naar beneden gaat?

(Bij vragen aan mechanieker of het normaal was op 60000 km, was het antwoord: Ja, dat is een gekend probleem bij de (G)C4P’s).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Peetvader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-11-2007

Gepost: 23 maart 2011 12:49 PM
  [ # 66 ]

Ter informatie:

De achteras met pneumatische vering is ontwikkeld door WABCO. Ze wordt op meerdere modellen van de PSA groep gebruikt. Maar WABCO is niet de leverancier van de balgen, dat schijnt VB Airsuspension te zijn. Ik heb deze firma gevraagd of ze de balgen type 5102HG kunnen leveren, omdat de Citroen garage ze kennelijk via Frankrijk moet betrekken. Dit type is daar echter geblokkeerd, dus niet leverbaar.
Citroën wil aan onze ellende ook nog verdienen door deze onderdelen duur aan onze garages te leveren, daarbij de ellende nog vergroten door de lange levertijd. Inmiddels moeten ze daar er toch wel achter zijn dat dit een probleem is dat regelmatig voorkomt. Dus het in voorraad nemen van een paar balgen in NL lijkt me toch wel het minst dat ze zouden moeten doen.

Verder verteld een specialist bij VB Airsuspension dat het wel eens voorkomt dat een balg lek raakt als er een steentje of zoiets in de ingedrukte/gemonteerde balg komt. Het is geen reden om na 4 jaar ook de andere balg te gaan vervangen.!

Créative Technologie Mauvais.

C4GP 2.0 Exclusive Automaat
April 2007
Kleur: Gris Fer
Navidrive RT3

Profiel  
 
Gautier
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-2008

Gepost: 26 maart 2011 01:02 PM
  [ # 67 ]

mmmm… ik lees dit topic min of meer toevallig, maar mij was al opgevallen dat de laatste tijd m’n GC4p (met luchtvering) ‘s ochtends nogal doorgezakt staat. Vrees dat ik met m’n 110.000 kilometers nu aan de beurt ben met een lekke balg. Na wat nadere inspectie lijkt het linksachter te zitten. Behalve dat het wat stotiger wegrijdt, heb ik er trouwens geen last van. Hij pompt zichzelf gewoon weer op.  Maar ga nu toch maar ‘ns de garage bellen dat ze de onderdelen alvast gaan bestellen confused

Maar kan het eigenlijk kwaad, zo’n ingezakte vering?

Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 27 maart 2011 05:49 PM
  [ # 68 ]

Ik ben geen specialist, maar ik denk rijden zonder vering nog wel zal meevallen zolang je een biljartvlakke weg rijdt, maar met een put of een vluchtheuvel of zo, denk ik wel dat het niet bepaald gezond is voor het stuk waar de vering op hangt, chassis veronderstel ik. Je moet rekenen als de vering niet meer bestaat dat de plek waar de vering vast zit, waarschijnlijk enkele vierkante centimeters, plots een duw krijgt van pakweg 400 kilo op dat ene plaatsje, en dat lijkt me niet echt gezond voor dat plaatsje.
Bij ons hebben ze beide zakken vervangen, kostte uiteindelijk niet zo dramatisch veel als ik al gelezen had (tot 1500 euro) en minder dan eerst geraamd door garage (500 euro). Het was 385 euro inclusief werkuren en nog een lampje vervangen ook.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Manni1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 09-06-2007

Gepost: 27 maart 2011 09:33 PM
  [ # 69 ]

Ja hoor! ook mijn C4GP is slachtoffer van dit euvel, 36.600 km op de teller, 3 weken terug storing gehad op de parkeerplaats van het pretpark met Langnek als bewoner, verdween toen gelukkig. Normaal huiswaarts kunnen gaan.

Afgelopen zaterdag 6 zakken compost ingeladen en mijn auto wil niet meer omhoog, voorzichtig met lage speed conform advies op het dashboard 10km/u naar huis gereden, 3km afstand.

Wegenwacht erbij, die kon er niets mee, leek hem sterk dat beide balgen tegelijk stuk zouden zijn, we horen de compressor niet gaan (dat brommende geluid) dus we vermoeden dat dat het is. Wel ff gechecked of er geen schade was vanwege mijn ritje met compost, bleek niets aan de hand te zijn.

Morgen mag vrouwlief stapvoets naar de dealer. Ben benieuwd wat het oordeel gaat worden. Notabene stond mijn voiture vorige week ook bij de dealer voor een euvel aan de buitenspiegel. Gelijk maar melding gemaakt van de eerste service melding. Nagekeken, kon niks vinden, niks aan de hand, kunt u gerust mee doorrijden.

Bij terugkerende melding eventueel luchtbalgen vervangen, dingen schijnen volgens zeggen hoofdmonteur 90 EUR per stuk te kosten, gezien de prijzen hier op het forum vraag ik af of dat nou wel klopt of misschien mazzel ik dan toch.


Morgen meer.

Manni

Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Profiel  
 
Manni1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 09-06-2007

Gepost: 28 maart 2011 08:41 PM
  [ # 70 ]

Onderzocht, linker luchtbalg waarschijnlijk lek, compressor in orde. Beide luchtbalgen worden vervangen a raison de EUR 360,- inclusief. (luchtbalgen blijken 75 EUR ex BTW te kosten) gelijk allebei vervangen (beter ook als blijkt dat men er brakke balgen in heeft gezet, af fabriek)

Gelijk aangesproken dat met dit gebruik (prive) en kilometerstand 36 duizend wel heel erg snel is dat deze balgen kapot gaan. Dealer/monteur was dat met ons eens, en gaat dit met Citroen Nederland bespreken. We wachten af.

Al met al een minder fraai probleem, als blijkt dat dit een bekend probleem is, dan mogen ze dit bij aankoop wel eens vermelden en gelijk aan distributieriem om de zoveel kilometer de werking van de luchtbalgen controleren en vervangen.

Dit lijkt me gezien het aantal reacties van mede C4GP bezitters dan een fabricagefout en derhalve niet af te wentelen op de gemiddelde consument. Lijkt me niet gek dat bij normaal gebruik dergelijke
veersystemen een x aantal jaar gegarandeerd moeten meegaan en niet zomaar mogen uitvallen.


Greetz,

Manni

Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Profiel  
 
Peetvader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-11-2007

Gepost: 28 maart 2011 11:10 PM
  [ # 71 ]

Mijn garage gaf me geen kans op coulance(omdat dit woord bij Citroën niet in het woordenboek staat. Dat heb ik wel gemerkt toen na 42000 de waterpomp en diverse slangen vervangen moesten worden. Nu heb ik ook niet het warme gevoel dat mijn garage daar erg zijn best voor doet. Na deze reparatie ga ik naar een andere garage, dat staat al vast.

Er komt nog bij dat dit probleem redelijk vaak optreedt. Maar we moeten wel 4 weken+ op het onderdeel wachten. Wat een service, ze kunnen toch wel voor 4 weken voorraad nemen. Er gaan er zeker nog meer stuk want de Kwaliteit is Uitermate Teleurstellend.

C4GP 2.0 Exclusive Automaat
April 2007
Kleur: Gris Fer
Navidrive RT3

Profiel  
 
Manni1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 09-06-2007

Gepost: 29 maart 2011 07:43 PM
  [ # 72 ]

De reactie is binnen, Citroen Nederland vergoed de materiaalkosten (lijkt wel een soort erkenning van dit probleem) en de dealer doet er nog een schepje bovenop door 50% van het arbeidsloon te vergoeden.

Heel schappelijk ben zeer blij verrast. Nog wel misschien het probleem dat die veerbalgen zoals eerder door anderen gemeld slecht te verkrijgen zijn, maar ook die schijnen waarschijnlijk morgen binnen te komen.

Op naar de volgende 36000 KM

Manni

Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Profiel  
 
Peetvader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-11-2007

Gepost: 16 mei 2011 06:41 PM
  [ # 73 ]

De garage zei dat de rechter balg lek was. Die is vervangen. Toen ik van de garage wegreed zakte de auto spontaan in. Ook de linker balg is lek. Dus nu beide balgen vervangen.

Ik heb de oude balgen terug gevraagd een zelf onderzocht.
Op een bepaald gedeelte is het rubber (bij beide balgen) volledig poreus/rot. Dit gedeelte zit normaal tegen een kunststof koker. Toen de rechter balg vervangen was en het systeem volledig drukloos is geweest, is het rubber dat van rottigheid tegen de plastic koker aangeplakt zat los gekomen.

Hier is een serieus probleem dat naar ik vermoed alle veerbalgen treft! Iets in het kunststof van de plastic koker zorgt voor het uitdrogen/rotten van het rubber te plaatse. De rest van rubber is nog helemaal gaaf. Het is dus géén slijtage!!!Het is ook geen steentje of iets dat het rubber door heeft gesneden.

Je kunt erop wachten dus. Dit gaat vroeg op laat alle auto’s met dit type veerbalg treffen!!

De garage is nog met Citroen in overleg. Ik accepteer dit niet want dit is duidelijk een constructie fout.

C4GP 2.0 Exclusive Automaat
April 2007
Kleur: Gris Fer
Navidrive RT3

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 17 mei 2011 05:39 PM
  [ # 74 ]

tja, ik verwacht niet dat je na 4 jaar nog iets moet verwachten, zeker niet van citroen. Bij iedereen gaan ze veel te snel stuk, ons bevestigt door de monteur die letterlijk zei op de vraag of dit niet snel was: gekend probleem, hebben alle C4 Picasso’s met luchtvering.
Bij ons was dit euvel het zoveelste en de druppel. In totaal hebben we 11 (!) garantie-reparaties gekend, waarvan 2 redelijk ernstige, en heeft de auto in de 3,5 jaar en 65000 km, 2,5 maanden in de garage gestaan in totaal. Daarbuiten nog eens 4 reparaties buiten garantie. Daarbij dan nog het quasi onmogelijk maken om een klacht te doen over schandalige praktijken in een garage, is ons inziens onaanvaarbaar.
Het enige positieve wat ik geleerd heb van de GC4P, is dat als hij geen mankement had, hij goed en comfortabel reed, en hij is netto de goedkoopste in zijn klasse, alle waar naar geld is ook maar weer een les die ik geleerd heb.
We hebben hem verkocht en voor ons nooit nog een Citroën.
Er zullen er wel zijn die zeggen dat het een maandagmodel is en dergelijke meer, maar je zal er maar mee zitten en dat neemt ook niet weg dat de kwaliteit van bijvoorbeeld de balgen slecht is, dat wordt door de monteur en hier bewezen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Pix
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-2010

- (Grand) C4 Picasso 1.6
Gepost: 14 juni 2011 05:12 PM
  [ # 75 ]
Gunther schreef:

tja, ik verwacht niet dat je na 4 jaar nog iets moet verwachten, zeker niet van citroen. Bij iedereen gaan ze veel te snel stuk, ons bevestigt door de monteur die letterlijk zei op de vraag of dit niet snel was: gekend probleem, hebben alle C4 Picasso’s met luchtvering.
Bij ons was dit euvel het zoveelste en de druppel. In totaal hebben we 11 (!) garantie-reparaties gekend, waarvan 2 redelijk ernstige, en heeft de auto in de 3,5 jaar en 65000 km, 2,5 maanden in de garage gestaan in totaal. Daarbuiten nog eens 4 reparaties buiten garantie. Daarbij dan nog het quasi onmogelijk maken om een klacht te doen over schandalige praktijken in een garage, is ons inziens onaanvaarbaar.
Het enige positieve wat ik geleerd heb van de GC4P, is dat als hij geen mankement had, hij goed en comfortabel reed, en hij is netto de goedkoopste in zijn klasse, alle waar naar geld is ook maar weer een les die ik geleerd heb.
We hebben hem verkocht en voor ons nooit nog een Citroën.
Er zullen er wel zijn die zeggen dat het een maandagmodel is en dergelijke meer, maar je zal er maar mee zitten en dat neemt ook niet weg dat de kwaliteit van bijvoorbeeld de balgen slecht is, dat wordt door de monteur en hier bewezen.

Ik denk dat wij ook zo’n maandagmodel hebben.
De volgende wagen zal zeker geen Citroën meer zijn.

We rijden ook met een Grand Picasso en een paar maanden na het verlopen van de garantie ook het probleem met de vering gehad.
Bij nazicht bleek dat de balgen uit slecht materiaal gemaakt waren en dat men het euvel zou herstellen op kosten van Citroën.

Wij blij natuurlijk tot enkele maanden later opnieuw hetzelfde probleem optrad.
Ik opnieuw naar de garage en wat bleek: hetzelfde probleem maar aan de andere kant.
Op mijn vraag waarom men, wanneer men wist dat de balgen uit slecht materiaal gemaakt werden, niet meteen beide zijden had vervangen, krijg ik als antwoord: we mogen niets vervangen dat niet stuk is.
Blijkbaar hebben ze daar nog nooit van een terugroepactie gehoord, maar redeneert men van: hopelijk gebeurt het na de garantieperiode en dan is ‘t op kosten van de klant.
Kostprijs : €400.

De volgende wagen zal er één zijn met een langere garantie, want 2 jaar is toch echt wel het wettelijke minimum.
En duur in onderhoud is de Citroëngarage ook.
Nieuwe banden laat ik er zeker nooit meer monteren.
Ben binnenkort aan mijn tweede vervanging vooraan toe (na slechts 65000 km) en de vorige keer kostten twee banden me met montage en BTW incl. meer dan €400.
Bij een bandencentrale is dit op zijn minst 25% goedkoper.

Tijdens de garantieperiode zelf ook meermaals stukken moeten laten vervangen en dan ook vaak nog na herhaaldelijk aandringen.
Zo gemeld dat we in ‘t begin last hadden van piepende remmen bij het achteruitrijden en de garagist doodleuk voorstelde om een stuk van de remblokken weg te snijden ...
Toen ik na een tweetal maanden opnieuw ging klagen, waren ze er blijkbaar toch al van op de hoogte en bleek het om een fabricagefout te gaan.

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook