16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
jacqueline en haar zusters
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 juli 2010 09:10 PM
  [ # 226 ]

John schreef:
No I can’t say I do. My brain plays games with me. Sometimes I have to go along with it.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2010 09:20 PM
  [ # 227 ]

Waarschijnlijk snappen de meeste Fransen niet eens wat er staat Very Happy

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 juli 2010 09:22 PM
  [ # 228 ]

Dat maakt verder niet uit. Wie let er eigenlijk op typeplaatjes?
Ergens in NL rijdt een Lancia Lycra rond… Cool
Ooit een geintje van John toen hij voor een schadebedrijf werkte.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 juli 2010 10:09 AM
  [ # 229 ]

Ik wil dinsdag met Jacqueline naar Nederland, maar er zitten wat rare rammeltjes in en heb dat gisteren door John even laten bekijken door middel van een proefrit. Hij vindt het een uiterst akelige auto en zegt dat ook doodleuk tegen haar. Resultaat: karakter. Weer een hydralieklek. We waren onderweg om spullen voor de auto van T(h)ijs te halen en hebben Jacqueline thuis gedumpt, de Euro gepakt en pas na de boodschappen even onder de motorkap gekeken. Alles is nat. Reservewiel, hd pomp, accu. Die hele vallei aldaar. Tot zelf een heleboel heel kleine druppeltjes op de isolatiemat van de motorkap. Dat lijkt mij dan op een hogedrukleiding met een klein gaatje. Vandaag maar eens bekijken. En zien of ik met Jacqueline of met de Euro naar Nederland kom. Hhhmm

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 juli 2010 02:55 PM
  [ # 230 ]

De pijp naar de pomp is lek. Zit een scheurtje in en die spuit regelrecht op de poelies die de boel lekker rond aan het slaan zijn geweest.
Nu we dan toch bezig zijn, verse olie, filters en nou eindelijk de safety valve (hoe heet die in het Nederlands?) wisselen, zodat misschien eindelijk dat stoplicht in de bochten naar links uit blijft. Misschien is deze valve stuk, waardoor er een te hoge druk in het systeem komt en waardoor dus om de haverklap leidingen klappen. Het lijkt allemaal zo logisch.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 juli 2010 07:36 PM
  [ # 231 ]

dat zelfde probleem had ik laatst ook, blijkaar is er nog steeds een connectie tussen de gare grijze van mij en jouw vaalwitte…. Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2010 07:47 PM
  [ # 232 ]
garagestmarien schreef:

....gisteren door John even laten bekijken door middel van een proefrit. Hij vindt het een uiterst akelige auto en zegt dat ook doodleuk tegen haar….

Hij heeft ook wel een punt natuurlijk. Die auto is op vele vlakken volledig afgeleefd natuurlijk Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 juli 2010 09:37 PM
  [ # 233 ]

Ze is weer helemaal top nu. Met nieuwe remblokken voor, een ashoes, een nieuwe hoe heet zo’n ding, track rod, LMHlek verholpen, handrem gesteld, stuur weer netjes rechtuit gezet, sapjes vervangen, brandstofpomp gesteld. Volgens mij is ze klaar voor een tijdje NL. Morgen even het motorcompartiment spuiten zodat al die groene olie weg is en de zwarte vegen erafhalen met een drastisch middel en klaar. Inladen en wegwezen. Maar dat laatste pas dinsdag.

Ze is als nieuw. Laughing

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 31 juli 2010 12:00 AM
  [ # 234 ]

goeie reis dan maar. Heb je die safety valve nog vervangen en is het rode lamp probleem ook nog opgelost? In elk geval ben je genoeg onder de motorkap geweest om te weten of er nog lucht in je reservewiel zit; mijn reservewiel was leeg (Xantia) en da’s verrotte lastig met een lekke band! En dat terwijl dat ding 3 maanden geleden nog niet leeg was, het is niet eerlijk maar wel logisch bij banden die onder een auto hangen en lekker water happen…

greetings

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 juli 2010 09:13 AM
  [ # 235 ]

Hahaha, goed dat je het zegt van dat reservewiel…
Nee, de safety valve is niet vervangen, want je kunt er domweg niet bij. Dat wil zeggen, je kunt er wel bij, maar je hebt geen ruimte om slag te maken met je sleutel. Volgende keer als het blok er weer eens uitligt…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 augustus 2010 12:50 AM
  [ # 236 ]

Vandaag een probleemloze rit gehad van St Marien naar Breda. Morgen even voltanken om te zien wat het verbruik is geweest op deze rit.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 september 2010 11:00 PM
  [ # 237 ]

Na een dikke maand woon-werkverkeer over 3213 kilometers is me niets bijzonders opgevallen. Jacqueline reed goed, heeft in die tijd geen vloeistoffen verbruikt en heeft geen steekje laten vallen.

Alleen is de terugweg iets hoger gebleken in het verbruik. Voor een platte diesel, hoe oud dan ook, vind ik 1:14,5 toch vrij hoog.
Verder is alleen de veer van de dieselpomp afgeschoten die het pedaal terug moet zetten, maar dat is natuurlijk niets. En in een bijna vrije val terug naar huis van een redelijk stijle weg naar beneden is ze een keer uit de vijfde versnelling gesprongen, maar dat komt waarschijnlijk door een wat spelingsvolle motorsteun die nu werkelijk alles moet opvangen omdat de spelikng op de schakelstangen helemaal weg is.

Verder geen problemen gehad met haar. Altijd starten, nooit een hikje. Zo’n platte diesel is niet verkeerd. Denk ik.
Maar ja, 3k+ is niet zo heel veel natuurlijk.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 06 september 2010 11:19 PM
  [ # 238 ]

Still going strong.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 september 2010 11:30 PM
  [ # 239 ]

Unbeatable. Very Happy
Wat wil je ook met zo’n platte diesel. Die gaan gewoon.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 september 2010 11:39 PM
  [ # 240 ]

Ik heb nu ook zo’n Jacqueline-achtig-geval. In schaal 1:43.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook