Citroen ce n’est pas une Automobile, cette une Creation
CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 22 februari 2009 01:55 PM

Toch wel grappig dat er zoveel mensen nog bestaan die geen verstand hebben van echte autos. Misschien ook wel beter, dan kun je tenminste nog iemand uitlachen.

Citroen is en blijft mijn eerste auto….

Door het wild scheurend verkeer, baan ik mijn weg met mijn mooie ZX tussen oerlelijke BMWees, Mercetisnies, Golf GTI Goofies, tja moet er maar mee leren leven…. Lach me ook dood om die japanertjes die lijken alsof ze naar de maan willen vliegen met die oversized en overdone spoilers en vleugeltjes hier en daar….Het zegt vaak veel over de persoon achter het stuur, denk ik dan maar…en dan heb ik het niet eens over die uitlaatjes die ze eronder zetten, alsof het autootje voordurend aan de poeperij is.

Dit soort onbenul stellen ook van die domme vragen, want dat hoort erbij…

Euhum Citroen is toch geen sportwagen?

Als ik dan vertel over de Rally van ZX dakar legende tot Sebastian Loeb en zijn C4….kom ik soms adem tekort door het totale oeuvre wat ik dan gewoonweg moet vertellen…..en dan sluit ik zo fraai af…..

Je kan het proberen te zijn of je hebt het al gedaan…

Citroen hoeft zijn strepen niet te bewijzen….en daarom rijd ik met volle trots en glorie in een oude vertrouwde ZX 1.4….

Die ik voor maar 250 eurie heb gekocht, nadat mijn andere schitterende Zwarte ZX in de prak was gereden door iemand die met 70 door een woonwijk scheurde….die ik ook met wat olie en injectie cleaner heerlijk heb laten pruttelen zodat ze weer lekker snort van genot…en die ik pas weer heb laten goedkeuren voor APK met wat defectjes aan lampjes voor 60 eurie…...en die mij ook net heen en terug met 140 km per uur over de auto route naar Parijs heeft gebracht zonder probleem. Het is gewoon een pracht wagen. Ik hou van haar..

Citroen is geen auto, maar Citroen is een creation van schoonheid en zeer bescheiden klasse…

Van Ami tot 2CV, van DS tot CS, van AX tot ZX, van C1 tot C5, waarvan C4 VTS mijn droom is. Het zijn legendes.

Ach als ik het geld had…..dan had ik een garage gebouwd met alle citroens die er ooit zijn gemaakt…misschien in het volgend leven…

Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Citroen!! What else? love

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 22 februari 2009 02:01 PM
  [ # 1 ]

Ik word er een beetje ontroerd van..

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 22 februari 2009 03:31 PM
  [ # 2 ]

halelujah halelujah halelujah halelujah knuffel
Heel mooi in elkaar gezet.

Greetz ZX1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 22 februari 2009 04:07 PM
  [ # 3 ]

ach smaken verschillen he. Over uitlaten moet je zeker niet beginnen tegen mij. En over spoilers tja daar zijn de meningen ook over verdeelt. En ja bmw,s kan ik wel bewonderen (somigen dan). En ja mijn zx moet zich ook keer op keer bewijzen tegen die gasten met glofjes die denken dat ze een snelle auto hebben. Dus tjah het is maar net hoe de mede weg gebruikers tegen je aan kijken. Ik ga ook niet proberen om het van een 1400tje te winnen.
Kijk deze zx moet ook poepen

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook