Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
as
hallo, luukjolien
Ze hebben bij de dealer ook ruilassen; je moet de oude dan wel retour
doen en die zijn ook onder garantie
de nrs 32736G as zonder ABS is 203.11 euro
32736H as met ABS is 250.22 euro
Dit lijkt mij verstandiger en het tussenlager zit er meestal wel op
Groeten, Tosh51
De auto met de sloopas.
De oude as los.
Van onderen.
Schoongemaakte homokineet. Het weinige vet dat er nog inzat was roestbruin. Let op de roest aan de rollen.
De ingesleten groeven in het oppervlak van de klauw.
Er zit een scheurtje in het rubber van de motorsteun. Verder is het rubber nog wel goed elastisch. Ik neem aan dat dit door het trillen is veroorzaakt.
: Ik vraag me wel af of zo’n scheurtje het trillen nog kan verergeren.
Verder is het hier en daar lastig sleutelen. De aftapplug voor de versnellingsbakolie zit precies ergens voor. Daardoor plenst de olie via via alle kanten op. De vulopening zit helemaal onhandig. Ergens onder de spatlap van de wielkast. Die moet je omhoog buigen en dan je flesje olie ertussen wurmen.
Je kan hem ook vullen via de ontluchting er gaat 1,8 liter in als ik me niet vergis. Heb je nou een nieuwe/revisie as gehaald? En vergeet geen nieuwe keerring te plaatsen anders is de kans aanwezig dat je bak leeg loopt.
Dat motor rubber hoeft nog geen probleem te zijn die dingen willen weleens los gaan zitten maar dat is een kwestie van vastzetten/natrekken van de bout en moer.
Die asjes zijn wel vrij prijzig bij de dealer. Als je voor een nieuwe/revisie as gaat kun je beter even gaan kijken en vergelijken bij de lokale grossier.
Ontluchting?? Waar zit die dan?
boven op de bak zit een zwart ‘dopje’ dat is je ontluchting.
Eindelijk gelukt.
Er zit een nieuwe as in en nu is het probleem opgelost.
Beste forumleden, bedankt voor de reacties!
tosh51 schreef:tussenlager
Hallo,
het tussenlager is wel los te vervangen, eerst de steun boutjes
losdraaien[ speciale boutjes die zichzelf borgen] en dan de as eruithalen
het lager zit met een krimpring vast, dus eerst de ring eraf en vervolgens
kun je een nieuw lager monteren, de ring weer goed warm maken en
weer monteren, het geheel weer in elkaar. Je hebt wel een goede brander
nodig voor het krimpen. Kontroleer ook nog even het lagerhuisSucces, Tosh51
Hallo,
Ik ben nu ook bezig de rechter steekas er uit te krijgen.
Naafmoer los krijgen was al ellende genoeg, maar nu is de vraag, hoe krijg ik de hele as uit de versnellingsbak.
Ik heb de 2 boutjes op het tussenlagerhuis al los gedraait (niet er helemaal uit), maar nog trek ik de as niet zomaar uit de versnellingsbak.
Moet ik soms op de krimpring die op het lager zit gaan tikken met hamer om zo het lager er uit te krijgen?
Het lager zit waarschijnlijk redelijk strak in zijn behuizing.
Tips zijn welkom.
Rob