20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

jacqueline en haar zusters
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 november 2010 11:23 PM
  [ # 286 ]

Geen nieuws is goed nieuws, dus geen lek.

Wel even weer bezig geweest. Na een hele studie naar middenconsoles voor de auto van Thijs ben ik uiteindelijk ook maar aan mijn eigen middenconsole begonnen. Ik heb zo’n rubberen pookding, maar dat bleef niet zitten door een breuk in het middenconsole. Dat is na vijf jaar eindelijk eens onder handen genomen. Ik heb het gebroken stuk weer samengevoegd met een reep plastic dat eronder is gelijmd, maar nog wilde het rubber niet blijven zitten. Nou heb ik ooit van Geoarthc35 een pookrubber gekregen waar iemand ooit mee aan het knutselen is geweest. Er zit aan de voorkant een klemmetje die aan het rubber zit en zich onder het plastic van het console nestelt. Dat werkt. Duidelijk een knutseloplossing, maar het werkt. Ik ben weer blij dat mijn rubber blijft zitten waar het hoort.

Door al deze werkzaamheden is gedurende de nacht de interieurverlichting blijven branden dus heeft Jacqueline een dag aan de lader gehangen, waardoor er wat aan de draden is gerommeld bij de accu. Daardoor wilde de kachelventilator niet meer draaien en zelfs de ramen van de achterdeuren wilden niet meer naar boven of beneden. Bleek doodleuk een vuil contact in dat zwarte blok waar alle stroom vandaan komt vlak bij de accu. Gelukkig bij het begin gezocht en niet aan het eind. Anders had de hele auto weer open gelegen.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 16 november 2010 01:33 AM
  [ # 287 ]

Is zo’n rubberen pookhoes iets bijzonders dan? Omdat mijn 2200 Super uit 1975 er een had en mijn 2400 Super uit 1976 er ook een heeft, heb ik ze altijd als normaal ervaren. Door het roeren met de pook willen ze weleens losschieten, zelfs van een console zonder scheuren…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 november 2010 08:59 AM
  [ # 288 ]

De rubberen hoes is alleen van de eerste jaren. Weet niet precies tot wanneer. Daarna kwamen de kunstleren hoesjes die lekker over de schakelaars heen lubberen.
Ik heb dat zakje ook vervangen door een rubberen harmonika. En inderdaad schoot dat vaak los, maar dat heb ik opgelost. Truc is dat je moet voorkomen dat de hoes aan de voorkant omhoog kan komen uit de console, en aan de achterkant omlaag gedrukt kan worden in de console. Daarna blijft ie bij mij altijd netjes zitten.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2010 09:32 AM
  [ # 289 ]

Truc is dat je moet voorkomen dat de hoes aan de voorkant omhoog kan komen uit de console, en aan de achterkant omlaag gedrukt kan worden in de console. Daarna blijft ie bij mij altijd netjes zitten.

wat is de truc dan ????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 november 2010 09:50 AM
  [ # 290 ]

In mijn geval staat die truc in het verhaaltje boven de foto.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 november 2010 10:04 AM
  [ # 291 ]

Zo’n soort truc zoals W. beschrijft voor de voorkant van de hoes.
Bij mij werd ie ook aan de achterkant de console in gedrukt omdat daar 2 plastic lipjes horen te zitten, maar die zijn afgebroken. Om die lipjes te vervangen heb ik twee stukjes elektriciteitsbuis gezaagd die klem passen tussen de bodem en de console. Die stukjes buis vallen over twee bouten die daar in de bodem zitten. Door die stukjes buis kan de hoes niet naar beneden gedrukt worden. Ook een knutseloplossing dus… Smile

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2010 05:04 PM
  [ # 292 ]

oké en bedankt

groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 januari 2011 08:25 PM
  [ # 293 ]

Update?
Ze start niet in de kou. Na één poging al opgegeven en geen zin om verder te rommelen. Goedkope accu die het allemaal net niet trekt. En te lui om startkabels te pakken, dus in de kou met de BX op stap.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6174

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 25 januari 2011 10:03 PM
  [ # 294 ]

En dan heb je pech dat de BX ook een diesel is. In een benzine gestookte BX is het lekker snel warm… Laughing

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 januari 2011 11:28 PM
  [ # 295 ]

O, is dat zo? Die Euro is toch best snel lekker warm. Valt me alles mee. Ik heb dan weer geen ervaring met een benzineuitvoering van de BX, maar mij hoor je niet klagen.
Verschil tussen benzine en diesel bij de CX net zo min trouwens. Het is me niet echt opgevallen dat het ene type sneller warm wordt dan het andere.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2011 09:18 PM
  [ # 296 ]

Bij een BX benzine is het binnen zo warm hoor. Sneller dan menig modern hok Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2011 10:36 PM
  [ # 297 ]

Vandaag met behulp van de Euro Jacqueline dan maar weer gestart en na drie kilometer rijden komt er toch ook al lekker warme lucht de auto ingeblazen. Die heerlijke ervaring van een warme versnellingspookknop als je de versnelling weer uit de vijf moet halen wanneer je een dorp in rijdt. Cool

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 april 2011 11:59 PM
  [ # 298 ]

Aangezien Jacqueline sinds ik haar heb twee foute spiegels had, heb ik die nou maar eens vervangen.
Fout was het feit dat ze ooit op schandelijke wijze is overgespoten en daarbij de vieze plastic spiegels zijn meegenomen. Daarna is de linker spiegel een keer gesneuveld en vervangen door een zwart exemplaar, dus ze heeft al een paar jaar rondgereden met één beige en één zwarte spiegel.
Dit tot grote ergernis van Toniclight, maar onlangs heb ik dan toch oude spiegels gemonteerd. Daartoe eerst deurpanelen zonder gat voor de spiegelbediening recht zien te krijgen, want de panelen waren zo krom als een hoepeltje. De ‘nieuwe’ panelen nat gemaakt en weken op reserverportieren gespannen. Af en toe los gemaakt om weer nat te maken en weer op te spannen en uiteindelijk spiegels en panelen vervangen tot een wat eleganter geheel, voor zover je kunt spreken over elegant in geval van Jacqueline.

Valt wel op met dit mooie weer en de ramen open, dat deze elegante oude spiegels veel meer windgeruis hebben dan die lelijke plastic bubbels. Dat dan weer wel. Maar liever windgeruis en de radio een tandje hoger dan die vieze lelijke plastic bobbels als spiegels. En dan niet eens in dezelfde kleur.

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 27 april 2011 12:28 PM
  [ # 299 ]

Ik vind Jacqueline gaaf. En als dat ding op je motorkap nou een grote vlinder is en geen viezig doekje dan is het een nog mooiere foto Smile

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2011 12:39 PM
  [ # 300 ]

T’is een bloem van metaal. Nee, niet gemonteerd.

Profiel  

20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook