Robin Visser schreef:
Jij bent niet handig geweest. Iedereen weet toch, dat je in de Alpen sneeuwbanden vindt. Jij haalt er een auto en gaat niet even langs om die sneeuwbanden op te halen !? Ik zou ze nu zo wel willen hebben om in navolging van Marc mijn CX winterklaar te maken. En dan ook nog een setje normale winterbanden, zodat ik onder alle omstandigheden met het CX-je kan blijven rijden. Helaas loopt mijn dame voorlopig geen kans op aanrijdingen met aziatischek**bussen.
Ja, ja, helemaal waar. Ik kan het alleen maar goed praten met het feit dat de vorige eigenaar mijn CX al naar Parijs gebracht had.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja wintersloffen zou ik ook nog wel willen hebben. Ik heb nog een set velgen liggen dussss…
Vandaag met de CX op zomerbanden op pad geweest (m’n wederhelft had de XM op winterbanden nodig), niet echt prettig op besneeuwde snelwegen…

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vond de beschikbaarheid van passende 14 inch banden eerder bedroevend helaas, vandaar mijn switch naar 15 inch.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
De grote OVS beunathlon is afgelopen. Behalve de RHD to LHD ombouw van een Range Rover hebben we ook de distributie van de CX open gehad, deze bleek nog okselfris, dus alleen een verse pakking tussen het deksel en netjes laten zitten. Vervolgens de rechter aandrijfas vervangen die erg versleten was en het rijplezier behoorlijk bedierf. De nieuwe as is een verademing, alleen lijkt het alsof het schuifstuk niet lekker glijdt, waardoor er toch nog wat trilling uit de voortrein komt die er niet in hoort. Wordt nog vervolgt dus. Daarna de kleppen nog even gesteld, de uitlaatkleppen waren hier hard aan toe. De koude start gaat nu weer gewoon op vier poten. Nog een minpuntje uit de diagnose, de stuurkogel links heeft teveel speling, dus die moet op korte termijn nog even vervangen worden. Al met al weer een geslaagde actie.
Oei.. Staat de auto daar nu enkel op een krik?

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Nee, een acht tons krik en twee assteunen waar je een vrachtwagen op kwijt kunt. Veilig genoeg?
Ah, met assteunen. Dan is ‘t goed!

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ik denk dat Yuri op die foto nog druk bezig is de eerste steun te plaatsen eigenlijk…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij die foto’s die bij jou gemaakt worden is het altijd moeilijk te zien, of er assteunen zijn geplaatst.
In ieder geval weer wat dingetjes verholpen. Dat is altijd erg prettig.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Dat is om jou een reden te geven om aan onze vakkundigheid te twijfelen

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vakkunst genoeg rondom die auto’s.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ondertussen heeft de muppet nu echt een goede aandrijfas. Het eerdere exemplaar was wel goed, maar helaas iets te lang. Meteen de oude as uit elkaar gehaald, de tripoide was volledig uitgelopen, zelfs de kogels waren aan barrels. Tegelijkertijd aan de linkerkant nog even een andere binnenste stuurkogel gemonteerd, zodat het hele spel weer netjes spelingvrij is. Als kersje op de appelmoes het nummerplaatje aan de voorkant eindelijk eens netjes gemonteerd. Het nieuwe jaar tegemoet in een frisse CX

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Gisteren een beetje gestoeid met een andere accu. Er stond een 55 Ah accu in, volgens het boekje moet dit 60 Ah zijn. Gezien de amechtige klanken van de startmotor de 66 Ah accu uit ons Mercedes/Hanomag-busje gehaald en in de CX geschoven. Dat maakte ondanks de niet zo verse toestand van deze accu al een dusdanig verschil dat ik overgegaan ben tot de aanschaf van een mooie nieuwe 72 Ah accu met een startcapaciteit van 680 Ampere. Vandaag helaas geen tijd gehad om deze in te bouwen, maar dat komt morgen helemaal goed. Na het gevogel met de accu ook nog even de portiersloten opnieuw gangbaar gemaakt, die waren door het zout behoorlijk vast gaan zitten. Tot slot nog even een ‘massaprobleem’ in de verlichting opgelost (met het licht aan knipperde er vanalles mee als ik richting aan gaf naar rechts)... De stekker zat scheef op het achterlicht Dan vandaag nog even het winterprogramma van de wasstraat meegenomen, zodat het ergste zout er weer even af is. Wordt ongetwijfeld vervolgd…
graddus schreef:Ik denk dat Yuri op die foto nog druk bezig is de eerste steun te plaatsen eigenlijk…
Ik dacht het, ik dacht het al, gewoon in zijn eentje het halve CX en SM wagenpark onderhouden….
Gutta cavat lapidem…

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Tja voor wat hoort wat zeggen we dan