


Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Zijn er mensen die overgestapt zijn van een Xsara Picasso naar een C4 Picasso? Positieve ervaring? Of was de Xsara beter? Wat zijn de voordelen, nadelen tussen de 2 modellen? Wat mis je aan de Xsara (of juist niet)? Interessant om eens te weten, momenteel ben ik super tevreden met mijne Xsara Picasso, maar je weet nooit wanneer je een nieuwe auto koopt
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Hoi,
Ik ben na 7 jaar en 200.000 km, Xsara Pic overgegaan naar de C4P.
Rijdt er nu iets meer dan een maand(2000 km) in en ben razend enthousiast over de C4P.
Voorheen had ik een schakelbak en LPG, vanwege de kredietcrisis ben ik overgestapt naar EB6V en Diesel(1.6HDif)...
Voor ‘s:
- veel meer auto dan de ouwe Pic, Ook een stukje duurder daardoor.
- vaste stuurkolom is na even wennen best relaxed.
- betere stoelen
- mooiere boordcomputer
- Veel opbergruimte
- kan de navigatie mooi ophangen door langere voorruit
Na ‘s
- duurder
- hoger(heb tegenwoordig een opstapje nodig om het dak te wassen.
Ondanks dat ik 7 jaar met veel plezier in de oude Xs Pic heb rondgereden heb ik nog seconde spijt gehad van de aankoop.
gr.
Kezza




Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
kezza schreef:
Voor ‘s:
- veel meer auto dan de ouwe Pic, Ook een stukje duurder daardoor.
- vaste stuurkolom is na even wennen best relaxed.
- betere stoelen
- mooiere boordcomputer
- Veel opbergruimte
- kan de navigatie mooi ophangen door langere voorruit![]()
Na ‘s
- duurder
- hoger(heb tegenwoordig een opstapje nodig om het dak te wassen.
Met je opmerking betreffende de opbergruimte ben ik het helemaal met je oneens tenminste als het de 5-zitter betreft. De ruimtes zijn of al gevuld of dusdanig klein dat je er bijna niets in kwijt kunt.
Wat de navigatie betreft ben ik het ook niet met je eens. Die hangt/plakt bij mij aan het linkerzijruitje en is daardoor niet zichtbelemmerd en nog steeds overduidelijk leesbaar.
En inderdaad ze is hoog. Merk ik vooral als ik me moet rekken (en haar moet laten zakken) om aan de dakantenne te komen als die eraf moet voor de wasstraat. Heb ook nog eens kortere armpjes vanwege mijn buikomvang dus dubbel lastig.



Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
De C4 Picasso Grand is natuurlijk moeilijker te vergelijken met de Xsara Picasso vermits het toch in principe een ander type model is, ik kan me wel voorstellen dat je in de Grand veel meer grief kwijt kan dan in de Xsara Picasso
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Ik heb de navi bij de spiegel hangen, bij de opening voor de lezer.
En opbergruimte blijft, denk ik smaak en gevoel… gezien de koelkast, 2 opbergvakken in dashboard etc. volgens mij meer als die ene bak aan de passagierszijde(waar wel grotere dingen in konden) in Xsara Pic.
In mijn situatie heb ik meer mogelijkheden.
heb ooit eens een C4P meegekregen als vervangwagen, en vond deze in veel opzichten verschillen van m’n huidige Xs Pic.
De Xsara pic is eigenlijk een beetje verouderd en niet echt meer mee met z’n tijd vind ik, en de C4P is dit wel met z’n vernieuwend ontwerp en eigenlijk mooie voortzetting van de Xsara pic.
Ik vond de C4P ook wel wat vlotter en stiller rijden dan mijn huidige 2.0hdi, wat ik op zich ook niet abnormaal vind
Stoelen vond ik meer ondersteuning geven, en je hebt nog meer een gevoel van ruimte in de C4P.
De toerenteller vond ik ook wel leuk, maar niet dat ik die echt nodig heb.
De vaste stuurkolom en cruise control vond ik ook héél makkelijk
Maar over m’n Xsara Picasso ben ik uiterst tevreden en is een wagen die echt wel z’n sporen reeds verdiend heeft.
Je leest hier toch wel redelijk veel klachten over de C4P (resonantie, schavende portieren, allemaal kleine prulletjes maar ze zijn er wel), waardoor ik de Xsara mss toch wel iets meer het label van kwaliteitsvol kan geven??

