13 van de 23
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

jacqueline en haar zusters
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 maart 2010 05:11 PM
  [ # 181 ]

Vanmorgen even boodschappen wezen doen en nu, zes uur later, staat ze nog steeds mooi hoog op haar poten. Ik denk dat we een probleem minder hebben.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 maart 2010 03:28 PM
  [ # 182 ]

Even een algemene CX vraag. Heeft iemand nou enig idee hoe dat zit met die rubbers tussen carrosserie en chassis? Die zitten er nooit allemaal. Althans, ik heb het nooit gezien, alleen bij the Beast natuurlijk, maar dat was na het aanvullen met donorrubbers.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 10 maart 2010 03:40 PM
  [ # 183 ]

Klopt, die zitten er nooit allemaal. Maar wat is nou precies je vraag?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 10 maart 2010 04:20 PM
  [ # 184 ]

De vraag is dus hoe dat zit…. Oftwel waar dient dat voor?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 maart 2010 04:33 PM
  [ # 185 ]

Das niet dezelfde vraag.
....

die rubbers hebben bij de voor en achterbrug een functie. trillingen dempen die door subframe aan koets kunnen worden doorgegeven maar wel een goede bevestiging garanderen. In het midden van de longerons hoeft er geen semi-stijve verbindinge tussen chassis en koets te zijn en derhalve zitten daar geen rubbers.
Mogelijk heeft het bij beast-achtige toepassingen zin om ook de longerons te verbinden met de koets om zo iets meer stijfheid in het geheel te brengen. Dat zal dan niet heel veel zijn, lijkt me, want de stijfheid van de CX, voor zover daar sprak van is, komt voornamelijk uit de dorpelbalken.

just my 2 cents…

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 maart 2010 04:49 PM
  [ # 186 ]

Mijn vraag is eigenlijk hoe je moet weten waar die rubbers wel moeten zitten en waar niet. Als ik kijk (verhaal van Evan volgend) naar de UK en haar aanrijding, dan miste ik dus een rubber ergens in het midden van de auto. De carrosserie was niet verbonden met het chassis ter hoogte van de B stijl, met als gevolg een deuk in het dak na een aanrijding op de rechterkoplamp.

Hoe weet ik waar die rubbers moeten zitten en zou, zoals bij the Beast, overal, het beste zijn?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 10 maart 2010 04:58 PM
  [ # 187 ]

Die deruk in het dak is meer een gevolg van doorwerking van de krachtlijnen in het ontwerpr van de koets. Als je een loschassi ziet zijn de longerons opwerkelijk flexibel. Ik denk dat het weinig extra stijfheid met zich meebrengt om die in het midden aan de koets vast te maken. Ze zijn ook meer bedoeld om “trekkrachten” evenwichtig op het achtersubframe over te brengen anders dan dat het voor veel extra stijfheid moet zorgen. De lengte sterkte van een CX komt toch echt uit de dorpel. als je een CX stijf wilt maken dan moet je de naden van de dropelbalk doorlassen, en de “3hoek” die doorloopt in de A stijl en naar het “bakje"in het voorscherm boven t subframe voor.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2010 06:03 PM
  [ # 188 ]

Citroen heeft na de eerste bouwjaren een zooi rubbers weggelaten vanwege overmatige trillingen. Ik denk dat alle rubbers er op alleen we degelijk stijfheid toevoegt, maar dus wel in comfort afneemt.

Zie het als een doos met een bovenkant en een onderkant. Dat heeft een bepaalde stijfheid. Als je echter een soort dubbele bodem aanbrengt in die doos die op diverse punten verticaal verstevigd is (want dat is ongeveer wat er gebeurt als je de longueron op alle plekken vastzet aan de bodem van de auto, dan zal de doos in zijn geheel stijver zijn. De horizontale sterkte van die longueron draagt dan bij aan de stijfheid van het geheel. Maar die dingen hebben ze bij Citroen echt niet voor niets weggelaten, dat was geen kostenoverweging. Net zoals de dubbele motorsteunen, dat is allemaal verdwenen om trillingen te verminderen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 maart 2010 06:25 PM
  [ # 189 ]

Maar worden de rubbers nu altijd op dezelfde plaats gebruikt?
En waar dan? Zijn daar plaatjes van?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2010 06:37 PM
  [ # 190 ]

Ja ik geloof het wel. Ik zal proberen er aan te denken om wat fotos te maken als ik een CX op de brug heb staan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 maart 2010 06:56 PM
  [ # 191 ]

Hahahaha, EJ en foto’s maken.

Graag, ik houd me aanbevolen. En ik zal eens kijken of ze bij de berlines die we hier hebben staan overal op dezelfde plek zitten. Ik geloof er namelijk niets van.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 10 maart 2010 09:31 PM
  [ # 192 ]

Jawel er zijn er 1 of 2 weggelaten in het midden van de longeron (per kant) Verder zit alles vast

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 maart 2010 09:37 PM
  [ # 193 ]

Ik ga daar, evenals de bakjes, toch eens een studie van maken, denk ik.

Enfin, vandaag heeft het hier een beetje gesneeuwd, dus ik dat wijs te zijn en Jacqueline over zo’n vers wit tapijtje te parkeren om makkelijk te kunnen zien of er nog ergens iets lekt. Onder de auto na een dagje staan niets te zien, alleen lijkt het rechter achterwiel wat gele vloeistof te verliezen….Aan de buitenkant.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 10 maart 2010 09:42 PM
  [ # 194 ]

Hebben jullie nog geen plee in de garage?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 10 maart 2010 09:42 PM
  [ # 195 ]

ik denk dat dat vast op te lossen is door de hond a. dood te schieten of b. weg te geven…..

grijns

Profiel  

13 van de 23
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook