Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Erg jammer, het zou je nogthans veel rijplezier/comfort bezorgd hebben. Ook zonder HP (zie ander draadje)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Vind het eigelijk ook wel jammer. Ik ebn echter wel van mening dat ik me als koper niet laat opleggen wat ik wel en niet mag gaan nemen.
ik wil bollen, een schuifdak, een tourer, xenon en een fatsoenlijk navsysteem, een d2.0 diesel met een 6 bak.
Nope zegt citroen, dat mag jij niet… Nah dan stikken ze er maar in
Overigens…
De isignia Tourer is overigens ook afgevallen… M’n rechterknie zit permanent tegen het dashbord geplakt…
best lastig hoor, een nieuwe auto uitzoeken. gebruikt is ene stuk eenvoudiger. Dat is ‘m graag of nie
gompy58 schreef:Nope zegt citroen, dat mag jij niet… Nah dan stikken ze er maar in
ONZIN gompy, de 2.2HDi Tourer is er gewoon als BVM6 Exclusive, met bollen, Xenon en NG4, het is de portemonnee van jouw baas die zegt: jij mag dit niet!
Daarnaast bestaan ook de 2.0 comfort en exclusive, maar die staan in NL niet in de prijslijst, een beetje dealer moet toch ook een Frans model kunnen leveren.
Citroën biedt je dan nog de keus: schrap je Xenon? Bollen of toch maar de Myway ipv Navidrive 3D? Of neem de 2.0 met automaat, veel mensen zouden je de keus ernstig benijden!
En om nu een auto niet te willen vanwege een moonroof ipv een sunroof is wel erg kras.
De isignia Tourer is overigens ook afgevallen.
en sinds wanneer is die beschikbaar met bollen?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
wacht ff, dus als ik bollen wil Moet ik de exclusieve nemen en dat is volgens jou prima verkoopbaar ?
stel dat ik daarin mee ga.
Dan ga ik er iig niet in mee dat ik enkel op de exclusieve versie xenon kan krijgen, ik enkel op die versie en dan ook nog alleen op de sedan, een schuifdak kan krijgen.
Laat ik zeggen dat, in vergelijking bij overige merken, het wel HEEL erg afwijkt…..
enneug, hoeveel c5 exclusieves zitten er hier op het forum? weinig volgens mij. Het gross neemt een LB, dus dan zou niemand de poen hebben ?
Ik denk dat een budget tussen de 35-40k toch wel redelijk ruim te noemen is. Voor dat bedrag lijkt mij dat je best iets mag verwachten. Je hebt het , ff ouderwets, om bijna 90.000 oude hollandsche guldentjes.
Elders krijg je het ook dus….
Heb er geen probleem mee dat je niet alles kunt hebben in het leven, maar de manier waarop je een troen moet kiezen is toch wel wat…mmmmmmm
Veel zakelijke rijders kiezen voor ligne business. Mooie complete auto voor niet al te veel, dus gunstig in de bijtelling. Heeft niet zozeer te maken hun poen voor aanschaf van de auto. Volgens mij is ligne business niet eens particulier te krijgen.
35 - 40k voor een middenklasser met wat opties is normaal toch?
Ruim noem ik 50k+.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
gompy58 schreef:Vind het eigelijk ook wel jammer. Ik ebn echter wel van mening dat ik me als koper niet laat opleggen wat ik wel en niet mag gaan nemen.
ik wil bollen, een schuifdak, een tourer, xenon en een fatsoenlijk navsysteem, een d2.0 diesel met een 6 bak.
Nope zegt citroen, dat mag jij niet… Nah dan stikken ze er maar in
Overigens…
De isignia Tourer is overigens ook afgevallen… M’n rechterknie zit permanent tegen het dashbord geplakt…
best lastig hoor, een nieuwe auto uitzoeken. gebruikt is ene stuk eenvoudiger. Dat is ‘m graag of nie
Sorry, maar hier volg ik niet meer. JE wil bollen, schuifdak, tourer, xenon, navi, 2.0D en 6bak. En dan vind je dat het niet in je budget past, en daarop zeg je dan dat het de fout van citroen is.
Wel kijk, ik zou ook graag een navi hebben, volautomaat, V6 diesel, luchtvering, xenon,...
En weet je wat?
De S-klasse ligt buiten budget. Allemaal de fout van mercedes die te duur zijn zodat ze me dat niet kunnen leveren tegen een veel lagere prijs.
Dit is eigenlijk wat jij zegt.
Je zal compromissen moeten sluiten. Of uitrusting inleveren of een klasse lager gaan rijden.
Mirakels bestaan (volgens mij) niet. Je kan geen superuitrusting wensen icm een zeer goede auto. Wil je al die uitrusting? Kies dan een C4.
Wil je een grote auto, die veel beter rijdt dan een C4, kies dan een C5 en laat bvb xenon vallen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:ik wil bollen, een schuifdak, een tourer, xenon en een fatsoenlijk navsysteem, een d2.0 diesel met een 6 bak.
Nope zegt citroen, dat mag jij niet… Nah dan stikken ze er maar in
Nee, van citroën mag alles, zolang je maar wil betalen. Jij wil een exclusive voor een ligne business prijs.. en dat dat niet gaat is jouw probleem, niet het probleem van een fabrikant…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Denk dat de Gomp best eerst eens met een andere dealer gaat praten,want citroën levert wel wat hij vraagt.
ff voor de goede orde, er is niks mis met mijn budget. er is ook niks mis met mijn wensen lijstje. Dat ik daardoor meer moet neerleggen dan de 35 k en ws ergens op 40-41 zal eindigen ex aflever is ook te doen. Bij een merk als VW, Alfa of Opel, moet ik ook gewoon dokken voor die optie. Ze zijn er echter WEL gewoon beschikbaar. In een pakketje, maar elke pakketje is gewoon te kiezen.
Waar ik op doel is dat ik specifieke C5 troen opties ENKEL kan kiezen als ik andere pakketten erbij neem.
Zo bijzonder is Xenon niet meer hoor vandaag de dag dat je dat enkel nog op de topversie leverd. De logica van het niet kunnen leveren van een schuifdak af fabriek in een tourer versie ontgaat mij volledig.
Dat men een bepaalde versie alleen met een automaat levert… tsja. na ok.. daar zie ik de filosofie nog wel achter. Dat ik juist dat andere wil is dan idd mijn probleem.
Nogmaals het gaat niet om het geld, het gaat om de mate van vrijheid. Als de de exclusieve kan betalen en daar allemaal optie bij krijg die ik helemaal niet nodig heb, waarom zou ik het dan nemen?????
Lijkt mij vrij logisch dat je juist kijkt wat je meer krijgt bij een stap hoger, wat dat kost en of je dat wilt.
En wat dat nav gedoe betreft, ook daar heb ik gewoon pech. Zo worden de auto’s nu eenmaal gebouwd vandaag de dag.
tis mijn poen en ik wil het uitgeven aan een auto waar ik de hele dag in zit, dan g aik dat toch niet doen als ik alleen maar comproimissen moet sluiten… kom nou.
je hebt gelijk gompy
ik wilde graag het stof/leder interieur in mijn c5
zat alleen in een pakket met xenon, 18"velgen en dus de leder/stof interieur
meer prijs 1850 euro
maar ik wil geen 18"omdat ik de velg die std erop zat vele malen mooier vind en xenon hoef ik ook niet, omdat waar ik woon elke straat wel verlicht is..
dus heb ik die optie niet genomen.
een vriend van mij kocht een full option opel vectra 1.9diesel met 105 pk
wel leder inter ingebouwd navi etc etc
en die was denk ik max 1500 euro duurder dan mijn c5
maar ik heb toch veel liever de C5, dan maar wat minder luxe.. ops:
maar zoals je zegt iedereen moet kopen met zijn/haar geld wat hij/zij mooi vindt.
en als je morgen deze vraag stelt op het opel forum zeggen ze dat je de insignia moet kopen
stel je dezelfde vraag op het alfa forum etc etc
iig veel succes met de aankoop van je nieuwe wagen welke het ook mag worden,.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, daar ben ik het volledig mee eens.
Je moet doen waar jij jezelf het beste bij voelt.
Er zijn nog vele andere erg goede wagens. Ik heb onlangs bvb in de nieuwe avensis gereden (ziet er niet uit volgens mij) maar wel een erg goede auto die niet zoveel harder is dan bvb een C5.
Als ik heel eerlijk mag zijn zou ik de dag van vandaag in deze klasse de insignia kopen omdat ik het een mooiere auto vind die nog net iets beter rijdt. (ongeveer zelfde comfort als HP versie met de gestuurde ophanging, maar meer rijplezier)
Maar ik wijk weer af, kies waar je jezelf het beste bij voelt. Hier wil men je een C5 oplappen, en ga naar een ander forum en men zal je daar de wagen van “hun” merk voorschotelen.
Elke auto (hoe duur ook) heeft zijn sterke en zwakke punten, ook de C5.
De optiepolitiek is zeker niet het sterkste punt van citroen (om van de meeste japanners nog maar te zwijgen).
Maar veel hangt ook af van de invoerder, als ik bvb kijk wat er in frankrijk mogelijk is ivm belgie… dan stel je je toch de nodige vragen bij de politiek van onze invoerder.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Moet ook wel eerlijk toegeven dat ik het persoonlijk veel prettiger vind om losse opties te kunnen kiezen ipv dat je vast zit aan een prijzig pakket met zaken waar je misschien niet op zit te wachten, maar die het wel (onnodig) duur maken.
PSA schreef:Moet ook wel eerlijk toegeven dat ik het persoonlijk veel prettiger vind om losse opties te kunnen kiezen ipv dat je vast zit aan een prijzig pakket met zaken waar je misschien niet op zit te wachten, maar die het wel (onnodig) duur maken.
Inderdaad. Was bij onze Focus ook. Cruise-control kwam in het pak met mistlampen voor en een 3de kopsteun achteraan.
Dus tsjah, zoveel geld hadden we niet over voor die CC. Dus ik vind het ook belachelijk dat we enkel in packs kunnen kiezen en niet alle opties appart. (bij VW is het nog belachelijker, daar hangen bepaalde opties af van de lengte van de bus ).
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Op zich is stelt er zich geen probleem bij citroen zelf, want in frankrijk zijn vele opties los te krijgen die hier enkel in packs te krijgen zijn. Om over de verschillende mogelijk uitvoeringen nog maar te zwijgen. Ook voor kleuren van interieur en exterieur gaat dit discours op.
Kortom de invoerder zorgt voor de problemen, niet citroen zelf.
Het is nog niet zo erg als bij bvb toyota waar je max 2-3 opties hebt en verder gewoon een veel duurdere versie moet kopen als je bvb GPS wil, terwijl die dan vol dingen zit die je zelf niet nodig acht.
Vele duitse invoerders bewijzen dat het weldegelijk mogelijk is om zonder al te veel packs te werken. Meestal kan je zogoed als alle opties apart bestellen ofafhankelijk van de uitvoering.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
BunnY schreef:(bij VW is het nog belachelijker, daar hangen bepaalde opties af van de lengte van de bus ).
Zo zie je maar: “Size does matter!”
Maar inderdaad eigenlijk belachelijk.