Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Op de terugweg, zwaar beladen en wind tegen deed ze het dan ook niet zo zuinig. En ja, ik rijd erg rustig. Zo kan ik met één tank van mij naar mijn moeder rijden zonder dat stoppen om te tanken enzo.
Gisteren kregen we een Saviem om te slopen. Daarin vond ik toch wel erg kekke nepschakelaartjes. Veel leuker dan die afdekplaatjes van de CX.
Jacqueline krijgt nu nepschakelaars in plaats van plaatjes.
Weet iemand of deze schakelaartjes ooit voor de CX zijn gebruikt?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gisteren naar Breda gereden. Alles ging goed tot in Breda. Willen tanken om het verbruik te zien, blijkt mijn pasje niet te werken. Dan maar niet tanken en door naar moeder. Onder begeleiding van die zoete geur. Nou dat weer. In de bochten naar links gaat mijn stoplichtje aan. Nu echter ook in de bochten naar rechts. Gelukkig is het maar honderd meter van de pomp naar moeder en daar bleek dat een retourleiding los was geschoten. Niets aan de hand dus. Alleen vergeten mijn flesje LHM aan te vullen. Gelukkig bestaan er nog vrienden met eenzelfde auto, wat het straatbeeld toch weer erg mooi maakt. Flessie spul hadden ze ook nog. Morgen even aanvullen en voor de zekerigheid ontluchten.
MOOI, wit is toch wel de kleur voor een break lekker cool.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is deze CX niet echt wit

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vroeger, toen ze op de markt kwam wel. Daarna is ze volgens mij in bedrijfkleuren gespoten, grijs onder, geel boven. Daarna met een goedkope verf beige gemaakt. Spuiten wil ik het niet noemen. In ieder geval in ral 1015, wat licht ivoor is. Gewoon ergens verf gehaald en erop gekliederd. Beige dus.
garagestmarien schreef:Daarna met een goedkope verf beige gemaakt. Spuiten wil ik het niet noemen. In ieder geval in ral 1015, wat licht ivoor is. Gewoon ergens verf gehaald en erop gekliederd. Beige dus.
Die kleur smeer ik thuis op de muur maar ik moet zeggen dat het op een break ook zeer goed staat.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ikke zoek nog zo’n afdekplaatje…... Wat kost dat incl. verzenden nach Holland? Ik had er een schakelaar voor een open dak zitten (heb er tig keer op gedrukt, maar dak ging niet open ). Deze schakelaar heb ik evt. te ruilen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- BX 1.9 TURD, de Euro
Kom maar halen, Robert.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vanochtend geconstateerd dat er nog een retourleiding gescheurd is. Met heel veel dank aan Evan die de slang heeft vervangen.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Had ie daar wel tijd voor tussen het hobbyen aan zijn 45 autos?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Hij was nog aan het slapen ofzo. Hield alleen de koperen verdeler van de grote octo dicht.
Nee hoor, Evan, dank je wel!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Van Breda naar huis 1:15,1
Ik ben tevreden.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Toch maar de slang die ik met Evan heb vervangen weer vervangen voor wat nieuws. De slang die we hebben gemonteerd is zo mogelijk nog ouder dan de eerste die kapot ging. Dan toch maar liever nieuw.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik rijd niet zo heel veel met Jacqueline, omdat er gewoon domweg niet heel veel te rijden valt. Woon-werkverkeer is er niet, maar laatst bij het boodschapjes doen wilde de ruit van de bestuurdersdeur niet meer omhoog of omlaag. Schakelaar was het niet, want met een werkende schakelaar nog geen beweging, dus het paneel er maar af na de bedrading bekeken te hebben die tussen de deur en de stijl ook goed leek en bleek.
Contactjes wat stoffig. Schoongemaakt en werken.
Ander nieuws. Weliswaar geen CX nieuws, maar BX nieuws. De Euro heeft een typewijziging ondergaan. Een nieuw topic lijkt me echt overbodig.
Het bruine interieur van de Euro is wat versleten, maar we hebben een grijs interieur van een turbo diesel kunnen slopen. Nu is de Euro uitgerust met een half grijs, half bruin interieur, omdat het turbo diesel interieur uit een links gestuurde auto komt en de Euro nou eenmaal een RHD is.
Met andere woorden, de Euro is nu een halve turbo diesel. Een Tur D dus. En dat typeplaatje komt achterop.
Whahaha, als ik nog eens een origineel typeplaatje nodig heb, weet ik jullie te vinden.
John verveelt zich geen moment, volgens mij.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio