Totaal aantal Berichten: 85
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Mijn BX break 19 TZI heeft een klein LHM-lek vanaf de drukregelaar. Het is daar wat vies en dus moeilijk te zien waarvandaan precies, druppeltjes komen vanaf een hoekstukje met een gat (voor een boutje?). Zit een dergelijk lek (bijna) altijd op dezelfde plek (zoals bij een GS(A) altijd het manchet)? Wat is handig om te doen, wat betreft verhelpen?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
welke zou dat hier zijn? die van midden rechts komt?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Wat een mooie foto! De druppels komen vanaf het (hoek)plaatje helemaal onderop de foto (met het ronde gaatje) tegen de witte achtergrond. Eigenlijk raar, want dat zit vooraan, dus olie die lekt zou juist door de rijwind naar achteren geblazen moeten worden. Ik zal de auto vanmiddag eens omhoog zetten, op die plek wat schoon maken en kijken of ik meer details zie.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
2 of 3 kan een boosdoener zijn!
schoonmaken en goed kijken
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wartels voorzichtig wat vaster draaien om te zien of ze los zaten. Als het blijft lekken, alles even lossen en met verse rubbertjes weer monteren.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat is wel vaak het probleem inderdaad
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
inmiddels, een paar jaar later, de tijd gaat snel, ben ik er achter waar het lek zit, nl in dat ding waar al die LHM-leidingen op samenkomen, ik meen dat dat ding een debietregelaar heet, iets voor de stuurbekrachtiging. Daar zitten een paar flensjes op een veertje geborgd. En binnenin zitten o.a. filters. Ik heb die debietregelaar uit de auto gehaald, nu nog uit elkaar halen. Van Chyparse heb ik een revisiesetje. Dat uit elkaar halen is nu het probleem, ik heb twee veertjes er uit, maar nu willen die flensen niet naar buiten komen. Heeft iemand ervaring met het uit elkaar halen van deze regelaar? Ik weet dat er ook een grote schroef op zit waar ik niet aan mag komen. Het een en ander heb ik ooit (een jaar geleden) ooit ergens gelezen, ik meen op een Engelse site.
Dank