Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zie niet echt wat het verschil is met tal van andere soms (oem) oplossingen waar vanaf allerlei dingen getriggerd worden die ook mee kunnen gaan draaien als er zich een groot probleem voordoet.
Loopt er trouwens niets zwaar? Die boutjes niet allemaal even hard aandraaien kan ie volgens mij niet zomaar van in de soep lopen namelijk…. zat ie ook niet in lijn ofzo?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, niets loopt zwaar. Vergeet niet, dat dit blok samengeraapt en in elkaar gezet is door AA garage. Niets is volgens de gestelde momenten aangedraaid. Er gaat binnenkort vast weer iets stuk.
Alleen even afwachten wat het dit keer gaat zijn. Een ander blok erin zou het beste zijn.

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Mijn auto heeft ook bij de AA garage gestaan, dat is dus geen goed nieuws begrijp ik??

- BX 1.9 TURD, de Euro
Tja, zolang ze daar alleen gestààn heeft en ze er met hun vingers af zijn gebleven zou ik me geen zorgen maken.
Daarbij denk ik, dat mijn auto een heel ander verleden heeft gehad dan de jouwe.
Ik hoop niet, dat ik je bang heb gemaakt met mijn verhaal. In dat geval mijn excuses….
Zie eerst maar dat die van jou gewoon gaat starten en dan genieten.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag zowaar een kleine 25 kilometer gereden ZONDER PROBLEMEN!
Ge heeft toch nog een fabrieks-revisieblok liggen? Is dat niets om in te bouwen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
garagestmarien schreef:Vandaag zowaar een kleine 25 kilometer gereden ZONDER PROBLEMEN!
Gefeliciteerd!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:Ge heeft toch nog een fabrieks-revisieblok liggen? Is dat niets om in te bouwen?
Daar zit een nieuwe nokkenas op met een verkeerde poelie. Als we een andere poelie erbij kunnen vinden, dan is dat een beter blok, waarschijnlijk, ja.
Waarom bouw je er geen td1 blok in,in frankrijk moet je toch wel een donor cx kunnen vinden met een fijne motor erin?
Voor 2/300 euro een sloper kopen met een fijn blokje,het restant leverd z,n geld ook wel weer op in klantenauto’s
Of zeg ik nu iets doms.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is niet dom, maar ik wil geen turbo diesel. Gewoon een platte 2500, prima voor mij.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet je wel zeker dat je bij de juiste man ben dan?
Of probeer je het een beetje te compenseren

- BX 1.9 TURD, de Euro
John schreef:Now I understand why they call an estate a break in Europe, because that’s all they do.
Ja, Arjan, ik zit bij de juiste man, die vindt niet, dat ik sneller moet. Die vindt het wel best, dat ik blij ben met mijn break, alleen is hij niet altijd even blij.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of ga je zelf ook wel in de beast rijden als die straks klaar is?
Mooie opvatting over de brake trouwens

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ben de enige die in the Beast mag rijden, maar ik wil dat echt niet. Wat een walgelijke auto. Veel te gevoelig, veel te snel. Alleen in geval van nood zal ik me ertoe zetten in dat ding te rijden.
Dat van die break, die altijd maar breaken, tja gut, als je er eentje bij AA garage weghaalt….

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gisteren dus weer zo’n staaltje AA garage.
Wat een klusje van 10 minuten is, heeft gisteren toch net iets langer geduurd. Een veerbol vervangen.
Bij het losdraaien van de bol bleek, dat de schroefdraad van de cilinder kapot is. Een nieuwe cilinder erin dus. Dan moet die eerst uit een donor gehaald worden, want dat spul hebben we niet los op voorraad. Bij het uitdraaien van de hd-leiding ging er iets mis en moest ook de hd-leiding vervangen gaan worden. Allemaal geen probleem, maar het kost zoveel meer tijd dan dat je denkt.
Als alles weer netjes draait, lekvrij en zoals het hoort, blijkt, dat het watertemperatuurwaarschuwingslichtje brandt en blijft branden. Misschien tijdens het vervangen van de hd-leiding een draadje onder het reservewiel los getrokken.
Dat bleek inderdaad vanochtend het geval.
Even verder de draad nalopen naar de sensor laat weer zo’n typische AA oplossing zien: