Dat is ook waar ik een beetje mee zit. Ik weet eigenlijk veel te weinig van de auto om er maar heen te rijden er van uitgaande dat het wel goed zit. Bovendien ben je verplicht om de auto te kopen op ebay als je het bieden wint. Ik wacht in ieder geval op nog wat meer informatie van de eigenaar.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Voor zover ik kan zien zijn het wel TRX velgen..

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Laurensvzb schreef:Voor zover ik kan zien zijn het wel TRX velgen..
Ik denk ook dat het TRX velgen zijn.
En ik kan me niet herinneren ooit een Prestige Turbo 2 gezien te hebben met Turbo velgen. Werd die altijd op de GTi TRX velgen geleverd?
Alleen al door de kleur zou ik m zo laten staan….
Het zijn idd TRX velgen. Turbo velgen zaten niet standaard onder de prestiges. Niet ingetogen genoeg denk ik
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Prestige Turbo’s werden nooit met Turbo-velgen geleverd, misschien ooit een enkele op speciale bestelling.
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Laurensvzb schreef:Deze dame is al een keer langs gekomen, maar heeft iemand wel eens naar deze geïnformeerd bij de eigenaar?
Het minimumbod van €. 2.500,—lijkt mij niet veel als er niets met de dame aan de hand is.
in deze combi een super serie 2: prestige, T2, zwart leer, ABS, ook chique vinyl dak wat er netjes uit ziet ! In deze combi zijn er maar een paar. dan ben je klaar met je zoektocht !!
probeer wat concrete info te verkrijgen.
er staat premier main, als dat zo is moet er zeker iets te zeggen zijn over de historie. accidente / jamais des accidents ?
vraag om een korte revue van factures van de afgelopen 2 jaar, wat er aan gedaan is / vervangen.
doet de airco het nog?
part toutes distances ?
en dan als de prijs het toelaat, toeslaan !!!
ophalen / invoeren is niet duur, en een leuk avontuur. indien ter plekke een “wrak op de weg”, kan je em altijd laten staan !
beetje reserveren voor achterstallig onderhoud (als er geen grote roest issues zijn, is alles te herstellen) !!
dan heb je meeste zaken op orde, en dan snel/prestigieus zweven !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik vind een Prestige Turbo2 ook altijd geweldig, zeker in deze uitvoering .
Uiteraard eerst meer informatie inwinnen , als het wat is kun je heerlijk snel Prestige zweven
.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Wat wel erg grappig is, is dat de datum van eerste toelating hetzelfde als bij mijn ex-CX.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Laurensvzb schreef:Bovendien ben je verplicht om de auto te kopen op ebay als je het bieden wint.
Wat dus niet zo is!
Zoals cx25gtit2 hierboven al zegt, als je de bieding wint en je ziet ter plekke dat de auto niet aan de verwachtingen voldoet, dan laat je haar gewoon staan.
Zaak is wel om vooraf een goed beeld (verwachting) van de dame te krijgen. Is er roest (il y a de corrosion)? Zo ja waar, welke plekken? Zijn er binnenkort kosten te verwachten (des frais à prevoir)? Als je hierop antwoord hebt, dan kan je altijd van de koop afzien als ter plaatse blijkt dat het niet klopt.
En uit eigen ervaring (en dat weet je ), het is een leuk avontuur…!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Laurensvzb schreef:Wat wel erg grappig is, is dat de datum van eerste toelating hetzelfde als bij mijn ex-CX.
hemeltje al vernieuwd, nieuwe bandjes. en zelfs de originele voeten bankjes staan nog achterin !
en vanwege een GSM antenne op het dak zou ik haar niet laten staan !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
cx25gtit2 schreef:
hemeltje al vernieuwd
Ik denk dat “revetement toit refait” (dakbekleding) betekent dat het vinyl vernieuwd is. Dat verklaart waarom het er zo goed uitziet.

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
gewoon gaan kijken dat moet er natuurlijk wel voor over hebben…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het nadeel is dat het gewoon nét niet lekker in een dag te doen is. Dat maakt het meteen een heel stuk duurder omdat je bovenop de benzine en de tol ook nog twee hotelovernachtingen moet bijtellen Het kost je €500 om hem deze kant op te halen.
Als ie zo goed is als dat hij lijkt is ie het zeker waard, maar als je toch roest ziet aan de dorpels, sta je daar….
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ree schreef:Het nadeel is dat het gewoon nét niet lekker in een dag te doen is. Dat maakt het meteen een heel stuk duurder omdat je bovenop de benzine en de tol ook nog twee hotelovernachtingen moet bijtellen
Het kost je €500 om hem deze kant op te halen.
Als ie zo goed is als dat hij lijkt is ie het zeker waard, maar als je toch roest ziet aan de dorpels, sta je daar….
Ree
nadeel nadeel….. ach.
is toch een leuk uitje !! en heb je tenminste een echte franse, deze zelfs premier main !
en beetje dorpel roest laat je je toch niet door afschrikken !! dan moet je geen cx willen rijden
allemaal te fixen, zou ik haar niet voor laten staan !!
(ik zou bijna zelf gaan bieden op deze T2)
ik heb al even gekeken, zorg voor een TGV trein ticket naar Grenoble. Gières ligt aan de rand van Grenoble. en die eigenaar wil je vast wel tegemoet komen, door je op te halen van het station.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je kan ook vliegen naar Geneve met Easyjet, ruime tijd van te voren boeken, dan heb je voor iets van 150 euro een retour. Met de trein kan je dan naar Grenoble en zelfs naar Gieres. Als je vroeg vertrekt, is het imo in 1 dag te doen, zonder hotelovernachtingen dus.