20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Zoektocht naar een GTi Turbo I/II
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 11 mei 2009 11:27 PM
  [ # 286 ]

Terwijl dat toch niet de meest voorkomende kleur is voor een CX. De laatste link in mijn voorgaande bericht werkt nu wel naar behoren.  Ik ga morgen is proberen wat verkopers te bellen om wat meer informatie in te winnen en de lijst iets korter te maken.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 mei 2009 11:48 PM
  [ # 287 ]

zwart is mooi voor een T2   Exclamation

er zijn er dus genoeg te vinden voor vanaf 2 mille.
maar dan altijd weer wat extra dingetjes om aan te pakken….. (lees: ruim geld in te investeren)

beetje km’s er op is niet zo erg. weer afhankelijk van onderhoud, mate van roest. leer/abs is leuk. goed werkende airco is erg leuk. airco die niet werkt weer een stuk minder (daar moet je dan altijd meer aan doen dan even airco vloeistof af laten vullen…..)

eentje die goed lijkt, en bv een nieuwe koppeling heeft gekregen (waarbij dan alles in het vooronder is meegenomen!)  mag best wat meer voor gevraagd worden, zou ik de voorkeur voor hebben. zeker boven een opknapper.

maar het is jouw zoektocht en afweging mbt je budget.

suc6, we lezen, kijken, en schrijven met je mee.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 mei 2009 12:20 AM
  [ # 288 ]

heeeerrrlijk… weer een zoektocht!

Je kan ook eens bij onze oosterburen kijken:
Deze Dld1
Of deze Dld2
Of deze Dld3

Deze in NL had je volgens mij al eens eerder gespot.
En weer boven budget: deze

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 mei 2009 01:35 AM
  [ # 289 ]

ebay
140319903423

alleen wel wat info los proberen te peuteren (meer dan nieuwe accu)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 mei 2009 11:21 AM
  [ # 290 ]

Eentje met een “mooie” paint job:
 

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 mei 2009 11:31 AM
  [ # 291 ]

De kans is groot dat je in NL gaat slagen. Auto’s die niet belastingvrij gaan worden, zijn een stuk goedkoper dan auto’s van 25 jaar oud. Serie 2’s zijn in NL relatief goedkoop. In FR zijn deze relatief duur omdat ze gewoon nieuwer zijn.

Het grote voordeel van een auto uit FR of DE halen zit hem in de lagerer KM standen die te vinden zijn, en een kans op minder roest. Ooh ja, en een leuk tripje Cool

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 12 mei 2009 02:40 PM
  [ # 292 ]
par eXeMple! schreef:

Gefeliciteerd Laurens! Go for the turbo! Cool

Waarom heb je eerst een VIP interieur er in gezet? Ik had daardoor het idee gekregen dat je haar uit de verkoop had terug getrokken. Maar nee dus… Razz

Toen ik het VIP interieur er in had gezet stond ze nog te koop en ging ik er niet vanuit dat er snel een koper zou zijn. Een potientiele koper was immers afgehaakt. Toen werd ik de volgende dag gebeld door een geïnteresseerde die zondag is komen kijken en haar toen maandag heeft gekocht. Vandaar de wat onlogische gang van zaken Razz

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 mei 2009 02:40 PM
  [ # 293 ]
Laurensvzb schreef:

Zijn allebei mooi inderdaad, alleen ook wat buiten het budget helaas.. Zelf m’n oog laten vallen op wat andere zwarte dames;   de eerste ,   de tweede en dan de   derde . Dan zijn er ook nog wat dames die zich in Franse contreien bevinden;   eentje die qua mistlampen en velgen niet helemaal klopt en een   dame met een aparte “verfraaiing” op de achterste zijruitjes. Ook net nog een   grijze dame in Nederland gevonden maar daarvan moet ik de eigenaar is bellen wat een aannemelijk bod is Razz .

Ga dan iig ‘s bij Van der Laan kijken (van de derde adv), die heeft een loods vol met zwarte turbo’s heb ik uit betrouwbare bron Wink

PS, ik heb de armsteuntjes voor je.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 12 mei 2009 03:06 PM
  [ # 294 ]

De   eerste Duitse dame heeft restaurationsbedarf en dat trekt me niet echt, je weet dan niet echt met wat voor kosten je komt te zitten. De   tweede Duitse dame heeft een kat en einige durchrostungen am schiebedach en daar hoor ik van dat dat een redelijke no go is. De   laatste is wat boven budget aangezien ze nog naar Nederland moet komen en dan kom ik met reis- en importkosten toch wat te hoog uit, wel jammer want ze is uit ‘86 en ziet er goed uit. De   Turbo met de aparte paintjob is mij toch iets te apart en laten we zeggen niet mijn smaak. De   Prestige op ebay is zeer interessant, maar zoals gezegd is wel wat meer informatie nodig om daar uitsluitsel over te geven. Aanstaande zaterdag dan ga ik kijken naar   deze zwarte Turbo 2 en zal dan zien of het een optie is. Bij de   grijze dame dan is het aanneemelijke bod is toch wat te hoog voor mij. Bij van der Laan ben ik al een keer gaan kijken naar   diegene die op marktplaats staat en die staat zeker op het lijstje van interessante opties.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 mei 2009 03:55 PM
  [ # 295 ]

Ik zou me ook eerst concentreren op de NL markt. Je kunt natuurlijk nog steeds een potentieel belastingvrije kopen, een type 1 of een turbo1 type 2.
Die uit Den Bosch had ik voor je kunnen bekijken (voorkeuren of zoiets), is bij mij om de hoek. Kan je een rit besparen als de info niet compleet/verkeerd is en er toch mankementen zijn. Ik ken de auto verder niet, heb hem hier ook niet rond zien rijden.

Die zwarte bij vdLaan is geloof ik de oude van SP, die weet verder wel hoe die is Wink

Laurensvzb schreef:

De   eerste Duitse dame heeft restaurationsbedarf en dat trekt me niet echt, je weet dan niet echt met wat voor kosten je komt te zitten. De   tweede Duitse dame heeft een kat en einige durchrostungen am schiebedach en daar hoor ik van dat dat een redelijke no go is. De   laatste is wat boven budget aangezien ze nog naar Nederland moet komen en dan kom ik met reis- en importkosten toch wat te hoog uit, wel jammer want ze is uit ‘86 en ziet er goed uit. De   Turbo met de aparte paintjob is mij toch iets te apart en laten we zeggen niet mijn smaak. De   Prestige op ebay is zeer interessant, maar zoals gezegd is wel wat meer informatie nodig om daar uitsluitsel over te geven. Aanstaande zaterdag dan ga ik kijken naar   deze zwarte Turbo 2 en zal dan zien of het een optie is. Bij de   grijze dame dan is het aanneemelijke bod is toch wat te hoog voor mij. Bij van der Laan ben ik al een keer gaan kijken naar   diegene die op marktplaats staat en die staat zeker op het lijstje van interessante opties.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 mei 2009 03:55 PM
  [ # 296 ]

Ik zou me ook eerst concentreren op de NL markt. Je kunt natuurlijk nog steeds een potentieel belastingvrije kopen, een type 1 of een turbo1 type 2.
Die uit Den Bosch had ik voor je kunnen bekijken (voorkeuren of zoiets), is bij mij om de hoek. Kan je een rit besparen als de info niet compleet/verkeerd is en er toch mankementen zijn. Ik ken de auto verder niet, heb hem hier ook niet rond zien rijden.

Die zwarte bij vdLaan is geloof ik de oude van SP, die weet verder wel hoe die is Wink

Laurensvzb schreef:

De   eerste Duitse dame heeft restaurationsbedarf en dat trekt me niet echt, je weet dan niet echt met wat voor kosten je komt te zitten. De   tweede Duitse dame heeft een kat en einige durchrostungen am schiebedach en daar hoor ik van dat dat een redelijke no go is. De   laatste is wat boven budget aangezien ze nog naar Nederland moet komen en dan kom ik met reis- en importkosten toch wat te hoog uit, wel jammer want ze is uit ‘86 en ziet er goed uit. De   Turbo met de aparte paintjob is mij toch iets te apart en laten we zeggen niet mijn smaak. De   Prestige op ebay is zeer interessant, maar zoals gezegd is wel wat meer informatie nodig om daar uitsluitsel over te geven. Aanstaande zaterdag dan ga ik kijken naar   deze zwarte Turbo 2 en zal dan zien of het een optie is. Bij de   grijze dame dan is het aanneemelijke bod is toch wat te hoog voor mij. Bij van der Laan ben ik al een keer gaan kijken naar   diegene die op marktplaats staat en die staat zeker op het lijstje van interessante opties.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 13 mei 2009 02:01 PM
  [ # 297 ]

@ ernst23; Ik ga zaterdagochtend er naar de dame kijken, 11.00 uur om precies
          te zijn. Wellicht tijd om dan mee te gaan of te komen voor wat
          expertise?

Wat is ervaring van de mensen die een GTi Turbo (I dan wel II) en al veel kilometers gemaakt hebben? Wat zijn punten van de motor die bij hoge kilometerstanden het eerst gebreken beginnen te vertonen, ofwel welke delen zijn het gevoeligst voor slijtage? Dit aangezien ik van plan ben wel wat dingen aan de motor te gaan doen om er wat meer vermogen uit te halen.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 02:49 PM
  [ # 298 ]

Drijfstanglagers…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 13 mei 2009 02:57 PM
  [ # 299 ]

Is het preventief vervangen van de drijfstanglagers iets wat meer een noodzaak is dan een luxe of andersom? En als je daar bezig bent wat zijn de dingen die je dan gelijk het beste mee kan pakken?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 13 mei 2009 03:45 PM
  [ # 300 ]

Drijfstanglagers zijn relatief makkelijk te wisselen van onderaf neem ik aan. Bij de Douvrin moet de motor gelicht worden om de carterpan eraf te kunnen halen; ik weet niet hoe dat bij de GTi turbo zit… Zal wel hetzelfde voor gelden. Tsja, wat zou je dan mee kunnen pakken? Motorsteun misschien.

Lijkt me leuk om ff mee te gaan kijken, ik stuur je een pbtje.

Laurensvzb schreef:

Is het preventief vervangen van de drijfstanglagers iets wat meer een noodzaak is dan een luxe of andersom? En als je daar bezig bent wat zijn de dingen die je dan gelijk het beste mee kan pakken?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook