


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi werk Marc.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
graddus schreef:
Ik heb een Kosken voor je klaar gezet.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Volgens de keurmeester, de zoon van mijn garagist die tot voor kort bij de plaatselijke Citroendealer heeft gewerkt, de fraaiste CX waar hij ooit aan gewerkt had. Hij had aan de onderkant werkelijk geen spatje roest kunnen vinden
Dat zijn de leuke complimenten!!!
Jeroen
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Mooi Marc. Je vraagt je af, waarom iedereen maar auto’s uit Frankrijk wil halen.
Omdat zoiets in Nederland zeldzaam is. Een toevalstreffer als je er eentje vindt.
Gefeliciteerd Mark!
Wees blij Wendela dat we massaal die Franse bakken naar Nederland halen, dan worden ze tenminste weer vertroeteld…


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Na de meevaller bij de apk meteen maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt om er een dampgasinjectie lpg installatie in te laten leggen. Die tank benzine minimaal per week hakt toch wel in het budget als je een bertje diesel gewend bent zeg maar De muppet wordt een fornuis
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
graddus schreef:Na de meevaller bij de apk meteen maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt om er een dampgasinjectie lpg installatie in te laten leggen. Die tank benzine minimaal per week hakt toch wel in het budget als je een bertje diesel gewend bent zeg maar
De muppet wordt een fornuis
Ben benieuwd naar je ervaringen met inbouw en rijden. Bij wie ga je het laten doen?
Zodra het 3 april 2010 is, ben ik het ook van plan!


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Carbalt in A’dam gaat het inbouwen. Onder andere Fluidfreak hier op het forum heeft daar goede ervaringen mee.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Zeg kunnen al die mede CX-rs eens fijn van de LPG/LPI afblijven? Dat geeft alleen maar voedingsbodem aan Den Haag om alle klassiekerrijders vrolijk over één profiteurskam te scheren. Straks komen ze nog op het onzalige idee om alles ouder dan 25jr ook MRB te laten betalen
Betaal ik ook meteen meer dan 10 ct/km aan MRB Dat doe ik wel met de dagelijkse bak
Hophop, gewoon een C5-LPG als er dan toch een kooktoestel in moet! Of een HDi, dat rijdt meteen fijner. Of een ander merk als je de C5-I en C5-II geen Troen meer vindt
En:
En: niet persoonlijk bedoeld, voor deze CX kan ook iedere CX, DS, ID, W123, E28 etc. gelezen worden - allen met LPG helaas zeer uitdagend tot generalisering van klassiekerhobbyisten tot profiteurs.
Nogmaals
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
LPG doen we allemaal voor het milieu natuurlijk!
Citroen!


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Rogier Verhoef schreef:Zeg kunnen al die mede CX-rs eens fijn van de LPG/LPI afblijven? Dat geeft alleen maar voedingsbodem aan Den Haag om alle klassiekerrijders vrolijk over één profiteurskam te scheren. Straks komen ze nog op het onzalige idee om alles ouder dan 25jr ook MRB te laten betalen
Kunnen wij misschien iets minder belerend doen en deze veelrijder gewoon op lpg laten rijden. Geen gelul dat ik geen houderschapsbelasting wil betalen, want ik betaal toch ook gewoon door voor mijn dieseltje dat hier staat te verinteresten, gewoon omdat ik liever met mijn CX rijdt? Als ik er houderschapsbelasting voor zou moeten betalen zou ik het nog doen, want met een jaarkilometrage van zo’n 30000 km kom ik daar echt wel aan uit hoor. Trouwens, denk je nu echt dat die volledige vrijstelling op 25 jaar zonder enige restrictie er blijft, straks met de kilometerbeprijzing? Ik denk niet dat je dan nog 30000 geregistreerde kilometers gaat kunnen rijden zonder dat ze daar een heffing op gaan zetten.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Rogier Verhoef schreef:Zeg kunnen al die mede CX-rs eens fijn van de LPG/LPI afblijven?
BMW-rijders hebben hier NIETS over te zeggen.
Maar serieus, een extra reden voor mij is ook dat het minder milieuvervuilend is: de LPI installatie regelt als het goed is de lambdawaarde beter af, en LPG heeft sowieso minder schadelijke uitlaatgassen. Kun je dat weer aan de regering vertellen!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Graddus: zal ik de
eerst maar ff herhalen, ook ik wil het gewoon gezellig houden hier
Want (ook Fluid): als de regeringen ook eens zouden luisteren naar feiten als dat 95% (?) van de klassiekerrijders alleen hobbyist is, dat LPi inderdaad schoner is e.d. zou het wel fijn zijn ja Nu worden de uitzonderingen tot regel verheven
Goed voorbeeld trouwens Graddus dat je prima bereid zou zijn wel de wegenbelasting te betalen als je die wegen ook gebruikt. Totaal niet in overeenstemming met het haagsche vooroordeel dat mensen als jij enkel op “goedkoop rijden” uit zouden zijn. Want wij weten hier prima dat een dagelijkse CX GTi veel meer kost aan (preventief) onderhoud dan je bespaart op belasting
Enne terug naar jouw topic: gefeli met je APK, zweef ze
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Grazie


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
waterman771 schreef:Zo, de goene muppet staat bij het gasfornuisinbouwbedrijf. We hebben nog “even” de kleppen gesteld, en er meteen “even” heel “snel” 4 nieuwe bougies in gepropt. Dat was nog wat….
de eerste 2 bougie’s kwamen al zeer moeizaam uit de kop, de derde kwam nog veel lastiger maar kwam uiteindelijk toch netjes los. Incluis het schroefdraad
![]()
![]()
Dus, flux naar Beunzan om de hoek, een bougiegat tap kopen en een draadbus. De tap was er, de draadbus was de verkeerde… we schrijven 16.00u… en de cx moest om 17u bij de fa. ATAG zijn
Dus… beun de haas in actie… de te lange draadbus toch maar meegenomen, op een oude bougie geschroefd, de slijptol er even doorheen
en de vijl er langs en klaar, zie daar één bus op maat
Daarna de tap door de kop, en op hoop van zegen de bougie met de draadbus er in. oef. soepel d’r in , goed vastzetten en klaar
Om 17.15 stonden we bij de gasboer…
Was weer erggggg spannont dus…
vleesch cx’en
Kortom de muppet is even naar de firma Pelgrim voor een kleine aanpassing. Ik mis hem al een beetje…