Hallo,
A.s. woensdag kan ik mijn Saxo 1.4i SX Sport uit 1999 gaan ophalen!
Hij heeft 140000+ op de teller, en liep als een zonnetje.
Nu wil ik hier graag een alarm in bouwen, omdat ik niet in de beste buurt woon en de Saxo deels een stoffen dak heeft. Ik heb eens rondgekeken hier op het forum en zat te denken aan deze , heeft iemand hier ervaring mee? Hoe goed werkt de schoksensor?
Alvast bedankt!
lol
Met de rf verbinding alleen al kan ik dit type slot openen als er iemand op 100m in de buurt van zen wagen is.
Je cv krijg ik open in 1minuut op men gemakske zonder de wagen te doen schokken. En ZONDER schade.
Voor alle duidelijkheid ik “kraak” testen heb ik uitgevoerd met toelating van de eigenaar van de wagen.
Methode 2 werkt bij alle wagens naar het schijnt doen de pros het in 10sec
Een bulock of zon ding op je stuur maakt meer indruk dan een alarm.
Geen goed idee dus?
Wat zijn dan betaalbare alternatieven? Een Clifford is wel leuk natuurlijk maar onbetaalbaar wat dat aangaat.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Een alarmsysteempje heeft inderdaad niet zoveel zin tegen vandalisme of diefstal. Er kijkt geen mens naar om als je alarm afgaat.
Tegen diefstal is zo’n stevig stalen slot inderdaad het beste. Of je huurt een garagebox
C15GrandVolume schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Een alarmsysteempje heeft inderdaad niet zoveel zin tegen vandalisme of diefstal. Er kijkt geen mens naar om als je alarm afgaat.
Tegen diefstal is zo’n stevig stalen slot inderdaad het beste. Of je huurt een garagebox
Dank je!
Het gaat er ook meer om dat ik het kan horen, ik kijk er wel naar om als mijn alarmpje afgaat.
Maar als dit alarm betekend dat je de auto via CV o.i.d. juist makkelijker open krijgt, streeft het zijn doel licht gezegd voorbij.
Vandaag de Saxo opgehaald!
Eerst een stuk gereden en toen eens de motorkap open gegooit.
Motorblok
Viezigheid rechts
Meer viezigheid?
Viezigheid links, koppaking?
Als de auto op contact, laatste stand voor start, staat maakt hij een raar geluid. Electromotor achtig, ik heb er een filmpje van gemaakt waarvan ik denk dat het geluid vandaan komt. : Dat laatste ding dus, wat is dat?
Geluid
Hier het geluid van de motor, eerst draait de fan nog even, en het vieze plekje links:
Motor geluid en plekjes
Hier was ik met de lamp op mijn gsm in de koelvloeistof reservoir aan het kijken, op film is er ook wat van te zien. Ik zag niks borrelen, maar op de video lijkt het er wel op?
Koelvloeistof en plekje
Vanavond gaan we er 200km mee rijden Duitsland in, dus ik wil het plekje links eens wegvegen en kijken of het later weer terug is.
Ik hoop niet dat de auto er halverwege mee ophoud.
Succes!!!
We horen wel of dat je het gehaald hebt
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
C15GrandVolume schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Een alarmsysteempje heeft inderdaad niet zoveel zin tegen vandalisme of diefstal. Er kijkt geen mens naar om als je alarm afgaat.
Tegen diefstal is zo’n stevig stalen slot inderdaad het beste. Of je huurt een garagebox
Een stalen slot heeft in een auto 1 zwakheid. Haal je deurbekleding binnenin voorraan links eens los en denk dan even na. Meer wil ik daar niet over zeggen.
Zon stuurslot van carpiont of zo kost ca 15 euro en valt van ver op. Combineer dat met zon fake led plaats deze in het midden op het smalste “knopje” links (te koop als vellemankit bij de electronicaboer in de buurt) kost ca 2euro.
Deze combinatie houd een grote group krakers tegen die met je wagen willen lopen.
Danoontjepower schreef:Succes!!!
We horen wel of dat je het gehaald hebt
Gehaald!
Wat alarm betreft gaat het er mij meer om dat ik gealarmeerd word als er iemand aan de auto zit.
Als het betekend dat met het CV systeem de auto makkelijk open te krijgen is, heeft het geen zin. Anders misschien wel.
De standaard cv die op is ingebouwd word ook gebruikt door een alarm.
K_saxo schreef:De standaard cv die op is ingebouwd word ook gebruikt door een alarm.
Ja, ik bedoelde ook meer de afstandsbediening, dat ik de CV via de afstandsbediening van het alarm kan bedienen.
Als het zo is dat dit signaal makkelijk te kraken is, zie ik het niet zo zitten.
Iemand enig idee of dit iets met de koppakking te maken heeft?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben bang van wel. Maar vervang eerst je kleppendekselpakking eens. Deze lijkt droogtescheurtjes te hebben, waardoor hij wat lekt. Maak het zaakje daarna schoon en kijk waar er dan nog olie vandaan komt.
Vreemd dat ze dat niet gezien hebben, want voor dat ik hem ging ophalen hebben ze de distributieriem nog vernieuwd! Dan moet je dit toch zien?
Vandaag ga ik de plek eens schoon vegen en kijken wat het doet.
Als de plek terug komt ga ik mooi terug naar de garage.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pluumke schreef:Iemand enig idee of dit iets met de koppakking te maken heeft?
Yep, da’s duidelijk: Het O-ringetje wat in de koppakking zit is gaan lekken… een echte kwaal van de TU-motortjes…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
dat geluid voor het starten, je zogenaamde electromotor geluid, dat hebben alle saxo’s, dat is normaal, het is je computer en injectiehuis die aan het inlezen zijn.. Ook wel fijn voor de auto dat je wacht met starten tot dat geluid is afgelopen… duurt toch maar een paar seconden..
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-