Terwijl dat toch niet de meest voorkomende kleur is voor een CX. De laatste link in mijn voorgaande bericht werkt nu wel naar behoren. Ik ga morgen is proberen wat verkopers te bellen om wat meer informatie in te winnen en de lijst iets korter te maken.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zwart is mooi voor een T2
er zijn er dus genoeg te vinden voor vanaf 2 mille.
maar dan altijd weer wat extra dingetjes om aan te pakken….. (lees: ruim geld in te investeren)
beetje km’s er op is niet zo erg. weer afhankelijk van onderhoud, mate van roest. leer/abs is leuk. goed werkende airco is erg leuk. airco die niet werkt weer een stuk minder (daar moet je dan altijd meer aan doen dan even airco vloeistof af laten vullen…..)
eentje die goed lijkt, en bv een nieuwe koppeling heeft gekregen (waarbij dan alles in het vooronder is meegenomen!) mag best wat meer voor gevraagd worden, zou ik de voorkeur voor hebben. zeker boven een opknapper.
maar het is jouw zoektocht en afweging mbt je budget.
suc6, we lezen, kijken, en schrijven met je mee.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
heeeerrrlijk… weer een zoektocht!
Je kan ook eens bij onze oosterburen kijken:
Deze Dld1
Of deze Dld2
Of deze Dld3
Deze in NL had je volgens mij al eens eerder gespot.
En weer boven budget: deze

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ebay
140319903423
alleen wel wat info los proberen te peuteren (meer dan nieuwe accu)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De kans is groot dat je in NL gaat slagen. Auto’s die niet belastingvrij gaan worden, zijn een stuk goedkoper dan auto’s van 25 jaar oud. Serie 2’s zijn in NL relatief goedkoop. In FR zijn deze relatief duur omdat ze gewoon nieuwer zijn.
Het grote voordeel van een auto uit FR of DE halen zit hem in de lagerer KM standen die te vinden zijn, en een kans op minder roest. Ooh ja, en een leuk tripje
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
par eXeMple! schreef:Gefeliciteerd Laurens! Go for the turbo!
![]()
Waarom heb je eerst een VIP interieur er in gezet? Ik had daardoor het idee gekregen dat je haar uit de verkoop had terug getrokken. Maar nee dus…
…
Toen ik het VIP interieur er in had gezet stond ze nog te koop en ging ik er niet vanuit dat er snel een koper zou zijn. Een potientiele koper was immers afgehaakt. Toen werd ik de volgende dag gebeld door een geïnteresseerde die zondag is komen kijken en haar toen maandag heeft gekocht. Vandaar de wat onlogische gang van zaken

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Laurensvzb schreef:Zijn allebei mooi inderdaad, alleen ook wat buiten het budget helaas.. Zelf m’n oog laten vallen op wat andere zwarte dames; de eerste , de tweede en dan de derde . Dan zijn er ook nog wat dames die zich in Franse contreien bevinden; eentje die qua mistlampen en velgen niet helemaal klopt en een dame met een aparte “verfraaiing” op de achterste zijruitjes. Ook net nog een grijze dame in Nederland gevonden maar daarvan moet ik de eigenaar is bellen wat een aannemelijk bod is
.
Ga dan iig ‘s bij Van der Laan kijken (van de derde adv), die heeft een loods vol met zwarte turbo’s heb ik uit betrouwbare bron
PS, ik heb de armsteuntjes voor je.
De eerste Duitse dame heeft restaurationsbedarf en dat trekt me niet echt, je weet dan niet echt met wat voor kosten je komt te zitten. De tweede Duitse dame heeft een kat en einige durchrostungen am schiebedach en daar hoor ik van dat dat een redelijke no go is. De laatste is wat boven budget aangezien ze nog naar Nederland moet komen en dan kom ik met reis- en importkosten toch wat te hoog uit, wel jammer want ze is uit ‘86 en ziet er goed uit. De Turbo met de aparte paintjob is mij toch iets te apart en laten we zeggen niet mijn smaak. De Prestige op ebay is zeer interessant, maar zoals gezegd is wel wat meer informatie nodig om daar uitsluitsel over te geven. Aanstaande zaterdag dan ga ik kijken naar deze zwarte Turbo 2 en zal dan zien of het een optie is. Bij de grijze dame dan is het aanneemelijke bod is toch wat te hoog voor mij. Bij van der Laan ben ik al een keer gaan kijken naar diegene die op marktplaats staat en die staat zeker op het lijstje van interessante opties.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zou me ook eerst concentreren op de NL markt. Je kunt natuurlijk nog steeds een potentieel belastingvrije kopen, een type 1 of een turbo1 type 2.
Die uit Den Bosch had ik voor je kunnen bekijken (voorkeuren of zoiets), is bij mij om de hoek. Kan je een rit besparen als de info niet compleet/verkeerd is en er toch mankementen zijn. Ik ken de auto verder niet, heb hem hier ook niet rond zien rijden.
Die zwarte bij vdLaan is geloof ik de oude van SP, die weet verder wel hoe die is
Laurensvzb schreef:De eerste Duitse dame heeft restaurationsbedarf en dat trekt me niet echt, je weet dan niet echt met wat voor kosten je komt te zitten. De tweede Duitse dame heeft een kat en einige durchrostungen am schiebedach en daar hoor ik van dat dat een redelijke no go is. De laatste is wat boven budget aangezien ze nog naar Nederland moet komen en dan kom ik met reis- en importkosten toch wat te hoog uit, wel jammer want ze is uit ‘86 en ziet er goed uit. De Turbo met de aparte paintjob is mij toch iets te apart en laten we zeggen niet mijn smaak. De Prestige op ebay is zeer interessant, maar zoals gezegd is wel wat meer informatie nodig om daar uitsluitsel over te geven. Aanstaande zaterdag dan ga ik kijken naar deze zwarte Turbo 2 en zal dan zien of het een optie is. Bij de grijze dame dan is het aanneemelijke bod is toch wat te hoog voor mij. Bij van der Laan ben ik al een keer gaan kijken naar diegene die op marktplaats staat en die staat zeker op het lijstje van interessante opties.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zou me ook eerst concentreren op de NL markt. Je kunt natuurlijk nog steeds een potentieel belastingvrije kopen, een type 1 of een turbo1 type 2.
Die uit Den Bosch had ik voor je kunnen bekijken (voorkeuren of zoiets), is bij mij om de hoek. Kan je een rit besparen als de info niet compleet/verkeerd is en er toch mankementen zijn. Ik ken de auto verder niet, heb hem hier ook niet rond zien rijden.
Die zwarte bij vdLaan is geloof ik de oude van SP, die weet verder wel hoe die is
Laurensvzb schreef:De eerste Duitse dame heeft restaurationsbedarf en dat trekt me niet echt, je weet dan niet echt met wat voor kosten je komt te zitten. De tweede Duitse dame heeft een kat en einige durchrostungen am schiebedach en daar hoor ik van dat dat een redelijke no go is. De laatste is wat boven budget aangezien ze nog naar Nederland moet komen en dan kom ik met reis- en importkosten toch wat te hoog uit, wel jammer want ze is uit ‘86 en ziet er goed uit. De Turbo met de aparte paintjob is mij toch iets te apart en laten we zeggen niet mijn smaak. De Prestige op ebay is zeer interessant, maar zoals gezegd is wel wat meer informatie nodig om daar uitsluitsel over te geven. Aanstaande zaterdag dan ga ik kijken naar deze zwarte Turbo 2 en zal dan zien of het een optie is. Bij de grijze dame dan is het aanneemelijke bod is toch wat te hoog voor mij. Bij van der Laan ben ik al een keer gaan kijken naar diegene die op marktplaats staat en die staat zeker op het lijstje van interessante opties.
@ ernst23; Ik ga zaterdagochtend er naar de dame kijken, 11.00 uur om precies
te zijn. Wellicht tijd om dan mee te gaan of te komen voor wat
expertise?
Wat is ervaring van de mensen die een GTi Turbo (I dan wel II) en al veel kilometers gemaakt hebben? Wat zijn punten van de motor die bij hoge kilometerstanden het eerst gebreken beginnen te vertonen, ofwel welke delen zijn het gevoeligst voor slijtage? Dit aangezien ik van plan ben wel wat dingen aan de motor te gaan doen om er wat meer vermogen uit te halen.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Drijfstanglagers…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Is het preventief vervangen van de drijfstanglagers iets wat meer een noodzaak is dan een luxe of andersom? En als je daar bezig bent wat zijn de dingen die je dan gelijk het beste mee kan pakken?

- C1 Ambiance
- CX Gti
Drijfstanglagers zijn relatief makkelijk te wisselen van onderaf neem ik aan. Bij de Douvrin moet de motor gelicht worden om de carterpan eraf te kunnen halen; ik weet niet hoe dat bij de GTi turbo zit… Zal wel hetzelfde voor gelden. Tsja, wat zou je dan mee kunnen pakken? Motorsteun misschien.
Lijkt me leuk om ff mee te gaan kijken, ik stuur je een pbtje.
Laurensvzb schreef:Is het preventief vervangen van de drijfstanglagers iets wat meer een noodzaak is dan een luxe of andersom? En als je daar bezig bent wat zijn de dingen die je dan gelijk het beste mee kan pakken?