wees zuinig op je buitenspiegels!
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 21 februari 2009 10:47 PM

Hoi medeforummers,

Mijn boodschap voor deze week : wees zuinig op oude orginele (rvs) buitenspiegels!!
Na de restauratie van mijn DS ook maar even nieuwe spiegels gekocht bij chyparse. 1 maal oude voorraad, 1 maal nieuwe.
Het oude stockexemplaar is nog perfect, het nieuwe stock exemplaar kompleet geroest (ook al smeerde ik er nog zo veel vaseline op)
Bij navraag veel excuses maar de (enige) leverancier van de spiegels levert alleen nog verchroomde spiegels met een heeeeeel dun laagje chroom (lijkt het Goede Doel wel, lp Belgie” - sic).
Dus verzamelen die oudjes en nooit meer weg doen!

grtz

rob

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 21 februari 2009 11:29 PM
  [ # 1 ]

Re: wees zuinig op je buitenspiegels!

robbertkars schreef:

Hoi medeforummers,

Mijn boodschap voor deze week : wees zuinig op oude orginele (rvs) buitenspiegels!!
Na de restauratie van mijn DS ook maar even nieuwe spiegels gekocht bij chyparse. 1 maal oude voorraad, 1 maal nieuwe.
Het oude stockexemplaar is nog perfect, het nieuwe stock exemplaar kompleet geroest (ook al smeerde ik er nog zo veel vaseline op)
Bij navraag veel excuses maar de (enige) leverancier van de spiegels levert alleen nog verchroomde spiegels met een heeeeeel dun laagje chroom (lijkt het Goede Doel wel, lp Belgie” - sic).

grtz

rob

Hier zelfde probleem Sad zou het laten verchromen niet iets zijn ? ..

iemand ervaring ermee ..

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 21 februari 2009 11:51 PM
  [ # 2 ]

Dat kun je dan denk ik het beste meteen met nieuwe spiegels doen, want als er putjes in roesten vréét het tijd om de boel goed glad te krijgen… Onderdelen verchromen komt in de bromfietsrestauratie nogal eens voor, en mensen sparen dan eerst altijd een partij op, want de prijzen zijn niet om te lachen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 februari 2009 12:13 PM
  [ # 3 ]

Re: wees zuinig op je buitenspiegels!

robbertkars schreef:

Klopt, ben nu op zoek naar de rubbers waar de spiegelglazen in gevat zijn.
Ben inmiddels zover dat ik weet dat er niet alleen verschillende vormen geweest zijn, maar (helaas) óók verschillende diktes Confused

Heeft iemand tips waar deze rubbers verkrijgbaar zijn, al dan niet mét een handige jongen die de glazen heel houdt bij vervanging?

knuffel

Profiel  

75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145

Gepost: 22 februari 2009 12:39 PM
  [ # 4 ]

De kunststof randjes voor de spiegels zijn momenteel via ECAS in Engeland te koop voor de 2CV spiegels , voor zover ik weet hebben deze dezelfde afmetingen als voor de DS

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 februari 2009 12:43 PM
  [ # 5 ]
75-amitolee schreef:

De kunststof randjes voor de spiegels zijn momenteel via ECAS in Engeland te koop voor de 2CV spiegels , voor zover ik weet hebben deze dezelfde afmetingen als voor de DS

Very Happy , ga ik even op googelen…

http://www.ecas.co.uk

ofwel

http://www.ecas2cvparts.co.uk/body-fittings-mirrors-mirror-parts-c-97_102.html

knuffel

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 februari 2009 08:46 PM
  [ # 6 ]

Mijn spiegels zijn nu 1,5 jaar oud ofzo en roesten ook heel snel. Ik poets ze vaak op dus ze blijven maar toch. Het is wel flutkwaliteit

Kun je er niet bijvoorbeeld een soort blanke lak overheen doen?

Profiel  

vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 736

Gepost: 22 februari 2009 08:50 PM
  [ # 7 ]
Smakman schreef:

Mijn spiegels zijn nu 1,5 jaar oud ofzo en roesten ook heel snel. Ik poets ze vaak op dus ze blijven maar toch. Het is wel flutkwaliteit

Kun je er niet bijvoorbeeld een soort blanke lak overheen doen?

Kan zeker, maar die gaat ook verweren.

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1532

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 februari 2009 04:06 PM
  [ # 8 ]
75-amitolee schreef:

Ik heb deze ook, de randjes zijn altijd te lang, dan kan je ze op maat knippen/snijden. Het materiaal is silicone, dus moeilijk aan elkaar te lijmen. Verder is de kleur een soort ‘doorzichtig’ lichtgrijs.
Het was vreselijk pielen om de spiegel met de nieuwe rand er weer in te krijgen Mad , op het scherpe rvs/metaalrandje kan de strip inscheuren Surprisedops: , of door met een schroevendraaieer te wrikken kunnen er schilfers glas afbreken Surprisedops:

Tip: even het spiegelglas ‘los’ in het huis passen en waar nodig het randje uit-‘dremelen’ als de kier te klein is voor de dikte van de strip. Dan voorkom je gepiel.

Ik heb trouwens ook een verwarmingsfolietje (Conrad.nl) er achter op geplakt met het bijgeleverde isolatie-velletje. een draadje aan massa en de ander langs de spiegelarm en door de doorgeboorde deursteun naar binnen geleid. Nog niet aangesloten, maar de isolatie alleen maakt al dat de spiegel minder beslaat!
Nu de andere kant nog en beide aansluiten op achterruitverwarmingsschakelaar (3xwoordwaarde Wink)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 26 februari 2009 12:49 AM
  [ # 9 ]

Als je dan toch die spiegels uit elkaar gaat halen houdt er dan rekening mee dat links en rechts verschillende vergrotings-factoren hebben. Niet verwisselen dus of even goed kijken welke je waar monteert.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7582

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 08:43 PM
  [ # 10 ]

Ik heb al eens een originele spiegel van de auto afgehaald omdat de kogel (het draaipunt) volledig vastgeroest zat. En dan toch verstellen als er een ander achter het stuur kruipt. Tja. Begint de spiegel op een heel andere plaats te draaien Sad Gelukkig een ‘nieuwe’ oude gevonden. Ik laat de spiegels nu maar altijd in dezelfde stand staan, ook niet echt optimaal.

Verwarmde spiegels op de DS: geweldig idee, maar bij mij zit er op de zijruit bij regen altijd zoveel ‘draaiend’ water precies voor de spiegels dat ik er toch nauwelijks iets in zie. Heb ik dat alleen?

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten

Gepost: 26 februari 2009 09:28 PM
  [ # 11 ]
bartjes schreef:

Als je dan toch die spiegels uit elkaar gaat halen houdt er dan rekening mee dat links en rechts verschillende vergrotings-factoren hebben. Niet verwisselen dus of even goed kijken welke je waar monteert.

De armpjes zijn links korter dan rechts, ook op letten!

knuffel

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 26 februari 2009 11:28 PM
  [ # 12 ]
vlietmansje schreef:
bartjes schreef:

De armpjes zijn links korter dan rechts, ook op letten!

Klopt ook

Verwarmde spiegels op de DS: geweldig idee, maar bij mij zit er op de zijruit bij regen altijd zoveel ‘draaiend’ water precies voor de spiegels dat ik er toch nauwelijks iets in zie. Heb ik dat alleen?

Ja dat heeft onze DS ook, in ieder geval bij snelweg snelheden.
Nu moet ik zeggen dat ik een zwarte-raamrubber heb, duidend op een enkellaags voorruit. De rubber-rand is hierbij aan de buitenkant dikker als bij een dubbellaags ruit. Wellicht maakt dit nog een verschil ?

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 februari 2009 01:14 PM
  [ # 13 ]
Snoekje schreef:
bartjes schreef:

Snap ik niet? Beide spiegels zijn toch gewoon met vlak glas en zonder lenzen oid. Met andere woorden beide spiegels vergroten volgens mij helemaal niets.

Groet, Joost

Dat dacht ik ook altijd.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 05 maart 2009 10:54 PM
  [ # 14 ]
Snoekje schreef:
bartjes schreef:

Snap ik niet? Beide spiegels zijn toch gewoon met vlak glas en zonder lenzen oid. Met andere woorden beide spiegels vergroten volgens mij helemaal niets.

Groet, Joost

In dat geval heb ik weer iets speciaals….....
Het is een kleine moeite dit in de gaten te houden als je het spiegelglas ooit verwijdert, leg ze simpelweg even naast elkaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook