Mijn koplampglazen zitten beide los aan de onderkant, welke kit kan ik het beste gebruiken om dat weer vast te krijgen?
Thanks
Sjakie


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sikaflex! Te verkrijgen bij de betere verf-speciaalzaak of watersport-zaak.





















Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Treksterkte (CSQP 036-1 / ISO 37) Circa 4 N/mm2
Dat is bijna 40 Kilo per vierkante mm!
Sterk spul… Het heeft alleen wel 12 dagen nodig om volledig uit te harden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
0,4Kg/mm2….
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Marcules schreef:0,4Kg/mm2….
nog ff mieren misbruiken:
kg i.p.v. Kg
par eXeMple! schreef:Marcules schreef:0,4Kg/mm2….
nog ff mieren misbruiken:
kg i.p.v. Kg
En dat 2-tje achter ‘mm’ moet eigenlijk ook een stukkie omhoog….
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En nu zou er een mod moeten roepen; ONTOPIC!!!




Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Tja…...
Waar zijn die Mods als je ze nodig hebt….
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Als een modje direct het goede antwoord geeft op de openingspost, moet datzelfde modje natuurljik niet zeuren dat de rest van het forum daarna off-topic gaat
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik vind dat de mods zelf streng zouden moeten toezien op het correct gebruik van het SI-stelsel.
Thanks
Kennelijk is iedereen het eens met Sikaflex. Ik heb het ooit gebruikt om de dakrand van mijn DS te kitten (zwart).
Is die Sikaflex er ook in het wit?
Ik zag trouwens laatst een Prestige met Xenon rijden, dat lijkt me ook wel wat, misschien droogt die kit dan ook wel wat sneller
Sjako
Met (heldere) Poly-Max kit van Bison blijft dat glas ook echt wel zitten
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sjaak81 schreef:Is die Sikaflex er ook in het wit?
Ja
BasisBIX schreef:Met (heldere) Poly-Max kit van Bison blijft dat glas ook echt wel zitten
Dat is -zeg maar- de bouwmarkt-versie van Sikaflex, welke toch iets minder van kwaliteit is, aldus een zelfbenoemd kenner.
In de praktijk voelt en verwerkt het op vergelijkbare wijze.
patje74 schreef:BasisBIX schreef:uot;]Met (heldere) Poly-Max kit van Bison blijft dat glas ook echt wel zitten
Dat is -zeg maar- de bouwmarkt-versie van Sikaflex, welke toch iets minder van kwaliteit is, aldus een zelfbenoemd kenner.
In de praktijk voelt en verwerkt het op vergelijkbare wijze.
Vast is vast.
En tegen die tijd dat het eventueel weer los zou kunnen komen (zeg 10-15- 20 jaar), is of de auto al weer van eigenaar verwisseld of de koplampen zelf.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90





















Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Oeps… 1 kgf = 9,80665 N ops:
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Met (heldere) Poly-Max kit van Bison blijft dat glas ook echt wel zitten
Weet je dit uit ervaring? Ik heb zelf pas het glas geprobeerd te monteren met een soortgelijke kit: pattex powerfix. Dat had ik toevallig op de plank. Het is hiervoor in één woord waardeloos. Je kon het glas zo weer verwijderen. Ik zou dus geen enkel risico nemen en voor de Sikaflex gaan.