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Op planete citroen zijn er veel gebruikers die een xsara picasso hadden en nu een C4P.
En bijna allemaal zeggen ze dat de xsara beter in mekaar zat dan de C4P. Zowel op vlak van gerammel als op technisch vlak (technische onvolkomenheden zoals schavende deuren, kwaliteit zetelbekleding, defecte turbo’s,...
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb jij wel eens iets positiefs over de C4picasso geschreven, picassoke
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ja hoor, al heb ik er de laatste tijd niet veel van ondervonden door diverse problemen.
Maar dat van die overgang van de xsara P naar de C4 P kan je gerust nalezen in diverse topics op planete-citroen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zal allemaal wel hoor, maar ik lees de laatste tijd enkel negatief commentaar van jou op de C4 picasso. Het is gewoon opvalllend te noemen, en eigenlijk mag het best wel wat minder negatief allemaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik zeg wat ik meemaak en ervaar.
En de positieve punten geef ik ook aan, en met veel plezier.
Maar het is gewoon frustrerend als je wagen niet voldoet aan wat je verwacht.
Ik had mij vooropgesteld dat veiligheid en comfort de belangrijkste topics waren in mijn keuze. EN als je dan een testrit doet met een C4P en je komt tot het besluit dat de wagen een prima comfort heeft (stoelen, geluiddemping, ophanging,...) en als “jouw” exemplaar de verwachtingen dan niet kan waarmaken wel dan ben je diep teleurgesteld.
Geluiddemping is voor mij een van de belangrijkste zaken aan comfort, ik rij veel snelweg en dan is stilte erg aangenaam om ontspannen te rijden. Maar ik heb de tegenslag dat ik natuurlijk weer iets heb dat abnormaal is en dat er voor zorgt dat dit belangrijke item niet wordt nagekomen.
Ik heb al genoeg bij de dealer gestaan in 1 jaar tijd. Nu komt er nog eens bij dat de motor met momenten zijn kracht verliest en je nauwelijks nog kan inhalen of invoegen.
Het is mijn eerste citroen, en al direct zoveel problemen, ik kan je verzekeren dat je dan alle vertrouwen kwijt raakt.
En die problemen kunnen best uitzonderlijk zijn, en andere merken kunnen ook die problemen hebben, maar het is gewoon een erg slechte ervaring.
Ik erger me er iedere dag aan, en als het geluid niet aanwezig is dan kan ik genieten van het comfort, maar anders…
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Waterman, ik ben het niet met je eens. Piccasoke is een kritisch rijder en de kritiek die hij levert is mijns inziens allemaal erg herkenbaar.
Tussen kritisch en negatief zit een groot verschil, ik zou Picaasoke liever kritsch willen noemen. Zo noem ik mijzelf ook.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus




Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
hbeck schreef:Waterman, ik ben het niet met je eens. Piccasoke is een kritisch rijder en de kritiek die hij levert is mijns inziens allemaal erg herkenbaar.
Tussen kritisch en negatief zit een groot verschil, ik zou Picaasoke liever kritsch willen noemen. Zo noem ik mijzelf ook.
Ik ben het anders wel met Waterman eens. Krijg steeds meer het idee dat picassoke spijkers op laag water zoekt.
Verder nog een tip voor picassoke. Stap naar je pappie en vraag hem een Prius of zo’n Audi voor je te kopen. Ben jij van je resonanties af en wij ook van het eeuwige gezeur erover.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hbeck schreef:Piccasoke is een kritisch rijder en de kritiek die hij levert is mijns inziens allemaal erg herkenbaar.
Tussen kritisch en negatief zit een groot verschil, ik zou Picaasoke liever kritsch willen noemen. Zo noem ik mijzelf ook.
Als je zijn commentaren in andere topics zou lezen dan zie je wat ik bedoel. Alles ,maar dan ook alles, word namelijk negatief uitgelegd: van de verkoop van de C6 tot de kwaliteit van de benzine motoren tot het dealernetwerk van citroen. Ik vind het best knap als je op je 20/21e zoveel noten op je zang hebt… Dat noem ik geen kritisch rijden meer…..en het is vermoeiend aan het worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
waterman771 schreef:hbeck schreef:Piccasoke is een kritisch rijder en de kritiek die hij levert is mijns inziens allemaal erg herkenbaar.
Tussen kritisch en negatief zit een groot verschil, ik zou Picaasoke liever kritsch willen noemen. Zo noem ik mijzelf ook.
Als je zijn commentaren in andere topics zou lezen dan zie je wat ik bedoel. Alles ,maar dan ook alles, word namelijk negatief uitgelegd: van de verkoop van de C6 tot de kwaliteit van de benzine motoren tot het dealernetwerk van citroen. Ik vind het best knap als je op je 20/21e zoveel noten op je zang hebt… Dat noem ik geen kritisch rijden meer…..en het is vermoeiend aan het worden.
Als ik het goed begrepen heb is hij pas een beginnend bestuurder. Heeft net een jaar zijn rijbewijs. Hij komt, of beter gezegd hij laat overkomen, over alsof hij al jarenlang ervaring heeft. Daarom heb ik ook mijn twijfels over hem.
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
hbeck schreef:...Piccasoke is een kritisch rijder…
Een kritisch rijder kan je pas zijn als je een referentiekader hebt en dat bouw je in de loop der jaren op. En niet door eens een keertje in een andere auto te rijden of mee te rijden.