18 van de 44
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
De CX 2400 GTi van Graddus, ai, ca chauffe
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 juni 2009 12:13 AM
  [ # 256 ]

Mooi werk Marc.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 juni 2009 01:14 AM
  [ # 258 ]
graddus schreef:

Cool

Ik heb een Kosken voor je klaar gezet.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 11 juni 2009 01:14 AM
  [ # 259 ]

Volgens de keurmeester, de zoon van mijn garagist die tot voor kort bij de plaatselijke Citroendealer heeft gewerkt, de fraaiste CX waar hij ooit aan gewerkt had. Hij had aan de onderkant werkelijk geen spatje roest kunnen vinden

Dat zijn de leuke complimenten!!!

Jeroen

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 juni 2009 11:11 AM
  [ # 260 ]
garagestmarien schreef:

Mooi Marc. Je vraagt je af, waarom iedereen maar auto’s uit Frankrijk wil halen.

Omdat zoiets in Nederland zeldzaam is. Een toevalstreffer als je er eentje vindt.
Gefeliciteerd Mark!
Wees blij Wendela dat we massaal die Franse bakken naar Nederland halen, dan worden ze tenminste weer vertroeteld… Wink  Wink

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2009 01:26 PM
  [ # 261 ]

Na de meevaller bij de apk meteen maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt om er een dampgasinjectie lpg installatie in te laten leggen. Die tank benzine minimaal per week hakt toch wel in het budget als je een bertje diesel gewend bent zeg maar Very Happy De muppet wordt een fornuis Very Happy

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 juni 2009 01:50 PM
  [ # 262 ]
graddus schreef:

Na de meevaller bij de apk meteen maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt om er een dampgasinjectie lpg installatie in te laten leggen. Die tank benzine minimaal per week hakt toch wel in het budget als je een bertje diesel gewend bent zeg maar Very Happy De muppet wordt een fornuis Very Happy

Ben benieuwd naar je ervaringen met inbouw en rijden. Bij wie ga je het laten doen?
Zodra het 3 april 2010 is, ben ik het ook van plan! Razz

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2009 05:36 PM
  [ # 263 ]

Carbalt in A’dam gaat het inbouwen. Onder andere Fluidfreak hier op het forum heeft daar goede ervaringen mee.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 11 juni 2009 06:51 PM
  [ # 264 ]

Zeg kunnen al die mede CX-rs eens fijn van de LPG/LPI afblijven? Dat geeft alleen maar voedingsbodem aan Den Haag om alle klassiekerrijders vrolijk over één profiteurskam te scheren. Straks komen ze nog op het onzalige idee om alles ouder dan 25jr ook MRB te laten betalen Evil or Very Mad

Betaal ik ook meteen meer dan 10 ct/km aan MRB Crying or Very sad  Dat doe ik wel met de dagelijkse bak Rolling Eyes

Hophop, gewoon een C5-LPG als er dan toch een kooktoestel in moet! Of een HDi, dat rijdt meteen fijner. Of een ander merk als je de C5-I en C5-II geen Troen meer vindt Twisted Evil

En:  Wink  Wink  Wink
En: niet persoonlijk bedoeld, voor deze CX kan ook iedere CX, DS, ID, W123, E28 etc. gelezen worden - allen met LPG helaas zeer uitdagend tot generalisering van klassiekerhobbyisten tot profiteurs.
Nogmaals Wink  Wink  Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2009 07:32 PM
  [ # 265 ]

LPG doen we allemaal voor het milieu natuurlijk! Very Happy Wink

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2009 08:18 PM
  [ # 266 ]
Rogier Verhoef schreef:

Zeg kunnen al die mede CX-rs eens fijn van de LPG/LPI afblijven? Dat geeft alleen maar voedingsbodem aan Den Haag om alle klassiekerrijders vrolijk over één profiteurskam te scheren. Straks komen ze nog op het onzalige idee om alles ouder dan 25jr ook MRB te laten betalen

Kunnen wij misschien iets minder belerend doen en deze veelrijder gewoon op lpg laten rijden. Geen gelul dat ik geen houderschapsbelasting wil betalen, want ik betaal toch ook gewoon door voor mijn dieseltje dat hier staat te verinteresten, gewoon omdat ik liever met mijn CX rijdt? Als ik er houderschapsbelasting voor zou moeten betalen zou ik het nog doen, want met een jaarkilometrage van zo’n 30000 km kom ik daar echt wel aan uit hoor. Trouwens, denk je nu echt dat die volledige vrijstelling op 25 jaar zonder enige restrictie er blijft, straks met de kilometerbeprijzing? Ik denk niet dat je dan nog 30000 geregistreerde kilometers gaat kunnen rijden zonder dat ze daar een heffing op gaan zetten.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 juni 2009 09:20 PM
  [ # 267 ]
Rogier Verhoef schreef:

Zeg kunnen al die mede CX-rs eens fijn van de LPG/LPI afblijven?

BMW-rijders hebben hier NIETS over te zeggen.  Wink

Maar serieus, een extra reden voor mij is ook dat het minder milieuvervuilend is: de LPI installatie regelt als het goed is de lambdawaarde beter af, en LPG heeft sowieso minder schadelijke uitlaatgassen. Kun je dat weer aan de regering vertellen!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 12 juni 2009 12:55 AM
  [ # 268 ]

Graddus: zal ik de Wink  Wink  Wink eerst maar ff herhalen, ook ik wil het gewoon gezellig houden hier Very Happy

Want (ook Fluid): als de regeringen ook eens zouden luisteren naar feiten als dat 95% (?) van de klassiekerrijders alleen hobbyist is, dat LPi inderdaad schoner is e.d. zou het wel fijn zijn ja Rolling Eyes  Nu worden de uitzonderingen tot regel verheven Crying or Very sad

Goed voorbeeld trouwens Graddus dat je prima bereid zou zijn wel de wegenbelasting te betalen als je die wegen ook gebruikt. Totaal niet in overeenstemming met het haagsche vooroordeel dat mensen als jij enkel op “goedkoop rijden” uit zouden zijn. Want wij weten hier prima dat een dagelijkse CX GTi veel meer kost aan (preventief) onderhoud dan je bespaart op belasting Exclamation

Enne terug naar jouw topic: gefeli met je APK, zweef ze Cool

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2009 02:25 AM
  [ # 269 ]
Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2009 12:40 PM
  [ # 270 ]
waterman771 schreef:

Zo, de goene muppet staat bij het gasfornuisinbouwbedrijf. We hebben nog “even” de kleppen gesteld, en er meteen “even” heel “snel” 4 nieuwe bougies in gepropt. Dat was nog wat….

de eerste 2 bougie’s kwamen al zeer moeizaam uit de kop, de derde kwam nog veel lastiger maar kwam uiteindelijk toch netjes los. Incluis het schroefdraad Laughing  Laughing  Laughing  Dus, flux naar Beunzan om de hoek, een bougiegat tap kopen en een draadbus. De tap was er, de draadbus was de verkeerde… we schrijven 16.00u… en de cx moest om 17u bij de fa. ATAG zijn Laughing  Dus… beun de haas in actie… de te lange draadbus toch maar meegenomen, op een oude bougie geschroefd, de slijptol er even doorheen Laughing  en de vijl er langs en klaar, zie daar één bus op maat Cool  Daarna de tap door de kop, en op hoop van zegen de bougie met de draadbus er in. oef. soepel d’r in , goed vastzetten en klaar Very Happy Om 17.15 stonden we bij de gasboer…

Was weer erggggg spannont dus…


vleesch cx’en Laughing

Kortom de muppet is even naar de firma Pelgrim voor een kleine aanpassing. Ik mis hem al een beetje…

Profiel  
 
 
18 van de 44
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook