Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Ha die C4 jongens ( : ). hebben jullie ook dat de vloermat van de achterstoelen (5-zitter dus he) zo ongeveer door de hele auto heen schuift? de vorige week met 3 pubers achterin naar Oostenrijk geweest nou dan weet je het wel. Of heeft iemand een oplossinkje bedacht waardoor de mat op zijn plaats blijft? klittenband?
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb. Blijft bij mij netjes liggen.
Klittebandje kan altijd. plak de ‘harde’ kant onder tegen je mat. Deze grijpt dan automatisch in de vloerbedekking.
naar Oostenrijk geweest
Da’s vreemd; Ik heb hetzelfde probleem en wij zijn naar Frankrijk geweest…
Nog een aantal puntjes die me van het hart moeten:
- Ernstige bekledingslijtage aan zityvlak stoelen 2e en 3e rij
- Lekkage airco rechtsvoor
- Wat kraken die dakdragers verschrikkelijk. Nog nooit mee mogen maken.
Verder heerlijk comfortabel en met 6 man en volle belading en giga dakkoffer kan die 1.6 HDI erg goed meekomen.
De mat achter blijft redelijk liggen. Komt misschien omdat ik met klittenband een ruithamer in het middenstuk heb vastgemaakt, waardoor die wat zwaarder is.
Wel is de mat op de bestuurdersplaats bij mij kapot gegaan. Bij het lostrekken van de mat, bleef een de bevestigingsogen om de pin zitten. Inmiddels is het gat zo groot als 2 euro muntstuk.
een ruithamer
Wat moet ik me hier bij voorstellen??
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Lifehammer
Aaah, die zit bij mij onder de bestuurdersstoel…
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
mctend schreef:Aaah, die zit bij mij onder de bestuurdersstoel…
En hoe wil je daaraan komen als je op de kop ligt? Misschien kun je hem beter in de kofferbak leggen. Of nog beter, in het kastje onder het aanrecht.
Is daar aangebracht door dealer i.o.v. LM.
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je ook zonder hamertje/mesje je auto wel kunt verlaten als je op je dak ligt.
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Inderdaad, het is een heel logische plaats om de lifehammer te bevestigen.
Zo laat ik de achter-passagiers mijn veiligheidsgordel omdoen.
mctend schreef:Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je ook zonder hamertje/mesje je auto wel kunt verlaten als je op je dak ligt.
Het gaat juist om de veiligheidsgordel. Omdat je daar in hang staat er zoveel spanning op dat je deze niet los krijg.
Hiervoor gebruik je de livehammer om de band door te snijden.
Als deze dan op de grond of onder de stoel zit kan je daar niet bij.
1 van de beste plaatsen is aan het plafon (maar niet de mooiste).
Van het verschuiven van de mat geen last. Jongens zijn wat groter maar mat ligt altijd nog goed.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maar als je op de kop ligt, valt het matje dan niet op het dak, met de life-hamer er tussenin? (in markil’s geval)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
patje74 schreef:Maar als je op de kop ligt, valt het matje dan niet op het dak, met de life-hamer er tussenin? (in markil’s geval)
Scherp.
En als je op je zijkant ligt ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ik heb indertijd voor de rubberen mattenset gekozen. Tot op heden is mij dat heel goed bevallen. Ze verschuiven niet en als ze errug vuil zijn gaat de tuinslang erop (wel eerst even uit de dame halen hè ).
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Het gaat juist om de veiligheidsgordel. Omdat je daar in hang staat er zoveel spanning op dat je deze niet los krijg.
Hiervoor gebruik je de livehammer om de band door te snijden.
Ik heb zelf eens ongevraagd op een van de drukste punten in NL (knooppunt Gorinchem) op mijn dak gelegen. Ik heb toen geen hamer o.i.d. nodig gehad om mijn gordel los te maken. Je overlevingsdrang is dan zo sterk dat het zonder zo’n instrument ook wel lukt. Ik vraag me af of je op zo’n moment uberhaupt wel aan je hamertje denkt…
Ook ik gebruik rubbermatten voorin. Mijn vrouw klaagt echter over zwarte strepen op haar laarzen. ops: