3 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Zoektocht naar een GTi Turbo I/II
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 06:22 PM
  [ # 31 ]

Nu wil het geval dat de meeste GTi TI/II’s in het buitenland staan. Wat zijn alle stappen die ik moet nemen om de CX dan te importeren? Wat valt er dan van tevoren te regelen met nummerplaat, verzekering e.d. zodat ik in een ruk van het halen van de auto naar een keuringsstation van de RDW en naar huis kan?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 februari 2009 06:23 PM
  [ # 32 ]

Kijk even in het topic van Ree. Daar is het nog een keer uitgebreid besproken.  Wink

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 06:30 PM
  [ # 33 ]

Als je de compu van de 666 er op zet gebruik je de lambda sonde toch ook niet meer? Ik neem aan dat die tierlantijntjes niet echt invloed hebben op het vermogen dan wel de opbouw er van?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 februari 2009 06:31 PM
  [ # 34 ]
Ree schreef:

Het is me duidelijk.

Van te voren zorgen dat je een fax met de carte gris hebt. Aan de hand daarvan kan je van tevoren twee weken vrijstelling regelen en verzekering. Dan binnen twee weken naar de RDW en de nieuwe platen erop. Dan rustig door de APK.

Als de koop niet doorgaat zal je vast het een en ander moeten afmelden bij de verzekering en de belastingdienst, maar dat komt dan wel goed.

Merci!

Ree

Meer info vanaf hier .

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 06:34 PM
  [ # 35 ]

Als het een anti-vervulilingssysteem is heeft het vast invloed op het vermogen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 februari 2009 06:41 PM
  [ # 36 ]
sans-pareil schreef:

Je zou immers vrij gemakkelijk de kat er tussenuit kunnen halen en er een injectiecomputer van een 666 in kunnen zetten als je echt zonder de lambdasonde door het leven wilt.

Als je verder wilt tunen, dan wil je inderdaad zonder die lambdasonde door het leven. Dat ding gooit roet in het eten van het tunen.

Het makkelijkst lijkt me gewoon die 666 te zoeken. Scheelt ook alweer in kosten van een uitlaat, als die nog te vinden zijn.
Een computer vinden lijkt me namelijk ook al een hele opgave en een heel nieuw MMsysteem is misschien nog niet eens aan de orde.

Om zoveel mogelijk opties vrij te houden zou het simpelste zijn een 666 te vinden. Is mijn advies. Of liever het advies van John, maar dat mag duidelijk zijn.  Wink

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 06:55 PM
  [ # 37 ]

@ tilanus; dank u!
@ Ree; dankjewel! Toen ik de reactie van tilanus las ben ik gelijk gaan zoeken. Toen ik ‘t gevonden en gelezen had zag ik je reactie Razz .

Over het 666 / 667 verhaal; het vinden van een 666 scheelt een hoop moeite t.o.v. een 667 bij het tunen dan wel het aanpassen van een 667 naar een 666. Echter de 667 variant die in Duitsland staat   heeft mooi zwart leer en die in frankrijk   niet. Niet echt een probleem, maar wel misschien de extra moeite waard..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 februari 2009 06:59 PM
  [ # 38 ]
Laurensvzb schreef:

@ tilanus; dank u!
@ Ree; dankjewel! Toen ik de reactie van tilanus las ben ik gelijk gaan zoeken. Toen ik ‘t gevonden en gelezen had zag ik je reactie Razz .

Over het 666 / 667 verhaal; het vinden van een 666 scheelt een hoop moeite t.o.v. een 667 bij het tunen dan wel het aanpassen van een 667 naar een 666. Echter de 667 variant die in Duitsland staat   heeft mooi zwart leer en die in frankrijk   niet. Niet echt een probleem, maar wel misschien de extra moeite waard..

Bovendien is die in Duitsland veel dichterbij!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 07:03 PM
  [ # 39 ]

Vanuit mijn huis in Deflt naar die in Frankrijk is 868 km (heen) en naar die in Duitsland staat 672 km. Allebei een goeie trip, maar denk dat het verschil in afstand dus niet de doorslag zal geven aangezien het allebei niet echt naast de deur is. Het hangt er dan meer vanaf wat jij, par eXeMple, met die uit Frankrijk van plan bent Wink

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 08:57 PM
  [ # 40 ]
garagestmarien schreef:

Het makkelijkst lijkt me gewoon die 666 te zoeken. Scheelt ook alweer in kosten van een uitlaat, als die nog te vinden zijn.

Tja de mijne is ook een 667, maar als mij kat ooit stuk gaat was ik niet van plan om er weer 1 terug onder de plaatsen Wink

Of er echt veel qua prestaties in zit weet ik niet, nog nooit met een standaard 666 gereden, alleen in die van SP maar dat is niet echt een vergelijking Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 februari 2009 10:46 PM
  [ # 41 ]

ik houd het lekker bij mijn 662, ik merk dat nu ik er ruim 5k mee gereden heb na een lange tijd stilstaan dat ie heel lekker rijdt. bijna zo goed als een turbo 2 en wat mij betreft merk je niet veel verschil. OK er zit dan wel een tussenkoeler bij in en een BOV.

ik heb nog wel wat 666 computers liggen en een uitlaat mocht je die nodig hebben Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 26 februari 2009 10:49 PM
  [ # 42 ]
Evan schreef:

ik houd het lekker bij mijn 662, ik merk dat nu ik er ruim 5k mee gereden heb na een lange tijd stilstaan dat ie heel lekker rijdt. bijna zo goed als een turbo 2 en wat mij betreft merk je niet veel verschil. OK er zit dan wel een tussenkoeler bij in en een BOV.

groot gelijk merk ook al dat verschil niet hoor….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 februari 2009 10:50 PM
  [ # 43 ]

en nog een voordeel, die Turbo 1 wordt WEL belastingvrij Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 11:12 PM
  [ # 44 ]

In in ander draadje is te lezen dat sommige Turbo 2’s al in 86 geleverd zijn, dus die worden ook nog belastingvrij Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 februari 2009 11:15 PM
  [ # 45 ]

jaja maar het merendeel is van 87 of later Smile

de jouwe ook nietwaar?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
3 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook