12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Patrick’s "nieuwe" XM 2.0I 16V SX op LPG!
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 maart 2009 05:53 PM
  [ # 166 ]

Als de 16V daar in beschreven staat? Graag!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 maart 2009 06:18 PM
  [ # 167 ]

Een xm 16v heeft maar 1 stappenmotor.

Maar goed: eerst moet je weten of het co enkel op lpg te hoog is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 maart 2009 10:21 PM
  [ # 168 ]
patje74 schreef:

Haha, Autogas Noord Nederland: “Euhhh, nee meneer, onderbouw onder een hydropneumaat? Nee, dat kan echt niet, die wagens zakken naar beneden en dan plet de tank!”

LOL Laughing

Dat geeft weer een hoop vertrouwen Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 maart 2009 10:35 PM
  [ # 169 ]
waterman771 schreef:

Een xm 16v heeft maar 1 stappenmotor.

Maar goed: eerst moet je weten of het co enkel op lpg te hoog is.

Bij een DGC zit er nog een zelfde stappenmotor als op het gasklephuis op de verdamper die dus de LPG toevoer en het toerental dus regelt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 maart 2009 11:28 PM
  [ # 170 ]

Aha, bedankt!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 31 maart 2009 09:37 PM
  [ # 172 ]

Laatste link werkt niet. Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 april 2009 12:03 PM
  [ # 173 ]

Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden bij een d-riem-wissel? (ik heb geen haynes voor de 2.0 16v….) Ik zal vandaag een setje + waterpomp bestellen want volgens mij hoor ik een rolletje gieren….
Is €160,- voor een setje rollen, de riem en de pomp een nette prijs?

Gisteren heb ik de stuurhuishoezen vervangen. Met moeite kreeg ik de rechter om de nok waar het hulpstuurhuis op zit. Bah, wat een pokkeding. Met een beetje mazzel heb ik vanavond de puf om nog een ashoes-bakzijde te vervangen, en dan komt de APK eindelijk in zicht.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 april 2009 03:47 PM
  [ # 174 ]

Ah, daarnet een D-riem-setje gekocht voor €66,- incl. verzendkosten. Mooi, dat scheelt weer. Nu alleen nog even een waterpomp scoren bij de vakhandel in de regio.

Zijn er meer dingen die ik gelijk mee moet/kan nemen?

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 16 april 2009 05:27 PM
  [ # 175 ]

Mmm motiveert wel, je verslagje van de stuurhuishoezen. Die ga ik zaterdag vervangen tijdens de XM Club sleutelmeeting…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 april 2009 05:44 PM
  [ # 176 ]

Ach.. op zich viel het best mee. Ik ben misschien 2 uurtjes bezig geweest. (incl. koffie, peuken, ouwenelen…. och, je kent dat wel….) Het kon veel sneller als ik zou willen.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 16 april 2009 06:37 PM
  [ # 177 ]
XMTurboCT schreef:

Mmm motiveert wel, je verslagje van de stuurhuishoezen. Die ga ik zaterdag vervangen tijdens de XM Club sleutelmeeting…


Laughing  Laughing  Laughing Zaterdag met 15 toeschouwers een recordje neerzetten Arjan ?  Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 april 2009 06:56 PM
  [ # 178 ]

dance

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 16 april 2009 07:10 PM
  [ # 179 ]

O joh, doet me niets… Laughing Zolang de tientallen barbecuers maar niet mee kijken…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 april 2009 07:42 PM
  [ # 180 ]

Mooi, het waterpompje is ook besteld. Deze is bij de laatste D-riem-wissel niet vervangen aldus de onderhoudsgeschiedenis.
Het zou maar zo kunnen zijn dat ik die iets hoor janken natuurlijk. En maar hopen dat ik het aankomend weekend allemaal in huis heb. Dan tuf ik het weekend wel even in mijn eend. Want ik vind dit maar een eng idee….

Nog even op herhaling; zijn er nog andere zaken die ik bij de D-riem-wissel mee moet nemen? Zijn er nog aandachtspuntjes waar ik rekening mee moet houden?
Uit andere topics heb ik vernomen dat ik er redelijk goed bij kan vanuit de wielkuip. Moet ik naast de afdekkappen en het binnenscherm nog meer demonteren? Heb ik nog speciaal gereedschap nodig?

Profiel  
 
 
12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook